Infiintata in anul 1946, Organizatia Internationala de Standardizare (ISO) a devenit un pilon de referinta extrem de important pentru companiile care activeaza pe piata, fiind vorba despre institutia care are rolul de oferi firmelor certificate care sa le ateste calitatea managementului calitatii. Toate companiile care tintesc spre a deveni jucatori importanti pe piata cauta sa obtina o astfel de certificare, pentru a capata notorietate si pentru a se impune treptat ca lideri in domeniul in care activeaza. Inainte de a demara procesul de accesare a unui certificat ISO, recomandat este ca managerii sa se puna la curent cu tot ce presupune acest lucru!
Photo by Christina @ wocintechchat.com on Unsplash
Certificare ISO 9001 – ce inseamna si la ce se refera?
Conform standardelor ISO, organizatia a creionat mai multe tipuri de certificari pe care le poate oferi companiilor solicitante. Cea mai cunoscuta varianta in acest este sens este cea de certificare ISO 9001. De ce? Aceasta contine toate cerintele pentru Sistemul de Management al Calitatii (SMC) si se adreseaza cu precadere organizatiilor care vor sa-si demonstreze capacitatea de a asigura servicii in conformitate cu cerintele clientilor, dar si capacitatea de a urma intocmai liniile impuse de ISO. Vrei o cerficare? Vezi aici ofertele
Ce presupune Managementul Calitatii?
Managerii buni, care vor sa implementeze standarde ale managementului calitatii, trebuie sa aiba in vedere faptul ca acest concept presupune un intreg ansamblu de activitati, care au ca scop realizarea unor obiective specifice prin intermediul utilizarii optime a resurselor disponibile in cadrul companiei. Mai exact, ansamblul este format din activitatile de planificare, coordonare, dar si organizare, precum si din activitatile ce vizeaza controlul si asigurara calitatii. Este esential ca toti angajatii din cadrul unei firme sa stie care este scopul pentru care lucreaza, spre ce se tinde, dar si care sunt cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca pe termen lung.
Caracteristici importante ale unui sistem de management al calitatii bun
Pentru ca sistemul de management al calitatii dintr-o companie sa fie declarat a fi unul excelent, el trebuie sa aiba urmatoarele caracteristici:
- sa fie stabilit foarte clar in scris;
- sa asigure indeplinirea cerintelor clientilor;
- sa asigure indeplinirea cerintelor ISO;
- sa fie aplicabil in toate activitatile organizatiei.
Beneficii ale implementarii certificarii ISO
In ceea ce priveste avantajele de care se bucura cei care aplica sistemul de management al calitatii in cadrul firmei, acestea sunt numeroase si extrem de importante pentru obtinerea rezultatelor dorite. De exemplu, obtinerea certificarii presupune stabilirea unei metode prin care veniturile pot fi crescute, iar costurile reduse. Mai mult, companiile castiga credibilitate in fata clientilor, dar si a potentialilor clienti care prefera sa colaboreze doar cu furnizori care sunt deja certificati ISO, intrucat au certitudinea ca acestia sunt principalii jucatori de pe piata. In acelasi timp, certificarea ISO contribuie in mod esential la imbunatatirea imaginii unei organizatii, reusind sa o diferentieze fata de concurenta.
Procesul de obtinere a certificarii ISO nu este unul deloc dificil si nu dureaza mai mult de cateva saptamani, insa presupune o standardizare clara si ferma la nivelul fiecarei companii care aspira sa devina una de top!