În România, industriile creative au un potențial fantastic, după cum o arată studiile din ultimii ani, dar și premiile internaționale pe care le obțin profesioniștii români din film, publicitate, arte vizuale, software, muzică sau fashion.
Conform studiilor, industriile creative au o contribuție ridicată în economia României, mai mare sau comparabilă cu turismul, transporturile sau construcțiile: 12,6% din exporturi, 17,5% din totalul salariaţilor, 23,6% din numărul firmelor din România sunt implicate în activităţi creatoare.
În acest context, The Institute și Grolsch au demarat inițiativa The Mark PEOPLE, menită să reunească comunitatea creativilor din România în jurul unor activități care vor populariza idei, proiecte, lucrări din sfera industriilor creative. Domeniile care vor fi promovate prin activitățile The Mark PEOPLE sunt arhitectura, publicitatea, jurnalismul, cercetarea, designul, artele spectacolului, software-ul, meșteșugurile, filmul, muzica.
"Societatea noastră are nevoie mai mult decât oricând de valoarea pe care o pot aduce industriile creative. Noi credem că principalul rol al acestora este de a inspira societatea să inoveze. The Mark PEOPLE își dorește să fie un liant între diferitele domenii creative, prin urmare, ne-am propus sa ii provocăm pe creativii din industrii diferite să se întâlnească și să dezvolte lucrări colaborative menite să demonstreze care este adevăratul lor potențial", a declarat Andrei Lăscuț, Brand Manager Grolsch.
The Mark PEOPLE generează conținut video și editorial cu și despre creativi români, promovează lucrările semnate de aceștia și organizează o serie de evenimente menite să susțină proiecte și inițiative românești inovatoare. The Mark PEOPLE își propune să devină un instrument util pentru toți creativii români și să genereze conținut de calitate, cu și despre aceștia.
"Prin acțiunile noastre, susținem comunitatea creativilor români să-și atingă potențialul de creștere, să se bucure de credibilitate și de notorietate în rândul consumatorilor. Vrem să ajutăm mediul creativ românesc să crească și să aibă succes financiar. Grolsch este un brand care înțelege importanța asocierii, dar mai ales a creșterii unei adevărate comunități creative. The Mark People va deveni un instrument util tuturor creativilor din România”, a declarat Andrei Borțun, CEO The Institute.
Printre activitățile desfășurate de către The Mark PEOPLE în acest an: trei ediții "Pop-UP Store", un târg care are loc periodic, la Institute, the Café (Str. Ștribei Vodă 104-106) și care reunește proiecte și business-uri românești ce merită susținute și încurajate, câteva evenimente punctuale menite să încurajeze colaborarea dintre bresle și schimbul de idei, printre care și un “Creative Encounters”- o întâlnire informală între studiouri creative și cei pasionați de activitatea acestora. De asemenea, printre activitățile The Mark PEOPLE vor exista și extensii în afara capitalei ale proiectelor deja existente în portofoliul The Institute, printre care și pregătirea a două ediții speciale ale revistei Institute, the Magazine, care vor prezenta industriile creative din Cluj și Timișoara și care vor fi lansate în acest an, alături de alte evenimente speciale.
Evenimentele și produsele inițiate și organizate de către The Institute, printre care se numără Romanian Design Week, Internetics, Institute, the Magazine, Școala ADC, ADC RO Awards, Effie România, AdPrint sau Noaptea Agențiilor, sunt unele dintre cele mai importante manifestări ale comunităților creative din România.
Grolsch este un brand premium de origine olandeză. Cu un istoric ce prezintă 400 de ani de experiență, Grolsch folosește și astăzi rețeta și secretele primite moștenire.
Brandul se adresează tinerilor nonconformiști, atrași de arta contemporană și activitățile experimentale. Sloganul sub care activează Grolsch este “For Experimentalists „
{mosloadposition user9}