In premiera, la patru ani de la prima editie a clasamentului celor mai active branduri in social media, revista Biz lanseaza Top 50, clasamentul brandurilor care s-au remarcat pe parcursul lui 2011 prin campanii care au integrat inovativ in mixul de comunicare cele mai de impact strategii de social media.
Pentru al patrulea an consecutiv, Vodafone se mentine in pozitia de lider al acestui clasament, urmat de Petrom si Pepsi, un brand nou intrat in top, direct pe locul 3, potrivit Top Social Brands 2012, lansat astazi la conferinta cu acelasi nume organizata de revista Biz.
Un salt spectaculos a avut si Danone, care a urcat de pe 25 (in clasamentul de anul trecut) pe locul 5. Ocupantul locul 4 este Orange, care a crescut trei pozitii fata de anul trecut.
Din top 10 branduri cu cea mai intensa activitate in social media mai fac parte: Nokia, Heineken, BCR, Ford si Avon.
Top Social Brands 2012 a rezultat in urma ponderarii rezultatelor inregistrate de branduri in trei clasamente preliminare: topul realizat de revista Biz – 45%, topul rezultat in urma voturilor exprimate de un grup de specialisti online – 35% si topul mentiunilor pe ZeList – 20%.
Selectia brandurilor s-a facut pe baza clasamentului de a anul trecut si a nominalizarilor transmise de principalele agentii interactive si de comunicare existente pe piata romaneasca.
Criteriile de selectie au tinut cont de activitatile desfasurate in social media in intervalul ianuarie 2011– februarie 2012. Nu au fost luate in calcul produse media, produse online sau activitati de autopromovare desfasurate de agentiile de comunicare.
Intreg clasamentul precum si detalii despre metodologie puteti citi in editia tiparita a revistei Biz si pe www.revistabiz.ro.