Proiectul Tinerii in Arena, ajuns deja la editia 3 in acest an, a fost desemnat castigator la nivel european pe 23 iunie la Bruxelles de catre organizatia Emerging Europe la categoria Capacitarea Tinerilor (Youth Empowerment).
Tinerii in Arena reprezinta unul dintre cele mai mari evenimente de business din Romania adresate tinerilor din Generatia Z. Scopul proiectului este de a stimula si cultiva spiritului antreprenorial in randul tinerilor cu varste cuprinse intre 16 si 24 de ani. An de an, echipele de tineri antreprenori se afla fata in fata cu unii dintre cei mai de succes antreprenori romani ce le pot deveni mentori in dezvoltarea ideilor lor de afaceri. Tinerii in Arena coaguleaza energia si dorinta antreprenoriala a tinerilor din Romania celebrand spiritul antreprenorial si oferind inspiratie, motivatie si informatie.
Cel de-al cincilea summit anual al Emerging Europe desfasurat la Bruxelles pe 23 iunie a fost un prilej de recunoastere a muncii celor peste 60 de ONG-uri, intreprinderi si persoane din intreaga Europa Centrala si de Est, programul evidentiind cele mai bune practici, inovatia si curajul in intreaga regiune.
Andrew Wrobel, Partener fondator, Emerging Europe a declarat: ”Am avut privilegiul de a avea cativa mentori de-a lungul carierei mele si stiu cat de important este sa le oferim tinerilor posibilitatea de a se implica si de a-i face constienti de potentialele directii pe care le-ar putea lua in cariera lor, iar tinerii sa aiba modele de urmat. Programele de mentorat joaca un rol crucial in acest intreg proces. Ma bucur sa vad ca proiectul «Tinerii in Arena» este apreciat atat de juriul profesionist, cat si de publicul larg, care a ales programul drept cea mai buna initiativa de responsabilizare a tinerilor din 2022. Sper din tot sufletul ca premiul nu numai ca va pune reflectoarele asupra unor programe similare disponibile in alte tari emergente din Europa, dar va trezi si interesul tinerilor pentru acest tip de program. In plus, ii va incuraja si pe cei care le creeaza sa produca schimbari si mai mari in viata tinerilor”.
din cadrul Emerging Europe au fost impartiti pe cinci piloni (5P) care reflecta Obiectivele de Dezvoltare Durabila ale Natiunilor Unite (oameni, planeta, prosperitate, parteneriat, pace). Acestia au fost alesi de catre un panel global de lideri provenind din comunitatea globala a Emerging Europe si pe baza unui vot public in care au fost exprimate peste 8.000 de voturi pentru cei nominalizati.
1 din 2 tineri la nivel national isi doresc sa fie antreprenori sau manageri
Studiile arata ca 1 din 2 tineri la nivel national isi doresc sa fie antreprenori sau manageri si de aceea este necesar sa primeasca sprijinul prin mentorat pentru a debuta in antreprenoriat inca din perioada de liceu si facultate.
Asa cum mentioneaza organizatorii Emerging Europe, Tinerii in Arena a fost selectat ca initiativa de top la nivel european pentru acoperirea sa nationala a programului de mentorat si sprijinul pe care acestia il ofera in dezvoltarea ideilor de business ale tinerilor intre 16-24 de ani. Lista cu proiectele finaliste o puteti regasi aici. In lista nominalizarilor au fost trei proiecte, respectiv: Tinerii in Arena, Skala Magazine din Macedonia de Nord si Perspektiva 4 Youth din Albania.
Recunoasterea oferita de catre Emerging Europe pentru Proiectul romanesc Tinerii in Arena este o confirmare a valorii pe care acest proiect o aduce ecosistemului de business din Romania si reprezinta o validare ca reprezinta o buna practica ce poate fi scalata la nivel regional. ”Prin initiativele noastre ne dorim sa ii incurajam pe tineri, sa le aratam potentialul si sa ii sprijinim sa il realizeze prin antreprenoriat. Avem multe oportunitati in Romania si daca reusim sa le vedem si sa ii sprijinim pe tineri sa le fructifice va fi o ocazie extraordinara prin care putem sa dezvoltam afaceri in Romania si sa pastram tineri cu potential in tara. Construind si dezvoltand afaceri, inca de la varste fragede, acesti tineri pot demonstra ca se poate, ceea ce ii va incuraja si pe alti tineri sa ii urmeze. Astfel, vom produce mai multa prosperitate in Romania si sanse reale pentru evolutia societatii romanesti”, a declarat Alin Apostu, coordonatorul proiectului, completand despre planurile de viitor ale Tinerii in Arena: ”Vom continua sa ii identificam pe tinerii cu potential din Romania alaturi de ideile lor de afacere si sa ii sprijinim prin mentorat sa si le dezvolte. Pregatim in septembrie lansarea inscrierilor pentru urmatoarea editie a programului de mentorat si finala ce va avea loc in 2023”.
