ADC România prezintă cele mai bune execuții de Digital, TV, Outdoor și Experiential/BTL ale lunilor ianuarie și februarie din 2020. Începutul anului aduce un dublu top Top 3 ADC, cu două Lucrări ale Lunii: proiectul „KFC – Killer Discounts” pentru luna ianuarie, respectiv campania „Telekom – Ghiță Ciobanul” în luna februarie.
Ianuarie
Lucrarea Lunii ianuarie&Locul 1 în categoria Digital este campania Killer Discounts semnată de agenția MRM//McCann București pentru KFC – un eveniment dedicat gamerilor în care miza este goana după reduceri.
Mecanica proiectului implică 5 jucători profesioniști, fiecare reprezentând un anumit tip de discount, un eveniment live streaming și 3 meniuri limitate KFC. Jucătorii își provoacă fanii să îi învingă în meciuri pentru a beneficia de reducerile aferente. Echipa creativă este formată din: Ionuț Raicu | Art Director & Madalina Pop| Copywriter.
Ioana Gheorghiță, Brand Strategist & membră ADC*RO, declară: „KFC face un slam dunk (sau triplu tulup) pe simplitate, firesc și impact, în același timp. O idee care întoarce pe dos paradigma în care brandurile aleargă după consumatori.”
DIGITAL
Mențiunile categoriei sunt:
Simona Halep nu este o întâmplare, este un rezultat – proiect semnat de către Sabin Staicu | Associate Creative Director & Alex Steriu | Art Director din partea agenției Three pentru Banca Transilvania.
Sub forma unui documentar, primul episod prezintă povestea Simonei Halep în contextul participării la Australian Open și antrenamentele sale alături de echipă și antrenorul australian Darren Cahill.
Dracula: pământ transilvănean este spotul prin care echipa Netflix îi trimite Contelui Dracula un pachet special din România plin cu pământ transilvănean ca acesta să poată dormi liniștit pe pământ natal.
Spotul prezintă traseul pachetului prin Transilvania și aeroport, cu ocazia lansării noului serial Netflix – Dracula.
Jobul meh – este o campanie realizată de agenția Heraldist & Wondermarks pentru brandul BestJobs. Spoturile prezintă consecințele pe care le poate avea în timp un job nepotrivit și felul în care atitudinea de la birou influențează acest rezultat.
Echipa creativă este formată din Ainhoa Morales, Ruth Enyedi | Art Directors & Marius Pop, Adriana Luca | Copywriters.
TV
BestJobs – Jobul meh are Mențiune și în categoria TV.
OUTDOOR
Locul 1 în categoria Outdoor revine proiectului McCafe Festive Cups, semnat de echipa creativă formată din Iulia Strejan | Art Director & Ioana Teodoroiu | Copywriter, din partea DDB România pentru McDonald’s.
Campania folosește sisteme de Outdoor & Ambient instalate în stațiile de autobuz, care, bazate pe senzori de mișcare, transmit aer cald și miros de cafea, în zilele reci ale iernii.
Februarie
Lucrarea Lunii februarie & Locul 1 în categoria TV este proiectul Ghiță Ciobanul s-a portat la Telekom realizat de Leo Burnett pentru compania de telecomunicații Telekom.
Spotul prezintă povestea lui Ghiță Ciobanul care s-a portat de la un alt operator, în funcție de noile nevoi ale familiei și fermei sale. Echipa creativă este formată din: Andreas Aron | Group Creative Director; Viorel Holovach | Senior Art Director; Andrei Petrea, Eduard Cîrstea | Art Directors & Șerban Tudorache, Teodor Chiripuci | Copywriters.
Miruna Dumitrescu, Senior Copywriter Ogilvy Social Lab Brussels & membră ADC*RO, declară: „Portarea lui Ghiță la Telekom a fost campania care a făcut social media-ul românesc să izbucnească în meme-uri, comment-uri și share-uri, cum nu o mai făcuse de mult un produs de advertising. Are doza necesară de curaj și de nebunie care poate să facă dintr-un brand top of mind o bună bucată de timp.”
