Agenția The Public Advisors a creat manualul de identitate vizuală al Primăriei Municipiului Botoșani. Proiectul a reprezentat o provocare pentru echipa The Public Advisors care și-a dorit să contribuie astfel la tranzitia de la stadiul de oraș către statutul de destinație. Melanjul dintre experiența pe care agenția o are în comunicare și prevederile impuse de Comisia Naţională de Heraldică Genealogie şi Sigilografie a Academiei Române a generat o colecție de direcții și standarde: Manualul de Identitate Vizuală al Primăriei Municipiului Botoșani. Acest ghid face ca identitatea vizuală să impacteze atât eficiența activitității Primăriei Municipiului Botoșani cât și claritatea cu care este perceput spiritul orașului.
‘’Este vorba de un mesaj transmis către colegii mei de a fi responsabili vis a vis de tot ceea ce înseamnă comunicare, de ceea ce înseamnă imaginea Primăriei Botoșani și de ceea ce înseamnă calitatea serviciilor prestate de către Primăria Botoșani, către cetățeni. Contează foarte mult modul cum interacționează colegii noștri cu cetățenii, modul în care aceștia răspund întrebărilor și problemelor și disponibilitatea de a veni în întâmpinarea dificultăților. Toți acești factori contribuie la formarea unei percepții despre Primăria Botoșani”, a spus Ovidiu Portariuc, Primarul Municipiului Botoșani.
Așadar, manualul de brand pentru Primiăria Municipiului Botoșani reprezintă întoarcerea către valori tradiționale dar și pasul înainte, către stabilirea identității și găsirea unui culoar către progres.
’Misiunea noastră a fost să oferim coerență imaginii și comunicării Primăriei orașului Botoșani. Un brand este definit prin percepția pe care o insuflă oamenilor, prin modul în care aceștia răspund la emoția generată de interacționarea cu această entitate. Botoșani se confundă cu botoșănenii, business-urile locale, investitorii, partenerii și furnizorii, vecinii, angajații și clienții. Promisiunea de brand pe care o sugeram prin aceasta identitate unitară reprezintă spiritul orașului și al comunității ce îl însuflețește.’ a declarat Raluca Mihălăchioiu, Managing Partner al The Public Advisors.
Oferind aceste unelte Primăriei Municipiului Botoșani, agenția The Public Advisors aduce diversitate în piața comunicării românești și stimulează apariția unor noi standarde. Manualul de brand explica logo-ul și sloganul Municipiului Botoșani. Documentul definește culorile oficiale, spațierea, fonturile și fundalurile care vor fi folosite în demersuri oficiale. De asemenea, unul din rolurile manualului este acela de ghid pentru aplicarea corectă a identității vizuale transpunerea vizualului în comunicare. Vorbim de doua lumi distincte, cea print și cea digital.
“Am descoperit cu plăcută surpindere în instituția din Botoșani, deschiderea de a construi o unitate în comunicare și interacțiune. Totodată exista un conținut pe care nu a fost nevoie decât să îl ordonăm pentru a formula strategia brandului. Din brandul de instituție al Primăriei Botoșani va putea fi extrapolat ușor într-o următoare etapă și brandul de comunitate, menit să atragă și mai mulți vizitatori și investitori în zonă.”, a adăugat Florin Mare, Brand Strategy Consultant pentru The Public Advisors.
În forma fizică ne confruntăm cu elemente de identitate precum design-ul foilor cu antet și/sau subsol; design-ul cărților de vizită, al mapelor de prezentare, al pliantelor și broșurilor sau design-ul de afișuri, blocnotes-uri și plicuri,disponibile în mai multe formate (DL, C5, C4, C3, A4). A fost importantă și definirea elementelor de personalizare ce implică machetele de materiale promoționale pentru evenimente, precum banner-ele orizontale, verticale și cele de tip spider. Accesoriile administrative și de protocol precum lenyard-urile, felicitările, fanioanele și legitimațiile pentru angajați au primit o linie unitară de design. Panourile temporare și plăcile permanente care sunt applicate pentru semnalizarea unor edificii, monumente sau lucrări municipale au fost aliniate la același standard de identiate vizuală. În cee ceea ce privește transpunerea identității vizuale în digital și online, manualul de branding a oferit trasarea unor linii de identitae în ceea ce privește desing-ul layout-ului de website, formatul newsletter-elor, semnăturile de e-mail și banner-ele digitale. În încheierea documentului au fost prezentat un ghid de folosire corectă a identității vizuale și exemple prin care aceasta ar putea fi folosită incorect.
Prin lege, stema municipiului Botoșani se compune dintr-un scut triunghiular francez antic, cu marginile rotunjite. În vârful scutului, pe un câmp roșu, se află un păun de aur, conturnat, cu coada desfacută. În partea superioară a scutului pe un câmp argintiu, se află Crucea Sfântului Gheorghe, de culoare roșie. Scutul este timbrat de o coroană murală de argint cu șapte turnuri crenelate. Păunul din partea inferioară semnifica statutul unic al târgului medieval Botoșani, acela de apanaj al Doamnei Moldovei, fiind prezent încă din Evul Mediu pe sigiliul orașului, acest fapt este atestat încă din 1661. Crucea Sfântului Gheorghe face referire la sfântul patron al orașului Botoșani, fiind hramul bisericii ridicate de Petru Rareș în centrul târgului medieval.
Echipa care a lucrat la manualul de identitate vizuala al Primăriei orașului Botoșani a fost compusă din Florin Mare (Brand Strategy Consultant), Raluca Mihălăchioiu (Fondator The Public Advisors) și Tiberiu Barbu (Public Advisor).
Agenția The Public Advisors are în portofoliu si alte proiecte din sfera construirii brandurilor de oraș. Dintre cele mai cunoscute amintim Festivalul Național de Romanțe ‘’Crizantema de Aur’’ și Zilele Cetății Târgoviște. Pentru clientul Primăria orașului Târgoviște (origanizatorul celor două evenimente) agenția a prestat servicii de media relations, event management, social media strategy. S-au întâmplat press tripuri si blog meeturi la Târgoviște, interviuri si sedinte foto, transmisiuni live si media traininguri care au contribuit putin câte puțin la creionarea brandului de oraș.