În noiembrie 2006, în industria relațiilor publice apărea un nou jucător – THE PRACTICE, o inițiativă antreprenorială a Gabrielei Lungu, manager cu experiență în PR, alături de Ioana și Stefan Iordache, liderii puternicului grup Leo Burnett. Compania pornea la drum cu o echipă de 4 oameni și un singur client în portofoliu și își propunea să ajungă „un reper al industriei”. Astăzi, după doar 5 ani, THE PRACTICE este cea mai premiată agenție de PR din România, are o echipă de 16 consultanți împărțiți în 3 departamente, lucrează pentru numeroși clienți cu renume și are un portofoliu consistent de campanii de succes.
Încă de la lansarea din 2006, misiunea agenției de PR a fost aceea de a aduce la viață în fiecare zi, în beneficiul clienților agenției și a publicurilor acestor clienți, însuși crezul inclus în numele companiei: THE PRACTICE. „Când ne-am gândit la denumire, am folosit particula THE ce indică superlativul pentru a statua standardele la care ne vom raporta în agenție. Mă uit astăzi cu mândrie în urmă și văd că am reușit de cele mai multe ori; am făcut cinste brandului pe care l-am creat”, povestește Gabriela Lungu, managing partner.
Fiecare an a a consolidat poziționarea THE PRACTICE:
În 2007, agenția depășea chiar și cele mai optimiste estimări ale acționarilor săi, lucrând în profit după doar 4 luni de activitate și gestionând comunicarea pentru 17 branduri. Tot în primul an au venit și primele premii, la competiția națională de PR – Romanian PR Award.
Din ianuarie 2008 agenția este partenerul pentru România al rețelei Publicis Consultants Worldwide, care a devenit în urma unei fuziuni MSLGROUP – rețeaua de PR și comunicare a marelui grup internațional Publicis. 2008 este și anul celei mai mari creșteri pentru agenție – de 66%. Primele premii internaționale ale THE PRACTICE datează tot din 2008. Gabriela Lungu își amintește: „Cea dintâi competiție internațională la care am participat a fost SABRE Awards. Am intrat în competiție temători, având complexul agenției mici din România care încerca să se măsoare cu giganții lumii PR-ului internațional… Ne-am întors acasă cu 3 trofee, printre care chiar marele premiu al competiției: Platina pentru Cel mai bun program de PR al anului în Europa, Africa și Orientul Mijlociu. A fost un moment absolut magic pentru echipa noastră – atât mie, cât și colegei mele Oana Bulexa, ne-au dat lacrimile pe scenă de bucurie! Era pentru prima dată când o agenție din România câștiga un Grand Prix la o competiție europeană!” Mai târziu, în același an, agenția și-a adjudecat noi trofee și la altă competiție internațională, European Excellence Awards.
În 2009, agenția intră în topul primelor 10 companii de PR din punct de vedere al cifrei de afaceri, și – în ciuda crizei economice – câștigă titlul „Agenția de PR a anului” la competiția națională de PR și este nominalizată la categoria „Cea mai bună agenție tânără din Europa” la European Excellence Awards.
2010 aduce o schimbare de acționariat – Oana Bulexa, Client Service Director, devine Partener al agenției, ca recunoaștere pentru aportul la dezvoltarea THE PRACTICE. Nici în acest an premiile nu s-au lăsat așteptate – agenția a câștigat primul PR Lion pentru România la CANNES LIONS, cea mai importantă competiție de comunicare din lume. La finalul anului se lansează două noi divizii în cadrul companiei: departamentul de Evenimente și cel de Online PR. Celui din urmă departament, condus de Monica Jitariuc, Online PR Director, i se datorează de atunci și constanta actualizare a platformelor de comunicare ale agenției: site-ul www.thepractice.ro, pagina de facebook www.facebook.com/ThePracticeRomania și contul de Twitter www.twitter.com/ThePracticeRo.
În 2011, agenția continuă să se dezvolte, prin semnarea de noi contracte cu clienți de renume. Departamentul de Online PR crește până la o echipă de 4 oameni în prezent și numeroase proiecte sonore. Portofoliul de premii se îmbogățește și el, iar agenția își adaugă o nouă premieră: primul Global SABRE pentru România la Global SABRE Awards.
Zeci de clienți au lucrat în cei 5 ani cu THE PRACTICE, în prezent agenția colaborând cu Avon, Carpatcement, Colour, Cord Blood Center, Eurocopter, GlaxoSmithKline, Gusto Pufuleți, Hochland, IKEA, ING Bank, Medas, Peroni, RMGC, Smartree, Starbucks, Varta, Trilulilu și alții. „La THE PRACTICE spunem că nu lucrăm pentru clienți mari sau mici, locali sau internaționali, ci pentru clienți ambițioși, care pun mare preț pe reputația lor. Aceștia sunt clienții dornici să crească, clienții care înțeleg necesitatea comunicării, care vor PR și îi înțeleg valoarea; nouă cu astfel de companii și oameni ne place să lucrăm!” subliniază Oana Bulexa, client service directorul agenției.
Peste 26 de campanii realizate pentru clienți au obținut în cei 5 ani de activitate recunoaștere în competiții, dovedind creativitate și rezultate într-o arie foarte largă de servicii de PR (de la comunicare corporatistă și management de criză la marketing PR și Social Media) și o gamă foarte variată de industrii (de la construcții și servicii financiare, la produse alimentare sau servicii medicale). „Premiile nu sunt și nu vor fi niciodată la THE PRACTICE un scop în sine, ci doar o consecință firească a modului în care înțelegem să ne facem treaba, cu responsabilitate față de clienții care ne dau business-ul lor cu credința că-i vom ajuta în mod real. Nu vom fi niciodată fericiți sau dornici să câștigăm premii cu campanii care nu sunt și foarte eficiente pentru clienți și vom da oricând exaltarea de moment a urcatului pe scena festivalurilor pe satisfacția mult mai îndelungată de a ști că ne-am făcut bine munca.” adaugă Gabriela Lungu.
Echipa de astăzi a THE PRACTICE este exclusiv feminină, cu o medie de vârstă de 27 de ani. Cel mai vechi om din companie lucrează aici încă din prima zi; cel mai nou face parte din echipa agenției de la 1 noiembrie. Oportunitățile de învățare, training-urile și coaching-ul on the job, perfecționarea la locul de muncă sunt principalul factor motivațional pe care-l au membrii echipei. Există o adevărată cultură a transmiterii know-how-ului, o preocupare constantă a echipei manageriale de a dezvolta abilitățile fiecărui individ, spre folosul atât al fiecărui om, cât și al agenției în ansamblu.
„Ne-am mutat de 5 ori de la înființare (spre marele nostru noroc, spații din aceeași clădire). Am mers în team-building în fiecare an (cel mai recent la Roma – o destinație cu istorie, perfectă pentru a sărbători aniversarea de 5 ani). Suntem o echipă câștigătoare, care se străduiește în fiecare zi să dezvolte cel mai bun produs de PR din România, menținând pe cât posibil un climat vesel și entuziast, propice ideilor creative!” încheie liderul agenției.