mediaTRUST prezintă topul celebrităţilor cu cele mai multe apariţii în presa scrisă pe parcursul anului 2013. Andreea Marin si Gigi Becali conduc detaşat clasamentul celor mai mediatizate vedete din România.
Top 10 celebrităţi 2013
După un an plin de evenimente importante atât în viaţa personală cât şi în cea profesională, care au acaparat atenţia presei, Andreea Marin ocupă primul loc în topul feminin, cu 932 de menţiuni înregistrate în perioada decembrie 2012 – decembrie 2013.
Locul doi este ocupat de Bianca Drăguşanu cu 866 de menţiuni. Apariţiile mondene, relaţiile vedetei şi căsătoria cu Victor Slav au menţinut-o în centrul antenţiei, aducându-i notorietate.
Antonia ocupă locul trei în topul mediaTRUST cu 600 de menţiuni. Activitatea muzicală a cântăreţei, precum şi speculaţiile cu privire la relaţia acesteia cu Alex Velea sunt doar câteva dintre subiectele relatate de presă.
Locul patru este ocupat de Loredana Groza care a înregistrat pe parcursul anului 2013, 580 de menţiuni. Apariţiile vedetei sunt legate de activitatea profesională a acesteia.
Din topul mediaTRUST mai fac parte Anda Adam, cu 570 de menţiuni, Mihaela Rădulescu, cu 524 de menţiuni, Nicoleta Luciu (521), Anamaria Prodan (517), Inna (386) şi Andreea Raicu cu 385 menţiuni.
În clasamentul masculin, Gigi Becali conduce detaşat cu 4.679 de menţiuni. Apariţiile acestuia se datorează în mare parte activităţii sale de finanţator al echipei de fotbal Steaua Bucureşti.
Antrenorul Stelei, Laurenţiu Reghecampf ocupă locul doi în topul masculin al celor mai mediatizate celebrităţi, cu 3.685 de menţiuni. Victor Piţurcă, antrenorul echipei naţionale de fotbal, a înregistrat 2.786 de menţiuni pe parcursul anului 2013.
Locul patru este ocupat de Dumitru Dragomir cu 1.575 menţiuni, urmat de Mircea Sandu cu 1.471, Adrian Mutu (1.267), George Copos (1.108), Ciprian Marica (1.091), Gheorghe Hagi (904) şi Dan Diaconescu cu 774 menţiuni.
Valoarea echivalentă de publicitate (AVE)
Valoarea echivalentă de publicitate este unul dintre indicii mediaTRUST, care reflectă eficacitatea informaţiilor analizate. Cu cât este mai mare mărimea unui articol despre o companie/persoană într-un ziar anume şi cu atât mai mult costă publicitatea într-un ziar – cu atât mai mare este valoarea echivalentă de publicitate pentru cuvântul cheie monitorizat. Valoarea echivalentă de publicitate în presă este un indice care reflectă o sumă de bani care ar fi trebuit să fie cheltuită pentru plasarea unei reclame de aceeaşi mărime (în centimetri pătraţi).
Despre raport
Raportul mediaTRUST analizează gradul de popularitate al celebrităţilor româneşti, pe baza expuneriilor în presă. Cercetarea oferă, de asemenea, date privind valoarea echivalentă de publicitate (unul dintre indicii care reflect eficacitatea informaţiilor analizate) a fiecărei celebrităţi din presă. Analiza a luat în considerare publicaţii tipărite care au apărut între 15 decembrie 2012 şi 14 decembrie 2013, monitorizate de mediaTRUST.