Cu 223 filme din 60 de țări selecționate, cu circa 400 de proiecții și peste 73.000 de spectatori, ediția cu numărul 14 a Festivalului Internațional de Film Transilvania TIFF a marcat un record în istoria celui mai mare festival de film din România. Festivalul s-a bucurat de o vizibilitate crescută în mass media, cu peste 6.800 de materiale.
În perioada 1 mai – 8 iunie 2015, TIFF a înregistrat 6.874 de materiale în mass media. Mediul online a acordat o importanță aparte festivalului cu 6.550 de articole: 2.391 – website-uri, Facebook – 3.785, Twitter – 374. În presa scrisă au fost publicate 162 de articole referitoare la TIFF, posturile TV au difuzat 134 de știri, iar la posturile de radio monitorizate au fost difuzate 28 de știri.
Top surse media
La categoria presei scrise, Monitorul de Cluj a publicat cele mai multe articole – 22, urmat de Ziua de Cluj cu 21 de articole. Transilvania Reporter este în clasament cu 13 articole, iar Adevărul cu 11 articole. Posturile de radio cu cele mai multe știri difuzate despre TIFF sunt Radio 21 cu 12 materiale, Europa FM – 5 știri, Pro FM – 4, România Actualități și Radio Zu cu câte 3 știri fiecare. Digi 24 este postul de televiziune cu cele mai multe știri difuzate cu TIFF – 90, urmat de ProTV cu 17 știri și TVR1 cu 11. Antena 1 și Realitatea TV au înregistrat câte 4 știri fiecare. Transilvaniareporter.ro a înregistrat 73 de articole. Ziuadecj.realitatea.net a publicat 51 de materiale, Cinemarx.ro – 48 de materiale, Antena.ro -42 de materiale și Adevărul.ro – 38 de articole.
Despre raport
Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a 23 posturi TV naţionale, 12 posturi radio naţionale, peste 500 de publicaţii naţionale şi locale, peste 2500 de surse de ştiri online, peste 30000 de blog-uri si forum-uri la care se adaugă conturile publice ale utilizatorilor români de Facebook, Twitter, Google+ si Youtube, în perioada 1 mai – 8 iunie 2015.