În ciuda predicţiilor negative cu privire la evoluţia pieţei, producătorii auto nu stau pe loc la capitolul promovare. mediaTRUST, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de monitorizare, prezintă vizibilitatea brandurilor auto în publicitate, în primele cinci luni ale anului 2013.
Dacia este brandul auto cel mai bine promovat în publicitate, în perioada 1 ianuarie – 31 mai 2013. Brandul românesc a înregistrat cel mai mare număr de reclame, 7.253. Locul doi în top este ocupat de Renault, care a avut în primele cinci luni ale anului 5.557 de reclame. Nissan ocupă locul trei în clasamentul mediaTRUST cu 2.337 de reclame. Următoarele branduri sunt Mercedes (2.327 spoturi), Toyota (2.063 reclame) şi Ford, cu 1.613 de reclame.
Brand |
Număr de spoturi |
Cost |
Dacia |
7253 |
9518276 |
Renault |
5557 |
9503641 |
Nissan |
2337 |
3594072 |
Mercedes Benz |
2327 |
4601080 |
Toyota |
2063 |
1865397 |
Ford |
1613 |
1984727 |
Hyundai |
1266 |
2144319 |
Volkswagen |
1232 |
2302303 |
Citroen |
1137 |
1751152 |
Skoda |
999 |
2055580 |
Topul brandurilor auto cu cel mai mare volum de publicitate, în primele cinci luni ale anului 2013
Bucureşti, 6 iunie, 2013: În ciuda predicţiilor negative cu privire la evoluţia pieţei, producătorii auto nu stau pe loc la capitolul promovare. mediaTRUST, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de monitorizare, prezintă vizibilitatea brandurilor auto în publicitate, în primele cinci luni ale anului 2013.
Dacia este brandul auto cel mai bine promovat în publicitate, în perioada 1 ianuarie – 31 mai 2013. Brandul românesc a înregistrat cel mai mare număr de reclame, 7.253. Locul doi în top este ocupat de Renault, care a avut în primele cinci luni ale anului 5.557 de reclame. Nissan ocupă locul trei în clasamentul mediaTRUST cu 2.337 de reclame.Următoarele branduri sunt Mercedes (2.327 spoturi), Toyota (2.063 reclame) şi Ford, cu 1.613 de reclame.
Topul brandurilor din industria auto după numărul aparițiilor (ştiri, articole) în presa scrisă, în perioada 1 ianuarie – 31 mai 2013
Brandul auto cu cele mai multe materiale publicate în presa scrisă este Dacia, cu un total de 909 de materiale. Dacă în topul vizibilităţii în publicitate Mercedes ocupă locul patru, în clasamentul apariţiilor în presa scrisă, brandul auto ocupă locul 2, cu 802 materiale. Locul trei îl deţine Renault, cu 726 de materiale. Urmează BMW cu 722 apariţii, Ford cu 650, Volswagen cu 635 etc.
Despre raport
Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a 30.592 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 ianuarie – 31 mai 2013, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale, la categoria autovehicule. De asemenea, analiza a luat în considerare publicaţii tipărite centrale care au apărut între 1 ianuarie şi 31 mai, 2013, monitorizate de mediaTRUST.