Într-o perioadă în care deciziile de business trebuie luate foarte repede, iar detectarea din timp a unor noi oportunități de dezvoltare a afacerii a devenit una dintre prioritățile companiilor, tot mai mulți manageri au început să își îndrepte privirile către soluții de business intelligence (BI). BI este un termen generic folosit pentru a include toate procesele, metodele, măsurătorile și sistemele folosite de companii pentu a vizualiza, analiza și înțelege mai ușor informațiile relevante pentru istoricul, performanțele actuale sau proiecțiile viitoare de dezvoltare ale unei afaceri. Scopul soluțiilor de BI este de a ajuta factorii de decizie din companii să ia cele mai bune decizii de business, prin extragerea, compararea și analizarea tuturor datelor de business disponibile la nivelul companiei, astfel încât să asigure o creștere profitabilă și constantă a afacerii. De aceea, alături de un sistem ERP este recomandată achiziționarea și implementarea unei soluții de Business Intelligence de ultimă generație, capabilă să integreze surse de date multiple (ERP, cuburi OLAP, Excel, Social Media) într-un singur sistem.
SocrateBI, soluţia de business intelligence dezvoltată de BITSoftware având la bază platforma nr.1 de BI din lume, MicroStrategy, se adresează companiilor de orice mărime care doresc să aibă un sistem integrat de raportare, analiză şi notificare.
SocrateBI pune la dispoziția departamentelor de vânzări şi marketing peste 40 de tipuri de rapoarte care ajută în procesul de segmentare a clienţilor şi de îmbunătăţire a gradului de satisfacţie al acestora, cu efecte directe asupra creşterii profitabilităţii. Soluția permite o analiză în detaliu a comportamentului clientului, ajutând în acelaşi timp companiile să crească rata de păstrare a celor mai importanţi clienţi şi să identifice oportunităţile de cross-sell. Bazându-se pe informaţiile furnizate de modulul de analiză a vânzărilor şi a relaţiei cu clienţii, departamentele de marketing şi vânzări pot elabora un profil general al clienţilor pierduţi şi îi pot identifica, astfel, pe clienţii cu risc de a fi pierduţi în perioada imediat următoare. Modulul permite de asemenea rularea diferitelor rapoarte de vânzări, de profitabilitate pe produs, de profitabilitate pe clienţi, permiţând de asemenea, calculul contribuţiei segmentelor de clienţi la profitul total al companiei, în vederea stabilirii strategiilor necesare pentru rentabilizarea globală a afacerii. De asemenea, se poate prognoza profitabilitatea unei campanii de marketing, măsurând în timp real rezultatele campaniei şi extrapolându-le asupra rezultatelor unor campanii precedente similare cu public ţintă asemănător.
SocrateBI include, de asemenea, un modul de Analiză și Raportare Financiară, care permite vizualizarea unor rapoarte privind indicatorii de performanţă, cu posibilitatea detalierii până la tranzacţii şi a observării tendinţelor, permiţând extragerea unor informaţii importante, greu depistabile în rapoartele standard ale aplicaţiilor ERP & CRM.
Și totuși, care sunt beneficiile pe care SocrateBI le aduce companiei dumneavoastră? În primul rând, un astfel de instrument analitic va aduna într-un singur loc date din surse disparate, permițând realizarea unor conexiuni între zone de business diferite, dar legate între ele, și monitorizarea transparentă a tuturor informațiilor disponibile la nivelul companiei. În al doilea rând, vă va oferi o idee despre modul în care se comportă și cum reacționează clienții dumneavoastră la inițiativele companiei și va măsura eficacitatea acestor inițiative. Și, în al treilea rând, SocrateBI vă va oferi indicații cu privire la viitoarele tendințe ale pieții, permițându-vă luarea din timp a deciziilor de business necesare consolidării afacerii dumneavoastră.