Biz a lansat Top PR România 2022, clasamentul celor mai performante agenții de PR 2022, cea de-a zecea ediție a studiului realizat de Unlock Market Research.
Topul măsoară performanțele de business ale agențiilor de PR din România, corelate cu felul în care acestea sunt percepute de companiile care plătesc pentru servicii de consultanță în comunicare.
Top PR România este realizat în baza colectării și analizei indicatorilor care vizează măsurarea performanțelor de business ale agențiilor de PR și a imaginii pe care acestea o au în rândul companiilor cu care lucrează.
La fel ca în edițiile anterioare, clasamentul nu este doar despre cifra de afaceri, profitabilitate sau fee-uri și doar despre evaluările din partea clienților, ci le cuprinde pe toate acestea, în baza unui algoritm dezvoltat în parteneriat cu compania de cercetare Unlock.
Top 30 de agenții de PR și toată metodologia care stă la baza cercetării realizate de Biz și Unlock Market Research se vor regăsi integral în numărul 368 al revistei Biz, care apare pe piață în luna noiembrie. Studiul a luat în calcul exclusiv agențiile de PR din România.
Prima poziție a acestei ediții este ocupată, la egalitate, de două agenții: Golin România și McCann PR. Pe podium au mai urcat MSL The Practice și, în premieră, WefflerMark.
Următoarele agenții de PR din top 10 sunt, în ordine: The Public Advisors, GMP PR, SmartPoint, Rogalski Damaschin Public Relations, OXYGEN, Decisepoate și Porter Novelli România.
Top 10 PR 2022
Studiu Biz & Unlock Market Research
Premiile Galei BIZ PR Awards 2022
Premiile acordate pe baza studiului prezentat în exclusivitate în cadrul galei „Biz PR Awards 2020”
Locul 1: Golin România
Locul 1: McCann PR
Premiul pentru profitabilitate: GMP PR
Profesionistul PR al anului: Alina Bratu, Managing Partner, WefflerMark
Premii speciale pentru campanii și proiecte
PR Impact: Aluziva – Pentru eforturile extraordinare de a ajuta refugiații din Ucraina
Educație în banking: Campania Financial Intelligence – BCR
Inovație în comunicarea HR: Campania Grand Job Experience – Kaufland
Inovație și comunicare creativă: Proiectul „The Uniq Book of 76 Expressions” – glo
Strategie inovatoare: Campania de lansarea a brandului Kozel – URSUS
Implicare socială și impact în comunitate: Campania „De Netestat” – Rețeaua VIF și DDB România
Creativitate în colaborarea cu creatorii de conținut: Proiectul Fizz Up Studios – Pepsi
Inovație în digital: Proiectul „22 Epic Nights” – Samsung
Susținerea comunității de business: Campania „Avem de repornit o țară” – Raiffeisen Bank
Trofeele oferite laureaților au fost realizate de sculptorul Ovidiu Toader.
Topul complet va putea fi citit în revista Biz (ediția tipărită) nr. 368: https://www.revistabiz.ro/abonament-revista/
Echipa Biz mulţumeşte partenerilor care au făcut posibilă această ediție:
Main Partner: Kaufland
Parteneri: Golin, McCann PR, MSL The Practice, Pastel
Coffee Partner: Nespresso