Filarmonica «George Enescu» anunta un nou recital in cadrul Stagiunii de marti seara. Protagonisti vor fi doi interpreti tineri care, in ultimul timp, s-au impus atentiei melomanilor atrasi in egala masura atat de repertoriul vocal simfonic cat si de cel liric.
Stagiunea de marţi seara
Marti, 14 Mai 2013, 19:00 – 20:00
Ateneul Roman, Sala mica
Recital vocal
GEORGIANA COSTEA – mezzosoprană
ION RADU – bas-bariton
La pian ANDREIANA ROŞCA
Program:
Wolfgang Amadeus Mozart
Arie Leporello din Don Giovanni
Arie Figaro din Nunta lui Figaro
Jules Massenet
Arie Charlotte din Werther
Georges Bizet
Habanera din Carmen
Giuseppe Verdi
Arie Procida din Vecerniile siciliene
Gaetano Donizetti
Arie Leonora din La Favorita
Serghei Rahmaninov
Arie Aleko din Aleko
Piotr Ilici Ceaikovski
Niet tolko
Arie Polina din Dama de pică
Modest Musorgski
Gopak
Robert Schumann
Die beiden Grenadiere
Fernando Obradors
El vito
Wolfgang Amadeus Mozart
La ci darem la mano din Don Giovanni
Coproducător: Radio România Muzical
Biletele pentru concert se pot cumpara de la casa de bilete a Ateneului Roman,str. Esarcu nr. 5
Program: Marti – Vineri 12:00 – 19:00
Sambata – Duminica 16:00 – 19:00 (doar atunci cand sunt programate concerte)
Telefon: 021.315.68.75
Biletele pot fi rezervate şi on line de pe site-ul www.fge.org.ro de pe pagina concertului ales
Mezzosoprana Georgiana Costea a studiat la Universitatea Nationala de Muzica Bucuresti si la Conservatorio Santa Cecilia (Roma). Are in fisa de interpret cateva premii ce au atras atentia publicului si pe cea a presei de specialitate: Premiul special al juriului (2005), Premiul II si Premiul Editurii UNMB(2008), si Premiul pentru interpretarea unei piese de Paul Constantionescu (2009) la Concursul International de Interpretare «Paul Constantinescu», Premiul «Valentin Teodorian» la Concursul National de Interpretare «Mihail Jora» (2010) si Premiul pentru stil cameral «Martha Joja» la Concursul National de Interpretare a liedului «Ionel Perlea» (2010). A profitat de indrumarile unor mari maestrii in cadrul unor masterclass-uri nationale si internationale : Corneliu Murgu, Ioan Holender, Marina Krilovici, Renzo Giacchieri, Ines Salazar, Larissa Gergieva, Rosa Maria de Alba, Jolanta Janucik, Anton Scharinger si, pana acum, are in repertoriu rolurile Dorabella (Cosi fan Tutte/Mozart), Zita (Gianni Schicchi /Puccini), Spiridon (O noapte furtunoasa/Paul Constantinescu), Hangita si Vorontova (Ultimele zile, ultimele ore…/A.Vieru) si, in lucru, Marcellina (Nunta lui Figaro/Mozart). Este preocupata si de repertoriul vocal simfonic: Ode on St. Cecilia’s day/Purcell si Requiem/ Mozart.
Bas-baritonul Radu Ion s-a născut la Tulcea în anul 1988. A urmat cursurile Liceului de muzică “George Georgescu” din oraşul natal absolvind în anul 2007 la clasa de canto prof. Monica Micula. Vocea sa cu un timbru deosebit şi cu o maturitate ce depasea varsta foarte tânără l-au facut remarcat încă din anii de liceu, la concursurile nationale, admiterea la Universitatea Naţională de muzică din Bucureşti încununând rezultatele primei etape de studio al cântului. Din anul 2007 a lucrat cu tenorul, prof. univ. dr. Ionel Voineag, la a cărei clasă va absolvi în această vară cursurile de master. Numeroase apariţii publice în recitaluri personale sau colective în Bucureşti, Tulcea, Reşiţa, Râmnicu Vâlcea, Braşov, Galaţi, Cluj-Napoca au contribuit la îmbogăţirea experienţei scenice, dezvoltarea sa ca artist fiind remarcată de Opera Naţională din Bucureşti unde a debutat recent. In anul 2012 a debutat în rolul Gasparo din opera Rita de Donizetti pe scena Studioului Experimental de Opera “L.Spiess” al ONB urmat de Requiem-ul de Mozart dirijat de Cristian Mandeal la Ateneul Român, iar în luna martie a anului 2013 a debutat pe scena Operei Nationale din Bucureşti în rolul lui Leporello din opera Don Giovanni de Mozart.
Andreiana Geamana Rosca, lector univ. la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti, a debutat ca a solist-concertist la vârsta de 16 ani în compania Orchestrei Filarmonicii din Ploieşti avându-l la pupitrul dirijoral pe Horia Andreescu; a aparut apoi pe cele mai importante scene din ţară (Bucureşti, Timişoara, Sibiu,etc.). La Concertul în do minor K.V.491 de Mozart a interpretat la debut cadenţa scrisă de Clara Haskil (pentru prima parte) dar mai târziu a compus propria cadenţă pe care a interpretat-o în apariţiile ulterioare. Apropierea de sfera artei vocale a fost un pas firesc întrucât încă din perioada Liceului descoperise afinităţi cu acest domeniu – ca «instrument» secundar a ales clasa de canto, suficient cât să pătrunda într-un univers ce a fascinat-o devenind o pasiune de o viata.