The Visionary Lab a invitat o serie de designeri și artiști să ofere o nouă viață scaunelor Vitra pre-utilizate cu ajutorul denimului reutilizat de la Levi’s. Aceste scaune unice au fost expuse în timpul Săptămânii Designului Olandez într-un depozit spațios, cu aspect „brut” – loc care inițial era un atelier de prelucrare a lemnului. Expoziția invită audiența să ia loc și să regândească efectul deșeurilor asupra mediului.
Într-o perioadă în care deșeurile textile continuă să se adune, este esențial să ne îndreptăm atenția către viitor și să găsim modalități creative de a prelungi durata de viață a materialelor, oferindu-le o a doua șansă de a străluci. Icons Re/Outfitted, este o expoziție alternativă inițiată de studioul de creație The Visionary Lab, ce reunește recunoscuți designeri de modă și de mobilier. Aceștia au fost invitați să reamenajeze piese pre-utilizate de la producătorul de mobilier Vitra – inclusiv scaune Charles & Ray Eames, Verner Panton și George Nelson – cu noi look-uri îndrăznețe, realizate din denim Levi’s reutilizat. Această colaborare este parte din celebrarea celei de-a 150-a aniversare a blugilor emblematici 501.
Nkwo Onwuka, Hannah Brabon, Kelly Konings, Tim Dekkers, Sophie Cagniart, Barbara Polderman, Sarmite Polakova și Norman Monsanto sunt doar o parte din artiștii care au acceptat această provocare. Fiecare dintre ei a reușit să creeze tapiserii bogate prin tehnici inovatoare – inclusiv țesut digital 3D, biotextile și pâslă de denim reciclată – combinate cu tehnici tradiționale.
Astfel, scaunele primesc un twist care nu numai că captivează privirea, ci și declanșează conversații semnificative despre durabilitate și sustenabilitate. Fiecare creație este o dovadă a angajamentului brandurilor de a reduce risipa și de a găsi frumusețe în locuri neașteptate. În cele din urmă, expoziția Icons Re/Outfitted nu este doar o odă artistică către inovație, măiestrie și bunăstarea planetei noastre, ci exemplifică și potențialul nelimitat al denimului, atât pentru industria modei, cât și pentru industria de design interior.
Expoziția a fost disponibilă în cadrul Săptămânii Designului Olandez din Eindhoven, în perioada 21-29 octombrie, la Fuutlaan 12C. Aceasta a fost situată într-un atelier industrial de prelucrare a lemnului, decorul fiind o parte integrantă a narațiunii artistice – care a avut și rolul de a creat o experiență imersivă. Pe lângă Icons Re/Outfitted, au existat și trei spectacole realizate de Isola Design, Social Label și Jan Gerritsen.
Denimul este un material atemporal, care este prețuit în întreaga lume. Levi’s, pionier în inovarea denimului și brand dedicat schimbărilor pozitive, se alătură cu mândrie conceptului Icons Re/Outfitted, cu scopul de a accentua potențialului vast de a reutiliza denimul. Acest proiect artistic este conform misiunii The Visionary Lab, care se concentrează pe schimbarea noțiunii de deșeu prin crearea unor piese unice din materiale aruncate la gunoi. Vitra sprijină acest efort creativ, fiind o declarație profundă, artistică și inovatoare în favoarea circularității.
În cele din urmă, acest proiect își propune să remodeleze percepția noastră asupra materialelor textile și designului și servește ca o dovadă a angajamentului brandurilor pentru un viitor mai durabil.
„Suntem încântați să facem parte din Icons Re/Outfitted, care nu numai că susține inovația și măiestria, dar demonstrează și modul în care durata de viață a textilelor noastre poate fi prelungită prin metode inovatoare de design”, a declarat Anit Van Eynde, VP North Europe Marketing & BX, la Levi Strauss & Co.
Despre The Visionary Lab
The Visionary Lab este un studio din Amsterdam, a cărui expertiză constă în crearea de soluții pentru deșeurile textile, dând o viață nouă materialelor aruncate prin folosirea unui design inovator și a modei circulare.
Despre Vitra
Vitra crede că mediile modelează gândurile și sentimentele oamenilor, fie că suntem acasă, la serviciu sau în deplasare. Astfel, scopul brandului este de a îmbunătăți mediul înconjurător prin puterea designului. Vitra este o afacere de familie aflată la a treia generație, care are o misiune ce îmbină mediul, cultura și comerțul.