TransferGo, compania de transferuri online internaționale rapide de bani, aniversează astăzi 8 ani de la înființare și peste 2 milioane de clienți din întreaga lume.
TransferGo a devenit soluția cea mai la îndemână pentru imigranții care lucrează în străinătate și trimit bani acasă, datorită taxelor mai mici și a eliminării procedurilor birocratice pe care le au de înfruntat atunci când apelează la bănci.
În prezent, platforma facilitează transferurile de bani online, rapid și în condiții de siguranță, în 40 de monede diferite și are acoperire în 66 de țări, primind scorul de 4.8 din 5 stele din partea Trustpilot.
„Credem că am reușit să facem viața mai ușoară pentru cei peste 2 milioane de clienți care au trimis bani acasă prin intermediul nostru și ne propunem să integrăm în continuare cele mai noi tehnologii din domeniul fintech în platforma TransferGo, pentru ca viitorul să fie și mai simplu pentru cei care sunt la distanță de cei dragi,” a declarat Marius Nedelcu, Director of Brand Marketing & Market Expansion, TransferGo.
Pe primul loc în preferințele românilor din diaspora
Pe plan local, compania este prezentă din 2015, iar anul trecut, au fost operate prin intermediul ei, peste jumătate de milion de transferuri către România. Mai mult decât atât, TransferGo este canalul digital preferat de românii din diaspora pentru a trimite bani în țară, întrucât pot economisi mai mult de 90% din costurile unui transfer tradițional de bani și pot trimite bani familiilor lor rapid, în doar 30 de minute.
Mai mult, în luna aprilie a acestui an, TransferGo a raportat o creștere de 50% a transferurilor către țara noastră, iar începând cu jumătatea lunii august și până la jumătatea lunii septembrie, o creștere de 25% a transferurilor și valorii acestora, comparativ cu lunile de vară, justificată de pregătirile pentru începerea noului an școlar.
Un studiu efectuat de companie¹ în luna iunie a anului trecut, arată că 8 din 10 români au trimis sau au primit bani în ultimele trei luni, iar marea majoritate a tranzacțiilor au loc între membrii unei familii. De asemenea, același studiu arată că mai mult de 1 din 3 români trimit sau primesc un transfer de bani cu scopul de a cumpără ceva online sau pentru a își acoperi cheltuielile traiului de zi cu zi. Mai mult, studiul ilustrează și preferința românilor pentru transferurile de bani prin internet sau prin intermediul unei aplicații mobile, direct în contul din bancă al destinatarului.
Următoarele modalități de transfer de bani preferate de români sunt depunerea sumelor direct la sucursalele băncilor, plata în numerar, aplicațiile și serviicile de plăți.
Și din România pleacă bani în străinătate
În ultima perioadă, cifrele indică și o dezvoltare a canalului de transferuri digitale de bani din interior către exteriorul țării. Astfel, la începutul lunii septembrie, numărul de transferuri de bani prin aplicația TransferGo crește și în sens invers, din țară către tinerii români plecați la studii peste hotare.
Însă nu doar familiile studenților români trimit bani peste hotare. Reprezentanții companiei au observat, de asemenea, o creștere a transferurilor de bani către continentul asiatic, pusă pe seama afluxului de imigranți din Asia spre România, ca o soluție la criza forței de muncă de pe plan local, imigranți care trimit bani către familile lor.
În 2018, angajarea a devenit a doua cea mai importantă traiectorie de imigrație (25,8%) după reîntregirea familiei (36,5%), conform raportului final IIIR 2019². De asemenea, conform aceluiași raport, numărul imigranților proveniți din țări din Orientul Mijlociu și Asia, care au sosit pe teritoriul României, a crescut în 2018. Mai mult, în 2019, numărul total al imigranților în România a fost de aproximativ 200 de mii conform datelor publicate de Institutul Național de Statistică.
Povestea TransferGo
Povestea companiei TranferGo începe în 2012, când cei patru fondatori de origine lituaniană au pus bazele TransferGo la Londra, Marea Britanie, cu scopul de a revoluționa industria transferurilor de bani, construind un model de afacere care să vină cu adevărat în sprijinul clienților. Aceștia au pornit de la propriile experiențe negative cu transferurile internaționale prin bănci: taxe chiar și de 15 ori mai mari decât astăzi și banii care ajungeau foarte greu, astfel că au venit cu ideea unui serviciu de transfer rapid, online, de bani și au demarat procesul de licențiere.
Procesul s-a dovedit lung și anevoios, deoarece pentru a obține licența de funcționare era nevoie și de un cont special la o bancă, în care să aibă dreptul să primească banii clienților lor. Provocarea de a convinge o bancă să le devină partener în condițiile în care planul lor era să ofere un serviciu similar, însă superior, a fost mai mult decât ingrată, iar 99% dintre băncile contactate i-au refuzat.
Însă, cu perseverență și puțin noroc, au găsit un partener vizionar, astfel încât la 12 luni de la înființare, afacerea lor se dubla de la trimestru la trimestru, iar feedback-urile clienților erau excelente.
Astăzi, la opt ani de la înființare, TransferGo se bucură de o rețea de parteneri din care fac parte 30 de branduri bancare internaționale, veniturile companiei au depășit deja 5 milioane de lire, aceasta are birouri în încă 4 orașe importante din Europa, iar echipa de oameni talentați ai companiei crește în mod constant.
Mai mult, în iunie 2020, TransferGo anunța atragerea unei noi investiții, în valoare de 10 milioane de dolari, din partea unor fonduri de capital de risc. În cei 8 ani de existență, platforma a depășit 64 milioane de dolari de investiții totale.
¹ Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 600 de persoane, cu vârsta cuprinsă între 18-55 ani. Eșantionul este reprezentativ pentru populația României, din punct de vedere al vârstei, sexului și distribuției geografice a participanților. Studiul are o marjă de eroare de +/-4%.
² Indexul Integrării Imigranților în România – Raport de cercetare realizat în cadrul proiectului CRCM – Centrul Român de Cercetare a Migrației.