Cel mai iubit show din România – 100% leadership
Cel de-al cincilea sezon al celui mai urmărit show de divertisment din istoria televiziunii, Românii au talent, a reunit inovaţia, emoţia şi talentul autentic într-un spectacol absolut, urmărit de milioane de telespectatori pe parcursul celor trei luni de difuzare.
Românii au talent a fost urmărit timp de trei luni, în medie, de peste 3 milioane de telespectatori la nivel național. Pe segmentul publicului comercial, cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani, emisiunea a înregistrat în perioada 13 martie – 12 iunie 2015 o medie de 18.1 puncte de rating și 45.6% share, în timp ce postul de televiziune clasat pe locul doi a obţinut 3.2 puncte de rating și 8.0% share.
La nivelul publicului din mediul urban, PRO TV a condus topul audiențelor în aceeași perioadă cu o medie de 16.0 puncte de rating și 35.3% share, pe când următorul post clasat a înregistrat o audiență medie de 4.8 puncte de rating și 10.5% share.
Și la nivel național PRO TV și-a menținut poziția de lider cu o audiență medie de 16.9 puncte de rating și o cotă de piață de 37.2%, locul secund înregistrând 4.6 puncte de rating și 10.2% share.
1 din 2 persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 49 de ani a urmărit prima ediție a celui de-al cincilea sezon Românii au talent, show-ul obținând o cotă de piață de 50.0% și 24.3 puncte de rating pe segmentul publicului comercial. Astfel, momentele primilor concurenți care au intrat în lupta pentru titlul de erou național au fost urmărite de 4.2 milioane de telespectatori.
Pe parcursul celor 9 ediții de preselecții, sute de români s-au prezentat în fața juraților, plini de emoții și cu dorința de a demonstra că talentul lor merită să meargă în etapele viitoare ale competiției și astfel să lupte pentru marele premiu de 120.000 de euro sau pentru cel de originalitate în valoare de 10.000 de euro. Doar 60 au impresionat în etapa jurizării și au fost trimiși în semifinale, 4 dintre ei fiind aleși încă din timpul audițiilor de către Andra, Mihaela Rădulescu, Andi Moisescu și Bebe Cotimanis, prin intermediul butonului auriu.
Etapa show-urilor live a reprezentat o evoluție clară a semifinaliștilor, care au pus în scenă propriile idei, transformate în momente de excepție. Echipa de producție a fost alături de fiecare dintre ei și le-a pus la dispoziție pentru fiecare reprezentație tot ceea ce au avut nevoie: costume, recuzită, grafică, decor, scenografie, și le-au oferit sprijin creativ și logistic. Și trupa PRO Dance a fost alături de semifinaliști și s-a implicat de câte ori a fost nevoie, pentru a aduce câte un plus fiecărui moment prezentat pe scenă.
Pentru show-urile live Românii au talent, PRO TV a inovat prin integrarea în transmisiunea live a mesajelor postate de utilizatorii rețelei de socializare Twitter, centralizate pe hashtag-ul #romaniiautalent. Comunitatea de pe Twitter s-a mobilizat și a postat mesaje despre fiecare moment în parte. În cele șase show-uri live, aproximativ 15.000 de mesaje au fost publicate pe hashtag, ceea ce inseamna 600 de tweet-uri pe ora.
Inițiativa a fost apreciată de utilizatorii rețelei sociale, iar PRO TV își propune să ducă această inovație mai departe, în cadrul următoarelor show-uri de divertisment.
Finala Românii au talent, care a avut loc vineri, 12 iunie, a adus ropote de aplauze atât din partea juraților, cât și a publicului, dar și momente memorabile din partea celor 15 finaliști. Momentele artistice au fost apreciate și răsplătite de către români, care le-au acordat câte un vot preferaților lor. Astfel au fost aleși cei doi mari câștigători ai noului sezon. Premiul de originalitate a mers către Cosmin Cioca, puștiul care a uimit cu abilitățile sale de a cânta la flaut și a face beatbox în același timp, iar marele premiu de 120.000 de euro a fost câștigat de către trupa SpeedCubing. Cei trei băieți au impresionat cu inteligența și concentrarea de care au dat dovadă, făcând un spectacol desăvârșit din rezolvarea rapidă a cubului Rubik.
Reprezentații de canto, dans, magie, dresaj canin, forță, flair bartending, acrobații diverse, rezolvarea cubului Rubik, beatbox, live looping, care au adus emoție, suspans, mister, sensibilitate sau pasiune și senzualitate au făcut din acest sezon unul memorabil și au demonstrat că Românii au talent!
Pro TV salută generaţia de eroi din 2015 şi aşteaptă noile talente cu scena deschisă! Cursa pentru căutarea următorului erou naţional a început. Cei care au un talent şi vor să îl arate întregii ţări sunt aşteptaţi să se înscrie pe site-ul romaniiautalent.protv.ro.