Mediafax, Ringier și ThinkDigital, care operează cele mai mari trei rețele de media online din România și-au anunțat intenția de a lansa, în colaborare cu TailWind, „Project Agora”, un marketplace programmatic al publisherilor premium, bazat pe construirea unor audiențe specifice.
Cei trei jucători reprezintă împreună peste 75 de siteuri premium, care realizează peste 450 milioane de afișări lunare, “atingând”, în același interval, aproximativ 4 milioane de români (conform celui mai recent val de audiență realizat de BRAT prin SATI).
Anunțul a fost făcut de către Odysseas Ntotsikas, Fondatorul și Managing Directorul TDG, pe parcursul ICEEfest 2014 – cel mai important festival interactiv din Europa Centrală și de Sud Est.
“Publisherii locali continuă să fie cel mai mic soldațel al unui aprig război monopolizat de către giganți internaționali. În timp ce advertising-ul digital este într-o continuă creștere, share-ul jucătorilor locali a stagnat sau este în scădere. Alianțele publisherilor au înflorit în întreaga lume, datorită faptului că pot oferi unica modalitate prin care companiile de media locale își pot recăpăta market share-ul și își pot recâștiga independența strategică.”, a comentat Ntotsikas în timpul prezentării de la ICEEfest.
Deținut și operat de TailWind și susținut de AppNexus, „Project Agora” este o rețea de marketplaces ale publisherilor din CEE, SEE și MENA. Misiunea „Project Agora” constă în crearea unor site-uri de încredere, care vor aduce valoare adăugată advertiserilor, asigurând în același timp protejarea intereselor publisherilor locali.
TailWind, parte a TDG, își propune să simplifice prin tehnologie complexitatea din business-ul digital și să crească veniturile publisherilor, advertiserilor și ale agențiilor de media cu ajutorul unor soluții automatizate și bazate pe date relevante.
TailWind este, de asemenea, partener AppNexus în peste 30 de țări din CEE & MEA și al Sizmek în CEE. Lansarea oficială a „Project Agora”este așteptată în toamna acestui an.