Revista Biz a lansat astazi in cadrul conferintei BrandRo prima editie extinsa a topului marcilor romanesti "100 cele mai puternice branduri romanesti", clasament ce are la baza un studiu realizat de compania de cercetare Unlock Market Research.
Pentru al cincilea an consecutiv Borsec se afla pe prima pozitie in topul brandurilor romanesti si este urmat de Dero, Gerovital, Dorna, Arctic, Dacia, Elmiplant, Aqua Carpatica, Farmec si Petrom.
"Daca acum cinci ani vorbeai despre branduri romanesti, interlocutorii intrebau mirati daca avem 50 de branduri. Aveam, dar nu erau promovate, si nu ne pasa de ele! Dupa cinci ani in care am promovat si prezentat cele mai puternice 50 de branduri romanesti, am realizat anul acesta primul top 100 cu branduri romanesti puternice" declara Marta Usurelu, Redactor Sef, revista Biz.
In clasamentul de anul acesta remarcam o evolutie a bunurilor de folosinta indelungata (Artic, Dacia), a serviciilor (Petrom, branduri bancare, Medlife) si a retailului online si offline (eMag, Dedeman, Mobexpert). Aceasta evolutie ar putea indica o revigorare a increderii consumatorilor in posibilitatea de a-si recapata stabilitatea de zi cu zi. Revenirea bunurilor de folosinta indelungata si a serviciilor in top fiind un indicator de depasire psihologica a crizei
In 2014 categoria “alimente” sufera mai mult decat in alti ani, in special zona alimentelor procesate, carne, mezeluri sau bauturi racoritoare carbogazoase. Polarizarea "naturalul e valoros, sinteticul e pagubos" se aprofundeaza in 2014.
Prezentarea clasamentului, a metodologiei si a concluziilor topului se gasesc pe www.revistabiz.ro. Rezultatele studiului pot fi citite integral in a cincea editie a cartii “ 100 cele mai puternice branduri romanesti”.
{mosloadposition user9}