Studiul MillwardBrown România arată că numărul celor care intenționează să cumpere ceva de Black Friday continuă să crească spectaculos.
Millward Brown România, lider în piața locală de cercetare de marketing în zonele de brand, media și de comunicare, publică azi rezultatele studiului despre evenimentul Black Friday.
Potrivit cercetării, numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday a ajuns anul acesta la 63% în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani. Față de aceeași perioadă a anului trecut, sunt cu aproape o treime mai multe persoane (cu peste 1,7 milioane mai multe persoane) care știu acum de Black Friday.
“Succesul evenimentelor Black Friday din anii trecuți, creșterea numărului de jucători care participă, diversificarea categoriilor cu promoții, creșterea expunerii media a evenimentului, toate acestea au contribuit la atingerea nivelului ridicat de notorietate a Black Friday în rândul românilor”, explică Daniela Lazăr, Managing Director, MillwardBrown România.
Numărul celor care plănuiesc să cumpere ceva cu această ocazie este de asemenea în creștere. Comparativ cu nivelul din 2013, anul acesta sunt cu peste 1,3 milioane mai multe persoane care intenționează să facă o achiziție în perioada reducerilor. Cu alte cuvinte, 38% dintre românii cu vârsta între 18 și 65 de ani (aproximativ 4,75 milioane) doresc să cumpere ceva de Black Friday („probabil voi cumpăra” sau „sigur voi cumpăra”).
La fel ca în anii precedenți, în rândul bărbaților și al segmentului de tineri (24 – 34 de ani), se observă un nivel al intenției de cumpărare semnificativ mai ridicat decât la nivelul populației generale. Față de media generală de 13% a celor care au auzit de Black Friday și spun că „sigur vor cumpăra”, în cazul bărbaților media urcă la 15% iar în cazul tinerilor la 16%.
“În general, bărbații sunt mai entuziaști decât femeile când vine vorba de cumpărăturile online. O explicație este că produsele de care femeile sunt mai interesate (cum ar fi hainele, încălțămintea sau produsele de îngrijire personală), sunt mai degrabă “senzoriale” și astfel necesită o experiență directă pentru o validare completă înainte de achiziție. Satisfacerea acestei nevoie reprezintă în continuare o barieră importantă”, completează Daniela Lazăr.
Anul acesta de Black Friday lista de cumpărături este compusă, în medie, din 2 categorii de produse. Pe această listă se regăsesc cel mai frecvent electrocasnicele mici (36%) cum ar fi aspiratoarele, mixerele, roboții de bucătărie iar televizoarele (30%) și telefoanele mobile (20%) le urmează, potrivit intenției de achiziție.
|
Lista de cumpărături a românilor de Black Friday |
|
||
|
2013 |
2014 |
Evoluție |
|
Electrocasnice mici |
38% |
36% |
-2% |
|
Televizoare |
19% |
30% |
+11% |
|
Telefoane mobile |
11% |
20% |
+9% |
|
Haine |
22% |
17% |
-5% |
|
Laptopuri |
12% |
15% |
+3% |
|
Tablete |
6% |
12% |
+6% |
|
Electronice și accesorii auto |
20% |
12% |
– 8% |
|
Frigidere |
7% |
11% |
+4% |
|
Mașini de spălat |
6% |
9% |
+3% |
|
Încălțăminte |
9% |
8% |
-2% |
Televizoarele și telefoanele mobile sunt și categoriile care înregistrează cea mai mare creștere a intenției de cumpărare față de 2013. Astfel, sunt cu 11% mai multe persoane în cazul televizoarele și cu mai multe 9% în cazul telefoanelor mobile.
Întrebați care sunt magazinele pe care le iau în calcul pentru a-și face cumpărăturile de Black
Friday, topul românilor, în funcție de primul nume menționat de ei, arată astfel:
Top 10 magazine (online și offline) considerate |
% |
eMAG |
26.3 |
Altex |
18.4 |
Flanco |
8.5 |
Carrefour |
6.8 |
Domo |
6.1 |
Media Galaxy |
4.9 |
Auchan |
3.2 |
Kaufland |
3.0 |
Cora |
2.2 |
Dedeman |
1.3 |
Prezența eMAG pe primul loc este firească. Retailerul este nu doar inițiatorul acestui gen de eveniment în România, în urmă cu 3 ani, dar și cel mai activ jucător din piața de retail online.
Despre studiu
Cercetarea a fost realizată pe un eșantion reprezentativ la nivel național, în rândul a 2.000 de respondenți din mediul urban și rural, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani. Interviurile au fost realizate telefonic în perioada: 31 octombrie – 3 noiembrie 2014. Eroarea de eșantionare este de +/-2,2%.