Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Top 10 tendinte de consum pentru 2015 identificate de Ericsson:

conectivitatea devine parte din viata de zi cu zi

· Raportul anual realizat de Ericsson ConsumerLab arată clar că cei mai mulți consumatori își doresc să poată integra tehnologia și conectivitatea în toate aspectele vieții lor de zi cu zi – în orice de la oglinzile din baie la trotuare și cutii de medicamente
· Oamenii s-au obișnuit cu idei care nu demult păreau de domeniul SF, cum ar fi roboții care ajută în casă
· În 2015, mai mulți consumatori vor urmări conținut video online decât transmisiuni TV clasice

La început de an, Ericsson prezintă concluziile celei de-a patra ediții a studiului ConsumerLab, subliniind cele mai importante tendințe de consum din acest an.

Michael Björn, Head of Research Ericsson ConsumerLab, explică: „Este uimitor în ce măsură smartphone-urile și-au făcut loc în viața noastră de zi cu zi. Ca utilizatori, încercăm cele mai noi aplicații și le păstrăm pe cele care credem că ne îmbunătățesc sau ne viețile și facem asta atât de rapid încât nici nu ne dăm seama că și ceea ce credem și cum ne comportăm se schimbă cu aceeași viteză. Servicii și produse care nu demult păreau desprinse din filme științifico-fantastice sunt astăzi acceptate ușor și credem că ele vor fi curând disponibile publicului larg. Mai sunt doar cinci ani până în 2020, iar viitorul pare mai aproape ca niciodată.”

Raportul „Top 10 tendințe de consum în 2015 și mai departe” a fost realizat în baza informațiilor obținute din programul global de cercetare al Ericsson ConsumerLab, un plus de atenție fiind acordat anul acesta utilizatorilor de smartphone cu vârste cuprinse între 15 și 69 de ani din Johannesburg, Londra, Ciudad de Mexico, New York, Moscova, San Francisco, Sao Paolo, Shanghai, Sydney și Tokyo – aceștia reprezintă statistic opiniile a 85 de milioane de utilizatori frecvenți de Internet.

Cele mai importante 10 tendințe ale anului sunt:

Viitorul vizionat online. Din ce în ce mai des, utilizăm conținutul media în același fel la nivel mondial. Utilizatorii preferă tot mai des să folosească servicii la cerere care să le permită să urmărească conținut video de pe diferite platforme. 2015 va marca un moment unic, fiind primul an în care mai mulți oameni vor urmări conținut video online decât transmisiuni TV clasice.

Case care îți dau o mână de ajutor. Consumatorii sunt tot mai interesați de senzori instalați în case care să îi alerteze în cazul unor probleme cu apa sau energia electrică, sau să îi anunțe când vin și pleacă alți membri ai familiei.

Telepatie digitală. Vom vedea în continuare cum apar modalități să comunicăm și să ținem legătura unii cu alții. Mulți dintre cei ce dețin deja un smartphone ar dori să folosească un dispozitiv purtabil care să îi ajute să comunice cu ceilalți direct prin gânduri – mai mult, mulți cred că un astfel de mod de a comunica va fi obișnuit până în 2020.

Cetățeni inteligenți. Ideea orașelor inteligente este interesantă – dar o mare parte din aceste caracteristici inteligente sunt de fapt doar un efect secundar al comportamentului diferit al cetățenilor. Pe măsură ce devenim mai informați cu ajutorul Internetului, putem să luăm decizii din ce în ce mai bune. Consumatorii cred că, până în 2020, aplicațiile ce oferă informații despre traficul din orașe și cele ce permit compararea uzului de energie electrică sau verificarea în timp real a calității apei vor fi aplicații cât se poate de obișnuite.

Economie colaborativă. Internetul ne dă posibilitatea să facem schimb de informații foarte ușor, ceea ce face conceptul unei economii colaborative din ce în ce mai atrăgător. Jumătate dintre utilizatorii de smartphone-uri ar fi deschiși să închirieze sau chiar electrocasnicele și echipamentele pentru petrecerea timpului liber pe care nu le folosesc pentru a putea economisi mai mulți bani.

Portofelul digital. 48% dintre utilizatorii de smartphone ar prefera să plătească pentru bunurile și serviciile pe care le achiziționează cu ajutorul telefonului, în timp ce 80% dintre ei cred că smartphone-ul le va înlocui portofelul în întregime până în 2020.

Informația mea. Chiar dacă sunt de acord cu schimbul de informații pentru a obține anumite beneficii, utilizatorii de smartphone nu consideră că acțiunile lor ar trebui să fie vizibile pentru oricine. 47% dintre ei și-ar dori să poată plăti electronic fără să fie necesar transferul automat al informațiilor lor personale. În același timp, 56% dintre ei ar vrea ca toate comunicările pe Internet să fie criptate.

O viață mai lungă. Utilizatorii de smartphone sunt de părere că unele servicii din cloud le dau posibilitatea să trăiască mai mult și mai sănătos. Astfel, ei cred că aplicațiile de jogging, cele de măsurare a pulsului și de evaluare a dietei ar putea să le prelungească viața cu până la 2 ani fiecare.

Roboți domestici. Consumatorii nu ar refuza ajutorul roboților domestici pentru sarcinile de zi cu zi din casă. 64% dintre ei cred că aceștia vor fi un lucru comun în gospodării până în 2020.

Copiii conectează totul. Copiii vor fi în continuare vectorii dezvoltării unui Internet mai tangibil, în care lumea fizică va fi la fel de conectată precum aplicațiile de pe ecranele dispozitivelor lor. 46% dintre utilizatorii de smartphone sunt de părere că cei mici vor cere ca toate obiectele să fie conectate.

Bucuresti, 07.01.2015
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.