A şasea ediţie BrandRo a topului mărcilor româneşti "100 cele mai puternice branduri româneşti", eveniment organizat de Revista Biz, a prezentat astăzi, în premieră, rezultatele studiului realizat de compania de cercetare Unlock Market Research.
După cinci ani în care Borsec a ocupat prima poziţie în topul brandurilor româneşti, anul acesta în fruntea clasamentului a urcat Dero. Cele două branduri sunt urmate de Arctic, Dorna, Gerovital, eMag, Farmec, Dedeman, Elmiplant şi Napolact.
“Brandurile româneşti trăiesc o perioadă foarte bună. E momentul în care “made in Romania” a ajuns să fie un privilegiu. E adevărat că mai e ceva de lucru până să ajungem să vorbim despre super-performanţa românească, dar momentul este prielnic lor”, a declarat Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research.
Tendinţele identificate în anii trecuţi încep să se concretizeze din ce în ce mai mult în clasamentul din 2015. Astfel că, se continuă trendul ascendent al categoriei de alimente şi produselor de igienă, majoritatea mărcilor din top 10 fiind din aceste categorii. Apele minerale sunt în continuare în fruntea clasamentului, fiind în linie cu tendinţele generale de orientare către natură, sănătate şi armonie.
Categoria retail este una foarte dinamică cu multe schimbări şi creşteri la nivel de brand. eMag îşi menţine poziţia de lider în interiorul categoriei, iar în topul 100, retailer-ul are o creştere semnificativă, intrând în top 10.
“Cea mai mare avuţie a unei companii sunt oamenii care au încredere în viziunea şi brandul pentru care lucrează. Pentru ei scriem şi analizăm piaţa brandurilor româneşti. Pe ei şi brandurile pe care ştiu să le crească atât de frumos dorim să-i evidenţiem”, a declarat Marta Uşurelu, Redactor Şef, Revista Biz.
Studiul BrandRo – “100 cele mai puternice branduri româneşti” a vizat măsurarea “puterii” mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori, fără a include indici financiari şi comerciali. O marcă este cu atât mai puternică din perspectiva românismului cu cât reuşeşte să-şi menţină poziţia în top, indiferent de fluctuaţiile socio-economice specifice ultimilor ani.
Studiul are la bază 1.000 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei, între 18 şi 55 de ani.
Performanţa mărcilor româneşti a fost măsurată în baza a patru indicatori: investiţia de afectivitate în marcă, puterea mărcii, gradul de utilizare şi notorietatea ei.
Importanţa unei mărci pentru consumator a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling).
Prezentarea clasamentului, a metodologiei şi a concluziilor topului se găsesc pe www.revistabiz.ro şi în ediţia tipărită a revistei Biz. Rezultatele studiului pot fi citite integral în a şasea ediţie a cărţii “100 cele mai puternice branduri româneşti”, pe care o puteţi comanda la adresa de email lelia.petrescu@revistabiz.ro.