· Cea dea 31-a ediţie a International Vienna Motor Symposium: Volkswagen prezinta noul motor 1.2 TDI!
Experţii discuta viitorul tehnologiilor de propulsie.
Alaturi de prezentarea noului motor 1.2 TDI, Volkswagen va fi reprezentat la cea de-a 31-a ediţie a International Vienna Motor Symposium, de catre un grup de experţi in tehnologia motoarelor. Prezentarea Volkswagen, in faţa audienţei internaţionale a inginerilor, se concentreaza asupra obţinerii valorilor optime de emisii CO2 şi asupra consumului de combustibil. Un alt subiect cheie supus discuţiilor, va fi chestiunea condiţiilor necesare pentru penetrarea sistemelor de propulsie alternativa pe piaţa.
Profesorul Dr. Wolfgang Steiger, Şeful departamentului Future Technologies in Group Communications, se ocupa de astfel de condiţii tehnice, sociale şi politice. In cadrul prezentarii sale din 29 aprilie 2010, Steiger explica: “Atitudinea faţa de mobilitate se schimba – nu in ultimul rand ca urmare a crizei economice şi a schimbarilor cliamterice – şi se orienteaza spre perspectiva de durabilitate. Entitaţile politice mondiale reacţioneaza foarte diferit referitor la aceste chestiuni, dar aproape de fiecare data sfarşesc prin a se concentra asupra promovarii propulsiilor electrice.”
Steiger mai spune ca, in viitorul apropiat, transportul pe distanţe mari şi transportul greu vor continua sa se desfaşoare cu ajutorul motoarelor cu combustie interna bazate pe sisteme de propulsie eficiente. Astfel ne putem aştepta la o lunga perioada de co-existenţa intre tehnologia electrica şi motoarele clasice cu combustie interna.
O dovada a faptului ca astfel de motoare cu combustie interna pot sa satisfaca cerinţele actuale şi pe cele viitoare, este noul motor 1.2 l TDI in 3 cilindri utilizat pentru Polo BlueMotion. Cu toate ca cilindreea acestui motor este relativ mica, motorul 1.2 l 55 kW/75 CP TDI ofera un cuplu motor de 180 Nm la 2.000 rpm. In caietul de sarcini al noului motor TDI in trei cilindri, au fost incluse, de asemenea, şi criterii precum cea mai mare performanţa posibila in condiţiile capacitaţii cilindrice reduse, confort acustic maxim şi reducerea sistematica a greutaţii – fara a compromite eficienţa termodinamica a motorului. De asemenea, au fost exploatate toate avantajele reducerii numarului de cilindri, cu precadere reducerea greutaţii şi a pierderilor de energie prin frecare.
Sursa: Porsche Romania / Dan Stefan
{mosloadposition user10}