La finala sezonului ce a avut loc la Donington, Pekka Päivärinta şi Kirsi Kainulainen şi-au asigurat titlul în Campionatul Mondial FIM pentru motociclete cu ataş ● Model propulsat de motorul BMW S 1000 RR, susţinere tehnică din partea BMW Motorrad Motorsport ● Titlul câştigat de Taylor Mackenzie în clasa Superstock din BSB.
Bucureşti/München. Comunitatea BMW Motorrad Motorsport poate sărbători un titlul mondial istoric: la finala sezonului, care a avut loc la Donington (Marea Britanie), echipajul finlandez format din Pekka Päivärinta şi Kirsi Kainulainen a fost declarat campion mondial FIM 2016 în competiţia motocicletelor cu ataş. Kainulainen este prima femeie din istorie care câştigă un titlu mondial în cursele pe circuit. Motocicleta cu ataş înscrisă de echipa 44-Racing este propulsată de motorul modelului BMW S 1000 RR, iar specialiştii BMW Motorrad Motorsport susţine echipajul Päivärinta – Kainulainen cu componente şi setări pentru motor. Împreună cu echipa, specialiştii au modificat şi au setat motorul BMW puternic pentru a fi adaptat perfect la cerinţele speciale ale unei motociclete cu ataş modernă.
De-a lungul sezonului, “Finlandezii Zburători” au fost cel mai constant echipaj. Cei doi s-au clasat pe podium la toate cele nouă curse, inclusiv victoria istorică de la finalul lunii iunie, de pe Pannonia-Ring (Ungaria), când Kainulainen a fost prima femeie din istorie care a câştigat o cursă din Campionatul Mondial pe circuit.
La ultimul week-end de la Donington, ei au venit cu un avantaj de 23 de puncte faţă de cei mai apropiaţi adversari. Din acest motiv, ei trebuiau să adune încă trei puncte în ultima cursă a sezonului pentru a-şi asigura titlul. Cu toate acestea, Päivärinta şi Kainulainen au reuşit, şi de această dată, o evoluţie spectaculoasă şi au încheiat pe podium, ocupând locul al doilea. În clasamentul final, ei au acumulat 177 de puncte, având un avans de 18 puncte faţă de ocupanţii poziţiei a doua.
Pentru BMW fost primul titlul mondial în competiţii de motociclete cu ataş după 1974, când Klaus Enders (Germania) şi Ralf Engelhardt (Germania) au încheiat sezonul în calitate de campioni mondiali. Constructorul german a dominat cursele de motociclete cu ataş din anii ’50 până în anii ’70, cucerind un total de 21 de titluri mondiale între 1954 şi 1974.
Mai mult, BMW a putut să sărbătorească încă un titlu în week-endul de cursă de la Donington: Taylor Mackenzie (Marea Britanie) a fost încoronat campion al clasei Superstock din Campionatul de Superbike al Marii Britanii. El a reuşti a şase victorie a sezonului, la ghidonul modelului Buildbase BMW Motorrad BMW S 1000 RR, iar avansul său nu poate fi recuperat în ultima cursă a anului, care se va desfăşura la jumătatea lunii octombrie.
“Felicitări lui Pekka şi Kirsi pentru acest titlul de campioni mondiali care este binemeritat”, a declarat Berthold Hauser, directorul tehnic BMW Motorrad Motorsport. “Au avut un sezon foarte bun şi foarte constant. În toate cursele, eu au demonstrat o combinaţi perfectă de viteză şi inteligenţă. Anul trecut, ei au luptat pentru titlu până la ultima trecere a liniei de sosire şi, prin ocuparea locului al treilea în clasamentul general, Kirsi a fost prima femeie din istorie care s-a clasat pe podiumul final al unui campionat mondial de motociclism pe circuit. Sezonul acestea, ei au continuat seria de succese într-o manieră impresionantă. Victoria istorică din Ungaria a fost următorul pas, iar faptul că acum sunt încoronaţi campioni mondiali este o realizare fantastică. Felicitări şi lui Taylor pentru câştigarea titlului BSB la categoria Superstock. Piloţii modelelor RR au demonstrat performanţe foarte bune în acest sezon al competiţiei, cu nouă victorii în 11 etape şi foarte multe clasări pe podium. Noi, BMW Motorrad Motorsport, suntem foarte mândri că am contribuit la aceste titluri prin suportul tehnic oferit.”