Primul Creative Index al industriei globale de PR a fost recent dat publicității. Compania românească THE PRACTICE se clasează pe locul 13 în lume în clasamentul general al celor mai creative agenții de PR. În acest top a mai reușit să intre o singură altă agenție independentă (Prime PR din Suedia), toate celelalte companii fiind rețele mari, internaționale, care au avantajul de a cumula rezultatele tuturor birourilor lor din lume.
Creative Index 2012 a fost realizat de The Holmes Report, cea mai relevantă și mai comprehensivă sursă de informații din domeniul relațiilor publice din întreaga lume, și ia în calcul rezultatele de la cele mai importante competiții internaționale – precum Cannes PR Lion, SABRE Awards, European Excellence Awards și multe altele – 20 în total. Modelul nu este unul nou în industria comunicării – de ani de zile, publicitatea are un astfel de index global al excelenței în creativitate, faimosul The Gunn Report.
Arun Sudhaman, Managing Editor The Holmes Report, argumenta importanța existenței acestui studiu pentru PR: „În industria de relații publice, creativitatea este mult prea des neglijată. Acest raport vrea să evidențieze companiile care se disting de marea masă și să demonstreze că ideile mari de campanii pot veni și dinspre agențiile moderne de PR”. În nota introductivă a raportului, Arun Sudhaman precizează, totodată, și relația dintre creativitate și eficacitate în relații publice: „Toate rezultatele prezentate includ și parametri de eficiență, nu doar de creativitate. Campaniile de PR sunt întotdeauna evaluate, așa cum e și firesc, și după rezultatele pe care le obțin. O idee, oricât de puternică, e irelevantă dacă nu produce rezultate măsurabile.”
Pe locul 13 în topul general al agenților este agenția românească THE PRACTICE. Gabriela Lungu, Managing Partner THE PRACTICE, declară: „Suntem foarte fericiți. Acest rezultat este extrem de valoros pentru orice agenție din lume – cu atât mai important este, deci, pentru noi, o agenție din România cu doar 14 oameni! E un motiv de mândrie pentru întreaga industrie locală de PR! Se spune că 13 nu e noroc. Nici locul 13 în lume la creativitate în PR nu e noroc. E rodul încrederii din partea unor clienți curajoși și vizionari care ne-au ales și ne-au aprobat concepte inovative ce au dat rezultate! E multă muncă, ambiție și pasiune din partea tuturor oamenilor THE PRACTICE! Un mare Bravo tuturor celor care au contribuit la această reușită remarcabilă!”.
THE PRACTICE este cea mai premiată agenție românească de PR cu peste 100 de premii și nominalizări la concursuri internaționale și locale. Având o abordare integrată asupra comunicării, THE PRACTICE depășește în competențe și activitate munca unei agenții clasice de relații publice. Axată puternic pe creativitate și rezultate, compania este o prezență constantă pe podiumurile competițiilor de profil, fiind prima agenție de PR din România premiată la Cannes Lions (Silver PR Lion in 2010), singura câștigătoare a unui Grand Prix la o competiție internațională de PR (EMEA SABRE in 2008) și singura deținătoare a trofeelor Global Sabre Awards (în 2011 și 2012).