Tetra Pak®, liderul mondial în soluţii de procesare şi ambalare a produselor alimentare, îşi publică astăzi Raportul de Sustenabilitate 2014. Raportul evidenţiază realizările companiei în 2013 în următoarele domenii: performanţă de mediu, responsabilitate socială şi bună guvernanţă.
Printre realizările marcante ale companiei în 2013 se numără:
1. Peste 64 de milioane de copii din 63 de ţări ale lumii au beneficiat de 8,3 miliarde de porţii de băuturi în ambalaje Tetra Pak, distribuite în cadrul programelor de nutriţie în şcoli. Tetra Pak a furnizat peste 615 milioane de cutii pentru porțiile de lapte distribuite în şcolile din Uniunea Europeană anul trecut.
2. Tetra Pak şi Tetra Laval Food for Development şi-au extins activităţile comune în dezvoltarea de centre de colectare a laptelui (Dairy Hubs). În parteneriat cu PRAN Dairy Ltd, au fost înfiinţate în Bangladesh două astfel de centre de colectare, dotate cu echipamente de testare şi răcire, care servesc de asemenea şi ca centre de formare pentru fermierii locali. Datorită acestui program, producţia zilnică medie a unei vaci a crescut cu 80% iar venitul lunar mediu a 2000 de mici fermieri a crescut de mai bine de două ori între octombrie 2010 şi decembrie 2013.
3. Protecţia şi siguranţa alimentară au continuat să fie prioritare pentru Tetra Pak, în egală măsură cu dezvoltarea de produse inovative, care să răspundă cerinţelor mereu în schimbare ale consumatorilor şi procesatorilor. Acest lucru a fost demonstrat odată cu lansarea ultimei versiuni a Tetra Therm® Aseptic Flex, o unitate de procesare aseptică pentru tratamentul UHT al produselor lactate şi a altor produse alimentare. Un alt exemplu îl constituie introducerea procesului de pasteurizare pentru sucurile cu grad înalt de aciditate, care poate fi realizat la 80ºC, aducând procesatorilor atât beneficii financiare, cât şi de mediu, prin reducerea cu 19% a consumului de energie.
4. Tetra Pak a continuat să fie lider în industria de profil în ceea ce priveşte ambalajele complet regenerabile. În 2013, 1,1 miliarde de ambalaje cu capace bio (realizate din plastic obţinut din trestie de zahăr) le-au fost livrate clienţilor, aproape dublu faţă de nivelul din 2012.
5. La nivel global, compania a extins procentul de ambalaje din carton cu certificare FSC™ la 41%, în creştere de la 38% in 2012. În România, comparativ cu anul 2013, când Tetra Pak a lansat primul ambalaj cu certificare FSC pentru brandul Activia al Danone, în 2014 încă 6 mari producători de lactate şi băuturi răcoritoare au ales să adere la valorile FSC, alegând ambalaje din carton cu certificare FSC pentru produsele lor: Albalact (pentru laptele Zuzu şi Fulga), Lactalis (pentru smântâna LaDORNA şi laptele distribuit în programul Cornul şi laptele), Friesland (pentru laptele UHT Milli), Lactag (pentru laptele Lactag), Parmalat (pentru sucul Santal 2L), Simultan şi Ilvas (pentru laptele distribuit în cadrul programului Cornul şi laptele).
6. Inovaţiile din domeniul soluţiilor de procesare şi ambalare oferite de Tetra Pak au contribuit la reducerea în continuare a risipei alimentare. Introducerea Tetra Alcross® RO Lite în 2013 le-a oferit producătorilor mici şi medii de brânzeturi o soluţie de filtrare care valorifică zerul, un produs secundar rezultat din producţia de brânză care, în trecut, era aruncat ca deşeu alimentar.
7. Tetra Pak a investit eforturi considerabile în dezvoltarea unor sisteme şi metode robuste de colectare a datelor climatice într-o manieră fiabilă. Rezultatele din 2013, care au fost auditate şi validate de consultanţi externi independenţi, au arătat progresele constante realizate de companie înspre atingerea ţintelor stabilite pentru 2020 – limitarea impactului schimbărilor climatice asupra întregului lanţ valoric la nivelurile din 2010, în pofida creşterii activităţii.
8. Pentru a susţine cultura internă de învăţare din cadrul companiei, Tetra Pak a continuat să investească în proiectul Tetra Pak Academy – o platformă de dezvoltare profesională a angajaţilor companiei lansată în 2013. Platforma ce urmează a fi implementată complet pe parcusul anului 2014 cuprinde un portofoliu extins de traininguri interne aliniate la nevoile individuale ale fiecărui angajat, menite să contribuie în acelaşi timp la atingerea obiectivelor operaţionale de afaceri ale companiei.
“Brandul Tetra Pak se întemeiază pe o promisiune: PROTEJEAZĂ CE E BUN. În esenţă, aceasta înseamnă protejarea produselor alimentare, şi este o promisiune aflată în centrul strategiei noastre de business de foarte mult timp. Dar înseamnă şi mai mult decât atât. Înseamnă şi protejarea oamenilor: a angajaţilor noştri, a comunităţilor în care operăm, a societăţii în general. Înseamnă de asemenea protejarea viitorului prin dezvoltarea de produse şi servicii care vor contribui la creşterea viitoare a clienţilor noştri, dar şi prin desfăşurarea activităţii într-o manieră care protejează viitorul planetei noastre”, a declarat Dennis Jönsson, Preşedinte şi CEO, Tetra Pak Group. “Tetra Pak publică Raportul de Sustenabilitate în fiecare an, pentru a ilustra progresele realizate în îndeplinirea acestei promisiuni”.
Raportul complete de Sustenabilitate 2014 al Tetra Pak este disponibil pe site-ul nostru.
Vă rugăm vizitaţi microsite-ul 3BL Media şi urmăriţi-ne pentru mai multe exemple de iniţiative ale Tetra Pak în materie de sustenabilitate.