TikTok extinde accesul la Research API în Europa și introduce noi instrumente pentru conținutul comercial. Instrumentele sunt dezvoltate pentru a a oferi mai multă transparență privind conținutul pe platformă și se bazează pe feedback-ul primit de la cercetători și societatea civilă.
TikTok actualizează și extinde accesul la Research API
La începutul acestui an, TikTok a lansat o versiune inițală gratuită a propriului Research API pentru cercetătorii academici din SUA. Scopul este de a facilita cercetarea independentă a platformei și de a aduce transparență asupra conținutului TikTok. De atunci, platforma a avut peste 60 de cereri de la cercetători academici non-profit din SUA pe subiecte precum tendințele consumatorilor, dezinformarea, sănătatea mintală și multe altele. În următoarele săptămâni, cercetătorii academici non-profit din Europa vor putea aplica pentru acces la Research API.
Pe măsură ce extinde accesul, TikTok anunță, de asemenea, îmbunătățirea propriului Research API pe baza feedback-ului primit de la comunitate. În primul rând, TikTok introduce Lab Access. Mai mult de jumătate din cererile primite au solicitat colaborarea cu alți cercetători, așa că TikTok va permite în curând până la 10 cercetători să lucreze împreună la un proiect de cercetare comun.
Toți cercetătorii vor trebui să aibă propriul cont TikTok for Developers și să fie localizați în SUA sau Europa pentru a accesa Research API. Cercetătorii principali vor putea depune o singură cerere pentru colaboratorii din aceeași universitate. Proiectele care implică mai multe universități vor trebui să depună cereri separate pentru fiecare școală. În al doilea rând, pentru a eficientiza procesul de înscriere, TikTok va introduce un formular web online pentru solicitări.
TikTok introduce Biblioteca de Conținut Comercial
TikTok lansează, de asemenea, propria Bibliotecă de Conținut Comercial pentru a oferi transparență asupra publicității plătite și a altor tipuri de conținut de natură comercială pe TikTok. Biblioteca de Conținut Comercial este o bază de date cu informații despre paid ads și ad metadata, cum ar fi reclamele publicitare, perioada difuzării anunțului, principalii parametri utilizați pentru targetare (de exemplu, vârsta, genul), numărul de persoane cărora le-a fost difuzat anunțul și multe altele. De asemenea, include informații despre conținutul de natură comercială marcat fie cu o etichetă de parteneriat plătit, fie cu o etichetă promoțională, cum ar fi conținutul care promovează un brand, un produs sau un serviciu, dar nu este un anunț plătit. TikTok a testat o versiune inițială a Bibliotecii de Conținut Comercial alături de cercetători și societatea civilă și a adunat feedback-ul din ultimele luni înainte de a o lansa la scară largă. În urma testelor și contribuției experților, TikTok a adăugat, de asemenea, posibilitatea de a efectua căutări precise, a inclus mai mulți parametri de targetare și a îmbunătățit calitatea datelor – printre alte actualizări.
În plus, TikTok oferă acces la Commercial Content API. Cercetătorii vor trebui să își creeze un cont TikTok Developers și să trimită o cerere pentru a accesa Commercial Content API. Cererile vor fi revizuite de TikTok pentru a preveni utilizarea datelor în scop negativ. În timp ce oricine poate accesa Commercial Content Library, la acest moment, doar datele din Europa sunt disponibile. TikTok plănuiește să adauge mai multe date publicitare din mai multe țări în viitor. Mai multe informații despre acest API sunt disponibile pe pagina TikTok for Developers.
TikTok valorează feedback-ul care poate ajuta la îmbunătățirea ambelor API-uri. Platforma va continua să ofere actualizări pentru a sprijini mai bine cercetătorii independenți și pentru a aduce mai multă transparență privind TikTok.