la nivel internaţional
Grapefruit este agenţia câştigătoare a două premii, la categoria „Merit”, în competiţia internaţională ReBrand 100® Award 2007. Juriul internaţional ReBrand 100 a selectat campaniile de rebranding realizate de Grapefruit pentru companiile Transavia şi Antibiotice ca fiind printre cele mai eficiente procese de rebranding la nivel mondial desfăşurate pe parcursul ultimilor 3 ani. Categoria „Merit” încadrează lucrările Grapefruit în rândul primelor 50 de procese de rebranding la nivel mondial.
„Provocarea în proiectele Transavia şi Antibiotice a fost mare deoarece pentru fiecare în parte era pentru prima dată când managemantul lua decizia unei intervenţii profesioniste asupra brandului existent. Se doreau schimbări semnificative la nivelul brandurilor celor două companii care să reflecte nivelul de dezvoltare atins şi crearea unor instrumente de brand scalabile şi eficiente la toate nivelurile” declară Marius Ursache, Chief Creative Officer la Grapefruit. “Am realizat toate cerinţele clienţilor şi în plus am reuşit să transformăm cele două proiecte în modele de eficienţă apreciate la nivel internaţional” completează Marius Ursache.
Procesul de rebranding realizat pentru Transavia avea ca scop reflectarea noii poziţii de top a companiei pe piaţa cărnii de pasăre, care se afla în acel moment în plină criză de imagine provocată de gripa aviară. Rebrandingul Transavia realizat de Grapefruit a reuşit să producă o diferenţiere evidentă pe piaţa de carne pentru produsele şi imaginea companiei, consolidând în scurt timp încrederea de care se bucura.
Pentru Grapefruit proiectul Antibiotice a reprezentat un caz mai special deoarece, fiind o companie de stat listată la bursă, orice schimbare în identitatea vizuală şi în atitudinea de brand putea influenţa evoluţia acţiunilor companiei. Obiectivele impuse de echipa de management au fost însă clare: creşterea valorii de piaţă a companiei în vederea pregătirii pentru procesul de privatizare. “Ne-am concentrat pe îmbinarea elementelor de brand valoroase deja existente anterior şi am adăugat atribute noi identificate în urma auditului de brand. Am definit relaţia dintre produsele şi brandurile companiei şi am oferit un set de criterii de performanţă pentru managementul de brand” descrie Marius Ursache proiectul Antibiotice.
Criteriile de evaluare ale ReBrand 100 au la bază în primul rând, eficienţa proceselor de rebranding – repoziţionare, revitalizare şi redesign al brandurilor – şi îndeplinirea obiectivelor strategice ale clientului.
În competiţia ReBrand 100 sunt acceptate spre evaluare soluţii care conţin elemente clare de diferenţiere, cu o execuţie inteligentă şi un grad ridicat de scalabilitate, care dau naştere unei legături emoţionale cu publicul ţintă.
Competiţia ReBrand 100® Global Awards, jurizată de numeroşi lideri internaţionali în domeniu, este cea mai mare recunoaştere care poate fi obţinută pentru rezultatele în construcţia şi redesignul de brand din domeniul afacerilor.
„Soluţiile pe care noi le-am considerat cele mai bune şi cele mai eficiente sunt cele care au demonstrat rigurozitate intelectuală şi onestitate în livrarea atributelor de brand”, a declarat Manuel Toscano, Principal la Zago, şi membru al juriului ReBrand 100, la ediţia 2007. “Mulţi câştigători ai premiilor ReBrand 100 din acest an au întărit ideea că un branding eficient reprezintă mult mai mult decât un design estetic plăcut”.
Juriul din acest an a fost format din nume de prestigiu din industria internaţională a brandingului, experţi practicieni de la companii mari precum Procter & Gamble, Interbrand şi Xerox Corporation. Dintre premianţii ediţiilor anterioare amintim companii precum SwissLife, Unilever şi Virgin Atlantic
Proiectele câştigătoare vor fi listate şi detaliate pe websitul www.rebrand.com, unica sursă pentru studii de caz şi programe de rebranding cu eficienţă dovedită. Studiile de caz publicate au devenit în timp instrumente de învăţare şi inspiraţie pentru profesioniştii din domeniu.
{mosloadposition user10}