Editia a 3-a a evenimentului Tinerii in Arena are drept sponsori: Banca Transilvania, Impetum Group, FAN Courier. Printre sustinatorii evenimentului se numara: First PR Agency, Business Mentors, Eventmix, Green Village, Stoica, Reverb44, Atrix Studio, Harpoon Marketing, precum si partenerii media: AGERPRES, HotNews, New Money, IQads, Revista Cariere, Curs de Guvernare, Economistul, Club Economic, Romania Durabila, Adservio, Romania Pozitiva, Repatriot, Jurnalul de afaceri, Aleph Business, iar ca partener monitorizare presa: Klarmedia. Organizatorii au lansat prima runda de inscrieri a ideilor de business pentru urmatoarea editie a Tinerii in Arena, ce va avea loc in 2023 si pentru care puteti aplica aici: https://vsfa.ro/selectie-idei-tinerii-in-arena/.
Despre Emerging Europe
Suntem o intreprindere sociala si un centru de crestere a carei misiune este de a promova cresterea sociala, economica si democratica in 23 de tari din Europa Centrala si de Est, Europa Centrala, de Est si de Sud-Est si in Caucazul de Sud. Raza noastra de actiune globala prinde o puternica amprenta locala, initiind dezbateri si fiind o sursa de informatii de piata, cunostinte si conexiuni de profil inalt care ajuta organizatiile cu interese in regiunea Europei emergente sa se dezvolte.
Derulam mai multe initiative care evidentiaza dezvoltarea durabila si orientata spre inovare a regiunii, inclusiv programul nostru emblematic Viitorul Europei emergente.
Despre Tinerii in Arena
TiA este un program prin care punem reflectorul pe tinerii cu potential si ideile lor de business care intr-o zi, prin sprijinul mentorilor cu experienta, pot reprezenta urmatorul unicorn al Romaniei.Tineri la nivel national sunt acceptati intr-un program de mentor de 4 luni la finalul caruia vor ajunge sa isi prezinte ideea de business in fata unor antreprenori de top pentru a primi sprijin.
Despre Vreau sa fiu Antreprenor
VSFA este un program national prin care ne propunem sa promovam gandirea si actiunea antreprenoriala in randul tinerilor din Romania. Desfasuram conferinte in tara (peste 300 evenimente pana acum, incepand din 2013), iar impactul lor a depasit 40.000 de tineri. Mai multe pe www.vsfa.ro.
Despre Insights
Misiunea Insights este aceea de a sprijini organizatiile sa se dezvolte prin potentialul si creativitatea unora dintre cei mai antreprenoriali si inovativi tineri din Romania. Sprijinim astfel dezvoltarea tinerilor si apropierea lor de mediul de business, in timp ce aducem un plus de valoare firmelor romanesti de toate dimensiunile, pentru a sustine dezvoltarea economica. Am organizat 9 bootcampuri pana acum, iar proiectul a primit in 2019 premiul la categoria Top 10 Programe Globale pentru dezvoltare ecosistem de inovatie de la ITU, Agentia Natiunilor Unite pentru Informatii si Telecomunicatii.
Despre Romanian Business Leaders
Romanian Business Leaders (RBL) este vocea si vehiculul de actiune al liderilor din mediul privat de business pentru constructia unei Romanii in care generatiile viitoare sa isi doreasca sa traiasca. Misiunea RBL este ca Romania sa devina o tara mai buna pentru afacerile responsabile si, in felul acesta, pentru toti romanii. Proiectele Fundatiei se subscriu celor trei domenii pe care comunitatea RBL le considera importante pentru schimbarea si dezvoltarea societatii: antreprenoriat, educatie si buna guvernare. Mai multe pe www.rbls.ro.