· La începutul anului trecut, Media Image Factory, agenţie de comunicare dedicată proiectelor sociale, a lansat campania „Ajutăm ONG-urile mici cu idei mari!”.
· Magazinul social SOMARO, primul magazin social din România care colectează produse de la diferite companii şi le comercializează la preţuri simbolice, cu reduceri semnificative, către clienţii cu venituri mici, a fost unul dintre beneficiarii acestei campanii.
· În această campanie s-a alăturat şi 4Culori, agenţie de producţie publicitară.
Media Image Factory, agenţie specializată în comunicarea proiectelor sociale şi culturale, a comunicat pro-bono în decursul anului trecut, pentru SOMARO, primul magazin social din România care colectează produse de la diferite companii şi le comercializează la preţuri simbolice, cu reduceri semnificative, către clienţii cu venituri mici.
Pornind de la o evaluare a nevoilor pe care Asociaţia SOMARO – Magazinul Social le avea la începutul anului 2017, agenţia a identificat partenerii care s-ar putea implica în creşterea vizibilităţii proiectului, dar şi în dezvoltarea acestuia, de la publicaţii media care să abordeze conceptul de magazin social şi să explice cum funcţionează, până la colaboratori care să refacă indentitatea vizuală a magazinului social – fotografii, logo, prezentări, materiale promoţionale. Totul s-a bazat pe implicare voluntară şi suportarea costurilor de către partener, aceştia făcând astfel donaţii în servicii.
„În orice campanie de comunicare este important modul în care alegi să te prezinţi din punct de vedere al identităţii vizuale – să ai un logo de care oamenii să îşi aducă aminte şi a doua oară, prezentări clare şi atractive, şi materiale promoţionale pe care să i le poţi oferi unui potenţial partener. Asta am încercat să facem pentru Somaro – am identificat acei parteneri dispuşi să rupă din timpul lor pentru o cauză socială.” Declară Nicoleta Talpeş, Managing Director Media Image Factory
Pentru a reface identitatea vizuală a magazinului social, echipa proiectului a lucrat îndeaproape cu 4Culori, o agenţie de producţie publicitară care a înţeles că munca lor nu este doar în beneficiul Asociaţiei SOMARO, ci şi în beneficiul tuturor oamenilor care îşi asigură hrana de aici.
„Când am pus pe picioare www.4culori.ro, ne-am gândit în primul rând la oameni. Pentru că, până la urmă, un promoţional reprezintă bucuria primirii unui cadou. Ne-am dat totodată seama că putem creşte sănătos doar într-o societate sănătoasă. Şi că, pentru a avea o societate sănătoasă, este nevoie de efortul fiecăruia dintre noi, de implicare. E important să dăruieşti celor mai puţin avantajaţi parte din ce ai tu: fie că e vorba de bani, te timp, de cunoştinţe. De aceea, când Image Factory ne-a cerut sprijinul, am fost mai mult decât încântaţi să îl oferim. Cu ce şi cu cât putem. Cineva spunea odată că dacă fiecare ar ajuta pe cineva mai puţin norocos decât el, faţa lumii ar fi mult mai frumoasă. Şi că dacă nu poţi face totul, asta nu înseamnă că nu poţi face nimic. Credem că noi ar trebui să le mulţumim celor de la SOMARO pentru că ne-au acceptat ajutorul. Până la urma, consumatorul final este cel care contează. Şi dacă ce facem noi poate îmbunătăţi macar un pic viaţa unui om, atunci am mai facut un pas în atingerea misiunii noastre.” Declară Dana Ilea, 4Culori.ro
Scopul iniţiativei Media Image Factory a fost acela de a ajuta o organizaţie neguvernamentală care are potenţial, însă nu dispune de un buget pe care să îl investească în promovarea acţiunilor pe care le derulează, cu atât mai mult cu cât Asociaţia Somaro este un business în care profitul este reinvestit permanent în beneficiul clienţilor, persoane cu venituri reduse.
„Asociaţia SOMARO – Magazinul Social este recunoscătoare echipei Image Factory pentru colaborarea din anul 2017. Am fost impresionaţi de prietenie, deschidere şi profesionalismul fiecărui membru al echipei şi sperăm să putem continua pe cont propriu ceea ce ei au început împreună cu noi. Declară Simon Suitner, Director General Asociaţia SOMARO – Magazinul Social
Despre Media Image Factory
Media Image Factory este o agenţie de comunicare specializată în dezvoltarea și promovarea de proiecte social-culturale. Am comunicat pentru: Guerilla Verde; Every Can Counts; Asociaţia Română a Producătorilor de Hrană pentru Animale de Companie; ECOTIC; Două Liniuţe; Deea Buzdugan; Control pentru Speranţă; Zilele Filmului Românesc; Marţi, după Crăciun; Inimi pentru alte inimi: Dan Helciug&Friends; Generaţia S; Student Weekend Film; Amintiri din Epoca de Aur; Charity Gift; 4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile; Grupşapte; Alexandrina Hristov; Byron. www.imagefactory.ro
Despre Somaro – Magazinul Social
SOMARO este o organizaie nonprofit și neafiliată politic înfiiţată în anul 2010 cu scopul de a promova în România conceptul de magazin social. Ideea era de a realiza un supermarket care să ofere clienilor cu venituri foarte scăzute mărfuri ce nu mai pot fi comercializate în magazin.