Revista Biz a realizat doua studii cu privire la relatia dintre agentiile de comunicare si blogosfera din Romania: Top bloggeri in relatia cu agentiile si Top agentii in relatia cu bloggerii.
Top bloggeri in relatia cu agentiile
Pentru al doilea an consecutiv, Cristian China Birta se mentine pe prima pozitie in Topul bloggerilor cu care agentiile au colaborat cel mai mult pe parcursul anului 2014.
Urmatoarele pozitii in cadrul aceluiasi clasament sunt ocupate de: Cristian Manafu, Cabral, Cristina Bazavan, Ana Morodan, Vlad Petreanu, Cristina Mazilu, Victor Kapra, Vali Petcu si Andreea Ibacka.
Clasamentul a fost realizat in baza a 30 de interviuri cu reprezentanti ai agentiilor de comunicare din Romania. In ordinea mentionarilor, bloggerii au fost punctati cu cate 12 (prima mentionare), 10 (a doua mentionare), respectiv 8 puncte (a treia mentionare).
Printre cele mai frecvente activitati se numara, in ordine: implicarea bloggerilor in campanii de marketing si comunicare; participarea bloggerilor la evenimente si transmiterea de comunicate de presa.
Domeniile in care bloggerii sunt cel mai frecvent implicati in activitati de comunicare sunt: FMCG, IT&C – tehnologie si moda, financiar – bancar, retail, auto, home & deco, CSR, sanatate, educatie si asigurari.
Top agentii in relatia cu bloggerii.
Studiul, cu privire la relatia dintre agentii si bloggeri, arata ca Golin este considerata, pentru al doilea an consecutiv, agentia care stie cel mai bine sa comunice cu bloggerii romani.
Pe pozitii fruntase in clasamentul realizat de Biz in baza a 80 de interviuri cu bloggeri, se afla si MSL Group The Practice, McCann Group (MCCANN PR, MRM, McCann Erickson, Heist Industries), Oxygen PR, Kooperativa 2.0/Blogal Initiative, The Connector / Evensys, Daescu Bortun Olteanu, GMP PR, Standout si Wunderman.
Pentru editia de anul acesta, fiecare respondent a facut maximum 3 nominalizari, in ordinea importantei pe care a considerat-o. Agentiile avand prima mentiune au fost punctate cu 12 puncte, cele cu a doua mentiune cu 10 puncte si cele cu a treia mentiune cu 8 puncte. Respondentii chestionarului au avut libertatea de a mentiona agentii de orice fel (PR, Blogging, Advertising, Media, Digital). In evaluarea colaborarii, bloggerii au fost rugati sa ia in calcul nu doar campaniile derulate, ci si comunicarea frecventa venita din partea agentiilor sau participarile la evenimente, pentru a vedea care sunt agentiile care se pricep cel mai bine sa comunice cu bloggerii.
Ambele studii si metodologia lor au fost prezentate in cadrul Social Media Summit Bucuresti 2015, eveniment ce a avut loc miercuri, 18 februarie, la Howard Johnson Grand Plaza Hotel.