DIGITAL
Locul 1 în categorie merge la Burger King România –It’s complicated semnată de echipa formată din Vlad Socianu | Art Director & Cosmin Anghel | Copywriter din partea Publicis România și Cătălin Bran | Head of Digital Innovation & Social Media din partea MSL The Practice. Postarea în care Burger King anunță că se află într-o relație complicată cu McDonald’s și KFC a reușit să creeze un imens engagement și să devină cel mai mare loc de interacțiune a numeroase de branduri.
Locul 2 al categoriei Digital este campania #diatezaactiva realizată de The New pentru agenția McCann PR România, ce are ca scop evidențierea modului în care sunt prezentare știrile despre diverse tipuri de violență. Inițiativa agenției de PR este tocmai de a schimba felul în care sunt transmise informațiile și astfel diateza pasivă (victima) să fie înlocuită cu cea activă (agresorul). Echipa: Sorina Iordan | Social Media Wizzard, Oana State | Senior Copywriter & Radu Pose | Senior Art Director, Claudiu Dobriță | Creative Director.
În categoria Digital, Locul 3 revine campaniei #BringoGirls creată de agenția Next Advertising pentru Bringo. În contextul Valentines Day, spotul este dedicat femeilor care își comandă singure tot ce doresc.
În stilul cunoscut, Bringo lansează o melodie R&B și un performance complet din partea fetelor de data aceasta. Echipa creativă: Oana Banică | Copywriter & Alexandra Baciu | Art Director, Cezar Panait | Group Creative Director, Andrei Tripșa | Creative Director
Mențiunile categoriei Digital sunt:
Simona Halep nu este o întâmplare, este un rezultat – proiectul semnat de către Sabin Staicu | Associate Creative Director & Alex Steriu | Art Director din partea agenției Three pentru Banca Transilvania are Mențiune și în luna februarie pentru următoarele două episoade care continuă documentarul realizat alături de Radu Muntean despre perseverența, munca și succesul Simonei.
Smarket – este campania pentru KFC, semnată de MRM//McCann, care prin scanarea oricărui simbol de reducere % permite utilizatorilor să intre într-un market KFC virtual unde prin interacțiune cu personajul Colonelul Sanders pot fi câștigate vouchere pentru Smart Menu sau perechi de ochelari VR.
Echipa: Ionuț Raicu | Art Director & Madalina Pop | Copywriter.
Zi de Bine – Asociația Zi de Bine ajută la sprijinirea oamenilor care se află în situații nefericite și vulnerabile printr-un nou mecanism: acela de a îndemna oamenii să doneze de ziua lor de naștere. Astfel asociația va susține 12 ONG-uri cu 12 cauze, câte una în fiecare lună a anului. Echipa creativă este formată din: Arpad Rezi| Art Director & Sebastian Olar | Copywriter din partea Circles Colab.
Experiential/BTL
Mențiune în categorie are proiectul Sound Codes of Romania, semnat de Ogilvy România pentru Globalworth, care a adunat într-un eveniment dedicat Unirii Principatelor Române un playlist al activităților meșteșugarilor din România.
Sunetele activităților lor devin o nouă măsură de păstrare a patrimoniului cultural în era digitalizării. Echipa creativă: Patricia Bîea |Copywriter & Marius Stan | Art Director.
OUTDOOR
Locul 1 în categorie revine campaniei ProSport.ro – Noi Ținem Scorul. Campania sărbătorește istoria de 22 de ani a brandului și promisiunea păstrării calității informațiilor. Outdoor-urile prezintă o metaforă a unor scoruri care au rămas în mentalitatea și nostalgia pasionaților de sport. Echipa creativă este formată din Mihai Calotă | Senior Art Director & Alex Tocilescu| Copywriter din partea DDB România.
În categorie, Mențiune are Outdoor-ul echipei de la Tokinomo, care a apelat la un real time marketing în contextul campaniei de schimbare a packagingului pentru Coca-Cola Zero. Tokinomo este un startup care dezvoltă soluții de retail advertising și astfel pe panoul publicitar expus, Tokinomo atrage atenția brandului Coca-Cola că ar fi putut să soluționeze și prin ei problema ambalajului pentru Coca-Cola Zero Zahăr.