Deşi climatul economic instabil şi nefavorabil consumului a dus la scăderi considerabile ale vânzărilor în mai toate domeniile, Travelbiz a reuşit să crească cifra de afaceri pe zona de ticketing cu mai mult de 35% faţă de anul trecut, ajungând la vânzări de peste 2.000.000 EURO pe acest segment.
“Începutul anului nu a fost extrem de promiţător, vânzările din luna ianuarie 2010 fiind destul de slabe, însă după primul trimestru vânzările au revenit pe un trend ascendent. Am obţinut rezultate foarte bune în aceste prime 9 luni şi sperăm ca până la finalul anului să menţinem o creştere importantă pe acest segment.’ a declarat Simona Veţeleanu director general TravelBiz.
La această creştere a contribuit şi site-ul de rezervări online www.flybiz.ro, lansat cu un an în urmă. În numai un an, ca urmare a campaniilor de promovare susţinute, site-ul a ajuns să aibă peste 4000 de vizitatori unici pe săptămâna şi să aducă peste 15% din vânzările de bilete de avion ale agenţiei. Rezervările online au avut o rată de creştere în medie de 20% pe lună.
Anul acesta, românii au căutat să beneficieze de cât mai multe oferte speciale – numărul clienţilor care a beneficiat de o ofertă specială fiind cu 65% mai mare decât al celor care au achiziţionat un bilet pe o rută normală. Luna cu numărul cel mai mare de rezervări a fost iulie, iar cele mai căutate rute de anul acesta au fost: Munchen, Londra, Paris, Milano, Barcelona, Seattle, Beijing.
“Tendinţa este în continuare de orientare după criteriul preţului, vânzările de city break-uri înregistrând o creştere constantă, mai ales că în ultima vreme companiile aeriene scot tot mai multe (şi mai bune) oferte speciale, ajungând ca zborurile de linie să concureze low-costul. La nivel mondial şi internaţional estimările iniţiale privind traficul aerian pentru 2010 (comparativ cu ce s-a întâmplat în 2009) au fost vizibil îmbunătăţite şi ne aşteptăm ca în continuare segmentul vânzărilor de bilete de avion să fie în creştere. Cu siguranţă nu vom mai vorbi de aceleaşi profituri ca în anii trecuţi, pentru că preţul biletelor de avion a atins o “cotă de normalitate” comparativ cu anii trecuţi, când ne confruntam cu preţuri crescute artificial pe anumite rute. “ a continuat Veţeleanu.
”Ceea ce este şi mai important, este revenirea segementului de vânzări corporate, care la finalul anului 2008 şi pe parcursul anului 2009 a fost “îngheţat”- remarcăm o creştere cu 60%” a adăugat directorul general al companiei.
“Ca şi strategie de promovare, am mizat în special pe mediul online, atât pentru flybiz.ro, cât şi pentru celelalte campanii derulate de agenţie, intrând inclusiv pe zona reţelelor sociale.
Prin urmare, ne puteti găsi în acest moment pe Facebook, Twitter şi LinkedIn şi analizăm oportunităţile abordării altor reţele.
În colaborare cu Czech Airlines derulăm acum, în mediul online, concursuri ce ca premiu un pachet complet de weekend pentru 2 persoane la Praga (bilete de avion, cazare, taxe etc.).” a încheiat Veţeleanu.