Experiența oferită utilizatorilor este noua armă cu care companiile pot păstra profitabil clienți pe termen lung și ca urmare, crește și nevoia de oameni specializați în domeniu. Institutul de Marketing și Oxford College of Marketing au lansat pentru prima dată în România, un program de training și certificare internațională în Customer Experience și încep înscrierile și cursurile în această lună.
Managementul experienței clienților a început de curând să apară și în preocupările, pe agenda și organigramele companiilor din România. Deși au început să existe persoane care au responsabilități în customer experience, nu există deocamdată profesioniști certificați într-un program profesional acreditat, iar potențialul și cererea de specialiști este tot mai mare. Specialiștii pregătiți în România la Institutul de Marketing vor avea o recunoaștere internațională care poate fi un pașaport care să-i sprijine să lucreze în orice companie din lume.
Programul de training poate fi parcurs la distanță sau într-o variantă combinată cu ateliere face to face și weekenduri intensive, timp de șase luni. Participanții vor aplica cele învățate într-un proiect realizat în cadrul organizației în care lucrează, pe care îl vor dezvolta cu un tutore personal, din Marea Britanie. Primul weekend intensiv din acest program de certificare din România are loc la București, pe 29 și 30 octombrie, și este susținut de Debbie Pearson, lector al Oxford College of Marketing. Prima promoție care începe trainingul în această toamnă va absolvi în martie 2017.
„Domeniul marketingului este într-o transformare continuă și este important pentru cei care vor să se dezvolte în domeniu să fie cu ochii pe aceste schimbări și să se numere printre primii care fac ceva. Fie că e vorba de tineri care vor să prindă primul tren într-o direcție care abia se dezvoltă, fie de profesioniști cu state vechi care conduc departamente de marketing în companii competitive și pot acționa rapid să-și pregătească specialiști și să ofere suportul necesar echipelor pe care le conduc”. – spune Oana Sav, coordonator și trainer la Institutul de Marketing.
Un studiu al companiei Gartner arată că în 2017, 50% din investițiile dedicate produselor vor fi redirecționate către Customer Experience și că până în 2020 această componentă va fi mai importantă decât prețul și produsele în mixul de marketing. De asemenea, se estimează că 41 miliarde de dolari sunt pierdute anual doar de companiile din Statele Unite din cauza problemelor legate de customer service.
Conform statisticilor LinkedIn, în România sunt mai puțin de 160 de profesioniști responsabili de Customer Experience dintre cei peste 25 000 de profesioniști în marketing care au cont pe cea mai populară rețea de socializare profesională din domeniul carierei și networking-ului din lume. Doar piața de soluții de tehnologie de customer experience management a crescut cu peste 20% în intervalul 2012-2016. Motorul acestei evoluții a fost creșterea constantă a numărului de puncte de contact și interacțiune cu clienții.
Companiile interesate să-și pregătească și să-și certifice specialiștii au suport direct în România la Institutul de Marketing, iar profesioniștii care doresc să își susțină singuri vor fi sprijiniți la seara deschisă organizată în 14 septembrie la București, la Integral Programe Educaționale.