Sunt doar lip sync, dansuri stupide, filtre random, make-up și cocalari… Cam asta o să-ți spună multe persoane cărora le lipsește icon-ul TikTok din lista de aplicații din telefon. Astfel, în prima sa campanie TV din România, TikTok le cere celor care nu au intrat până acum în app să nu o facă. Cu alte cuvinte, în loc să ignore ceea non-utilizatorii cred despre aplicație, TikTok aduce în centrul campaniei invitația: nu vă alăturați TikTok! Iar aceasta, numai pentru a demonstra cât de mult migrează platforma înspre o zonă educativă.
Când spunem educație nu ne referim la forma ei clasică, ci mai ales la un mod “entertaining” de a transmite o informație valoroasă într-un timp scurt. TikTok a început ca o platformă de lip sync, dansuri și challenge-uri și a ajuns să fie locul în care găsești de la avocați care fac TikTok-uri ca să îi învețe pe elevi care sunt drepturile lor în clasă, până la hack-uri despre cum să porți o bluză în cinci feluri diferite, rețete sau cursuri de actorie.
Însă, pentru cei care nu sunt acolo, TikTok poate fi percepută ca încă o altă platforma naivă de social media unde membrii genZ postează clipuri lip sync, filtre random, tutoriale de make-up și orice mai ocupă timpul adolescenților în ziua de azi.
“Poate că nu este vorba neapărat despre o lipsă de interes, cât despre o serie de prejudecăți create în baza unei interacțiuni limitate cu aplicația. La nivel global, TikTok devine o platformă care susține și încurajează educația online, iar în România am început deja să ducem platforma într-o zonă educativă care trece de bariera tips and trick-urilor pe care le găsim pe aproape toate celelalte platforme de conținut și social media. Evident, nu e totul roz, dar e loc pentru toată lumea. Ne-am dorit o campanie bold, smart și neașteptată. Ne bucurăm foarte mult că am avut (din nou) ocazia să colaborăm în acest proiect cu oameni foarte dragi, care au avut încredere în noi, care ne-au înțeles mesajul și care s-au implicat 200% și cărora le mulțumim!” Laura Savu, Global Community Manager – TikTok
Comunitatea TikTok este diferită de restul comunităților din Social Media și și-a demonstrat capacitatea în nenumărate feluri: de la deturnarea rally-ului lui Trump până la transformarea piesei Savage Love într-un hit.
“Orice canal care comunică direct cu generația tânără este o oportunitate pentru educare, având în vedere că TikTok este pe val, este cool, lansează trenduri, crește creatori de conținut în cel mai organic și natural mod, lansează hituri internaționale. A devenit platforma, cred eu, cea mai actuală de divertisment, cu conținut infinit. Ar trebui să fie prima cale pe care să o folosim în scop educativ. Irina Rimes, Artist și compozitor
Întreagă serie de TVC-uri, prima din România, pune fiecare prejudecată față în față cu un conținut real pentru platformă. Primul spot TV abordează zona de lip sync și îi are că protagoniști pe Irina Rimes și Bogdan Anicescu, binecunoscut pentru traducerea conferințelor guvernamentale zilnice în limbajul semnelor. Piesa “Taie” a Irinei a fost tradusă în limbajul semnelor ca muzica să ajungă și la comunitatea hipoacuzicilor – poate un mod mai puternic de a le arata oamenilor că ceea ce cred nu e neapărat adevărat.
“Obiectivul a fost să aducem noi useri în aplicație, useri care în momentul de față au o grămadă de motive pentru care nu ar folosi TikTok. De aici și prima apariție a TikTok pe TV în România – din dorința de a atrage un public nou și de a oferi credibilitate în zona educațională, unde contentul crește foarte mult, inclusiv la nivel local. În loc să îi rugăm să ne dea o șansă, am ales să nu-i contrazicem, ci să spunem exact ca ei, dar să facem ca noi. Am abordat direct toate preconcepțiile, tocmai ca să ne putem conecta real cu ei, ca să le atragem atenția pe bune și să îi facem mai apoi să-și pună întrebări”.
Miruna Dumitrescu, Group Creative Director – Publicis România
Pentru că face lucrurile diferit, pentru că este cea mai downloadată aplicație a anului trecut, dar și cea mai judecată, TikTok a ales să atace frontal toate aceste preconcepții. Să confrunte barierele cu realitatea contentului, să ridice o întrebare în mintea consumatorului și să sădească o îndoială.
“Oare TikTok e doar așa cum credeam eu?”
Un mix de vedete foarte cunoscute și creatori de conținut din zona educațională a fost cea mai bună soluție pentru a umple de conținut această întrebare: Irina Rimes, Antonia, Bogdan Anicescu, Remus, Bettyshor,…
Cele două challenge-uri, #SignKaraoke și #LearnFromGrandma au adunat împreună, în doar zece zile, 11M de video views.
Credits:
Echipa TikTok: Laura Savu
Echipa Publicis: Cosmin Anghel – Copywriter, Vlad Socianu – Art Director, Miruna Dumitrescu – Group Creative Director, Titus Dumitrescu – Executive Creative Director, Ioana Mihai – Strategic Planner, Adina Albu – Sr. Client Lead, Ioana Dumitrășcuță – Client Lead, Camelia Efrimov – AV Producer.