În urmă cu câteva ore s-a încheiat Gala celei de-a 10-a ediții a Romanian PR Award, competiția națională a industriei de relații publice. Pe baza punctelor atribuite premiilor câștigate, THE PRACTICE a primit titlul Agenția Anului. Este a doua oară când THE PRACTICE câștigă acest titlu, prima dată fiind în 2009.
THE PRACTICE a intrat în finala de anul acesta a Romanian PR Award cu 8 campanii care au însumat 18 nominalizări la 13 categorii din concurs. Agenția a reușit să transforme în trofee cea mai mare parte dintre aceste nominalizări, obținând în total 14 premii: 4 Aur, 5 Argint și 5 Diplome de Excelență la 12 dintre categoriile din concurs, precum și marele premiu: titlul de AGENȚIA DE PR A ANULUI.
„Felicităm organizatorii competiției pentru efortul lor de 10 ani și pentru această minunată și foarte competitivă ediție aniversară! Vrem să mulțumim tuturor clienților noștri, care știu că prin creativitate se ajunge la rezultate! Suntem foarte fericiți să primim pentru a doua oară titlul de Agenția de PR a Anului în România. Am luat în ultimul an multe premii internaționale importante, dar recunoașterea acasă, din partea industriei locale, ne aduce parcă și mai multă bucurie. E normal – fiecare om vrea să fie apreciat în primul rând de ai săi. Am câștigat 14 premii – adică exact câți oameni sunt azi în echipa THE PRACTICE. Un mare BRAVO acestei echipe minunate!” a declarat Gabriela Lungu, Managing Partener & Creative Director THE PRACTICE.
“Este al patrulea an când câştigăm categoria PR pentru Marketing: 2007, 2009, 2011 şi anul acesta din nou, ambele sub-categorii. Este şi al doilea an consecutiv când câştigăm categoria Comunicare de criză sau categoria Evenimente. Pentru aceste premii bucuria noastră e cumva multiplă, pentru că ele reprezintă reconfirmarea performanţelor agenţiei noastre la categorii foarte importante pentru domeniul relaţiilor publice.”, adaugă Oana Bulexa, Head of PR Department THE PRACTICE.
“Am câștigat la această ediție a PR Award și premii noi în categorii importante: Digital PR/social media (unde am avut chiar 3 campanii nominalizate) și Website/intranet/blog. Acestea arată că implicarea specialiștilor de PR în online devine o prioritate pentru brandurile care își doresc conținut valoros și o gestionare responsabilă a social media. În plus, am dovedit creativitate și rezultate în zone de obicei neglijate ale PR-ului, câștigând de exemplu categoria Publicații externe.” a declarat Monica Jitariuc, Head of Social Media Department, THE PRACTICE.
Cea mai premiată campanie a agenției (și totodată cea mai premiată campanie din întreg concursul de anul acesta) a fost „Renault România caută şi premiază 100 de ambasadori ai valorilor olimpice!”, care a câștigat 1 Aur, 2 Argint și 3 diplome de excelență. Această campanie a comunicat parteneriatul între Renault și Comitetul Olimpic și Sportiv Român, cu ocazia Jocurilor Olimpice 2012. Ideea a fost de a duce mai departe spiritul olimpic, de la sportivi la oamenii obișnuiti, și de a identifica 100 de ambasadori ai valorilor olimplice în viața de zi cu zi. Presa, bloggerii, consumatorii s-au implicat în campanie devenind, la rândul lor, promotori ai valorilor olimpice. La final, au fost premiați oamenii obișnuiți alături de sportivii români medaliați la Jocurile Olimpice 2012 într-o gală emoționantă.
Câte 3 distincții (câte 1 Aur, 1 Argint și 1 Diplomă de excelență) au câștigat și campaniile „Față în față cu Indestructibila” pentru Varta și „Ziua Z” pentru Trilulilu Music/ Zonga.
