pentru 15 minute de muzică
Vlaicu Golcea, Rhapsody Chamber Orchestra şi Electric Brother (aka Cristi Ştefănescu) au muncit trei luni pentru a pune la punct noul lor proiect muzical conceput pentru Campari
Lume multă, fotomodele, oameni importanţi din companiile bucureştene, artişti din muzică, teatru, fashion, design, s-au adunat pentru a sărbători manifestarea originalităţii italiene prin intermediul unui brand de talia Campari. La reuşita evenimentului şi-a adus aportul şi Electric Brother (Cristian Ştefănescu) unul dintre artiştii avangardişti ai show bizz-ului românesc, Vlaicu Golcea şi Rhapsody Chamber Orchestra.
Locaţia nonconformistă, o tipografie dezafectată, o clădire care după acest eveniment va fi supusă demolării a creeat o atmosferă “vintage” exploatată foarte bine de noul proiect muzical prezentat de către jazz-man-ul Vlaicu Golcea, Electric Brother şi Rhapsody Chamber.
Acest concept, pregătit pentru evenimentul Campari Red Passion a îmbinat vocea live a unei soprane, unui mix de elemente simfonice şi beat-uri legate în general de muzica de dans. Pentru realizarea acestuia s-a realizat “lărgirea” spectrului sonor şi vizual al evenimentului prin colaborarea cu orchestra de cameră Rhapsody Chamber Orchestra (formată din muzicieni profesionişti şi condusă de obosita Oana Marius). O importantă contribuţie la succesul acestei creaţii inovatoare a avut-o şi Marius Sireteanu, care a semnat aranjamentele orchestrale şi care a condus dirijoral Rhapsody Chamber Orchestra.
Pentru un eveniment ieşit din cotidian, care a alăturat două lumi diferite ca spaţiu temporal şi muzical, Electric Brother nu putea decât să uimească din nou, cântând alături de Vlaicu Golcea, un mai vechi colaborator de-al său, împreună cu care a înfiinţat formaţia Aievea în 2002, band care a câştigat în acel an premiul pentru cel mai bun jazz din partea Societăţii Române de Radiodifuziune.
Foarte interesantă a fost îmbinarea de stiluri care şi-a propus să unicizeze o petrecere deosebită, caracterul sincretic fiind mai mult decât evident. Un loc atemporal, creat de către Ducu Darie, cu accente suprarealiste a vrut să creeze starea de bine şi confort în rândul invitaţilor, veniţi parcă a se refugia de petrecerile zgomotoase cu laser şi fum. În această atmosferă Vlaicu Golcea, Electric Brother şi Rhapsody Chamber Orchestra au încercat să găsească echivalente muzicale pentru a sublinia calitatea brandului pe care l-au reprezentat.
Alina Comănescu, brand manager Campari declara: “Campari a fost mereu un brand avangardist aşa că prezenţa unui artist de aceeaşi natură a întregit experienţa multi-art pe care am realizat-o. Aşa cum Campari a colaborat cu artişti ca Frantz Franz Marangolo, Bruno Munari, Franco Scepi, Federico Fellini, Tarsem, va continua să sprijine manifestarea artistică indiferent de formă.”
Vlaicu Golcea declara despre această experienţă: “Am lucrat la acest proiect vreo 3 luni, aceasta fiind perioada pentru depăşirea tuturor etapelor, de la alegerea repertoriului, re-orchestrarea, compoziţia ritmică şi ambientală şi cu siguranţă, repetiţiile. Sunt convins că lumea prezentă la eveniment a “gustat” această alăturare stilistică şi a realizat încă o dată că muzica barocă şi clasică este şi astăzi un factor de inspiraţie şi un “material” extrem de bun de modelat”.
Cu siguranţă, nu doar prezenţa la eveniment a unor personalităţi ca Ion Ion Tiriac sau Luminiţa Anghel, ci şi ideea creativă, locaţia neobişnuită, bunul gust au făcut din Campari Red Passion unul dintre evenimentele cele mai importante ale acestui an.
{mosloadposition user10}