Câți oameni caută activ în timpul liber despre fraudele online?
De la acest gând am pornit în dezvoltarea conținutului de tip edutainment alături de OTP Bank România, iar data ne-a arătat ce tipuri de conținut consumă fiecare categorie de target predispusă la a cădea victimă acestor fraude.
Din Studiul Național de Audiență (SNA Focus) am extras caracteristicile a două audiențe, una care urmărește reduceri de prețuri, discounturi semificative, cu un nivel de educație digitală scăzut (utilizatori de platforme de socializare), dar cu un nivel de naivitate crescut, care își dorește îmbogățirea rapidă și cealaltă cu o segmentare 45 – 60 ani, cu studii superioare, cu un job white collar (administrator firmă, contabil, operator plăți, achiziții) și un ritm de viață alert.
Surprinzător sau nu, am regăsit aceleași subiecte de interes pentru conținutul pe care îl consumă ambele și anume idei pentru casă și grădină (53.8% vs 53%), viața de cuplu (75.8% vs 70.8%) și alimentație (66.9% vs 72%).
Astfel au rezultat 3 episoade care prezintă caracteristicile unui atac de phishing pe marketplace, romance fraud și CEO fraud în formate de tutorial, travel vlog și cooking video. Fiecare poveste are însă și un invitat special din partea OTP Bank, Florin Orban – Head of Banking Security & Anti-Fraud Department, care are rolul de a dezvălui morala pe înțelesul tuturor.
“Ideea seriei de conținut #FiiPrecaut s-a născut în urma unei nevoi de informare și educare a publicului, în contextul creșterii incidentelor de fraudă în perioadele aglomerate ale anului. Ne-am propus să încurajăm vigilența și precauția în rândul clienților și publicului larg, printr-un conținut snackable pentru canalele social media și un mesaj ușor de înțeles, adaptat targetului vizat de fraudă în mod frecvent. Conceptul creativ are în spate date, prin care a fost analizat tipul de conținut urmărit de utilizatori în social media, creionând astfel episoade personalizate în funcție de interesele targetului. Credem că prin acest proiect, am reușit să atragem atenția publicului asupra unui topic serios precum frauda, însă cu un twist de umor și creativitate.” – Arina Lazăr, Social Media Manager OTP Bank România
„Conținuturile obișnuite anti-scam pot fi greu de digerat din cauza multelor informații tehnice, mai ales pentru oamenii care cad cel mai des în aceste tipuri de fraude. Am vrut să facem un tip de conținut din universul lor. Așa că ne-am uitat la ce consumă targetul cel mai mult și am reprodus acele tipare de conținut. Ceva care pare că este un vlog obișnuit de travel se transformă într-un infotainment despre romance fraud, un do it yourself, într-o poveste despre fraude pe platforme marketplace și așa mai departe.” – Laura Belc, Creative Director The Geeks
Bingewatch #FiiPrecaut aici.
Credits:
Echipa The Geeks:
Ioana Mușat – Managing Director
Laura Belc – Creative Director
Simona Pandele – Copywriter
Alexandra Dumitrana – Art Director
Caterina Apostol –
Cristina Tănase – Account Manager
Alexandra Brezoianu – Junior Account Executive
Simona Zglimbea – Account Director
Camelia Efrimov –
Alexandru Călin –
Echipa OTP Bank România:
Arina Lazăr – Social Media Manager
Alina Iagăru – Media Planning and Digital Marketing Manager
Florin Orban – Head of Banking Security & Anti-Fraud Department
Viorel Voicu – Deputy Director Marketing, Communication & CX
Grațiela Palan – Senior Brand Manager