„Față în față cu Indestructibila” a fost o campanie cu o strategie puternică și îndrăzneață, axată pe ideea încercării de a distruge produsul – lanterna Varta – tocmai pentru a-i evidenția atributul principal: indestructibilitatea. De la sportivi celebri (campioni mondiali la probe de forță) la jurnaliști, bloggeri și consumatori, toți și-au încercat șansa cu „indestructibila” VARTA. Și toți au eșuat. Campania a fost ca un bulgăre de zăpadă care a transformat produsul într-o vedetă a conversațiilor online și offline.
Campania de lansare a versiunii BETA a ZONGA, o platformă muzicală online, s-a concentrat pe lideri de opinie, bloggeri și jurnaliști, care au putut contribui prin feedback-ul lor la perfecționarea acestui produs online extraordinar. Numele de cod al campaniei a fost „ZIUA Z” și a culminat cu cea mai mare petrecere a blogosferei românești din 2012.
Iată toate premiile THE PRACTICE, în ordinea categoriilor din concurs:
1. Comunicare corporatistă: ”Renault România caută şi premiază 100 de ambasadori ai valorilor olimpice!”, client Renault România – ARGINT
2. PR pentru marketing/ produse şi servicii existente: „Catalogul IKEA 2013 dă o nouă viaţă casei tale!”, client IKEA România – AUR
3. PR pentru marketing/ produse şi servicii noi: „Faţă în faţă cu INDESTRUCTIBILA!”, client Varta România – AUR
4. PR pentru marketing/ produse şi servicii noi: „Ziua Z”, client Trilulilu Music – ARGINT
5. Comunicare pentru administrarea crizelor, a riscurilor şi a oportunităţilor: „Ziua Z”, client Trilulilu Music – AUR
6. Digital PR şi Social Media: „Faţă în faţă cu INDESTRUCTIBILA!”, Varta România – ARGINT
7. Comunicare internă: „Renault România caută şi premiază 100 de ambasadori ai valorilor olimpice!”, client Renault România – ARGINT
8. Media Relations: „Renault România caută şi premiază 100 de ambasadori ai valorilor olimpice”, client Renault România – AUR
9. Comunicarea produselor şi serviciilor financiare: „ING = e-banking”, client ING Bank România – ARGINT
10. Website, Intranet, Blog: „Renault România caută şi premiază 100 de ambasadori ai valorilor olimpice!”, client Renault România – Diploma de excelenţă
11. Evenimente: „Faţă în faţă cu INDESTRUCTIBILA!”, client Varta România – Diploma de excelenţă
12. Evenimente: „ Ziua Z”, client Trilulilu Music – Diploma de excelenţă
13. Publicaţii externe: „Renault România caută şi premiază 100 de ambasadori ai valorilor olimpice!”, client Renault România – Diploma de excelenţă
14. Sponsorship: „Renault România caută şi premiază 100 de ambasadori ai valorilor olimpice!”, client Renault România – Diploma de excelenţă
THE PRACTICE se clasează pe locul 13 în lume în clasamentul general al celor mai creative agenții de PR, conform Creative Index 2012 realizat de The Holmes Report pentru industria globală de PR. THE PRACTICE este totodată cea mai premiată agenție românească de PR cu cca. 150 de nominalizări și premii la concursuri internaționale și locale, fiind prima companie de PR din România premiată la Cannes Lions (Silver PR Lion în 2010), singura câștigătoare a unui Grand Prix la o competiție internațională de PR (Platinum la EMEA SABRE în 2008) sau singura deținătoare a trofeelor Global Sabre Awards (în 2011 și 2012). Având o abordare integrată a comunicării, THE PRACTICE depășește în competențe și activitate munca unei agenții clasice de relații publice. Clienții agenției sunt atât nume mari internaționale, cât și companii locale, și activează în numeroase industrii precum FMCG, retail, finanțe-bănci, construcții, sănătate, auto etc.