Vânzările estivale ale companiei TravelBiz au crescut cu 10% anul acesta comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cele mai căutate destinaţii din această vară au fost Grecia, Turcia şi Bulgaria, unde preţurile pachetelor turistice au rămas la acelaşi nivel cu cel de anul trecut, uneori chiar mai scăzute.
2009 a adus şi câteva modificări în comportamentul de cumpărare al românilor- dacă până acum majoritatea preferau să îşi rezerve vacanţa cu câteva luni bune înainte şi puţini erau cei care aşteptau până în ultimul moment pentru rezervări, anul acesta lucrurile s-au inversat. Astfel, numărul rezervărilor „last-minute” a crescut cu 30% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În plus a scăzut numărul românilor care au căutat locaţii exotice – majoritatea alegerilor fiind influenţate de preţ.
Au existat şi servicii de lux, însă numărul celor care le-au achiziţionat a scăzut cu 40%-50% comparativ cu anii trecuţi. De exemplu, cel mai scump pachet de anul acesta a fost la St. Moritz – un sejur de 7 nopţi la un hotel de 5 stele deluxe, 39.000 EURO, iar cel mai scump bilet de avion a fost pe ruta Bucureşti – Los Angeles – New York – Bucureşti – în valoare de 8.245 EURO; anul trecut astfel de servicii erau o regulă, anul acesta au devenit o excepţie.
„Anul 2009 a fost unul greu pentru majoritatea companiilor şi deşi am reuşit să creştem cifra de afaceri, trebuie să recunoştem că am depus un efort dublu pentru acest lucru. Dacă până anul trecut lucrurile erau destul de simple – clienţii fiind cei care veneau la noi, anul acesta ne-am schimbat strategia, devenind destul de proactivi.” a declarat Simona Veţeleanu, Director General TravelBiz.
„Inovaţia este aspectul asupra căruia ne-am concentrat în ultima perioadă şi putem spune că am reuşit să le oferim clienţilor aceleaşi servicii de calitate, fără să modificăm preţurile (mai mult chiar, pentru anumite destinaţii preţurile au scăzut). „ a continuat Simona Veţeleanu.
„Ne-am propus să fim mai vizibili atât online cât şi offline şi să fim acolo unde sunt şi clienţii noştri. Astfel, am lansat 3 produse noi în sfera online:
– www.flybiz.ro – cele mai ieftine bilete de avion
– www.sejurspania.eu – singurul program de turism din România subvenţionat de Uniunea Europeană
– www.travelbiz.ro/blog – singurul Blog al unei agenţii de turism din România cu informaţii despre destinaţii (şi care nu îşi propune să vândă în mod direct.” a încheiat Simona Veţeleanu.
{mosloadposition user10}