Noul BMW Seria 5 a obţinut rezultate maxime la noul sistem de testare Euro NCAP de impact şi a primit calificativul cel mai înalt, de cinci stele. A şasea generaţie a acestei game de modele s-a impus printr-o gamă extinsă de echipamente standard pentru siguranţă, precum şi prin sistemului deosebit de eficient pentru protecţia pasagerilor în cazul diferitelor tipuri de coliziuni. Prin rezultatul remarcabil la protecţia adulţilor şi a copiilor din interiorul automobilului, la protecţia pietonilor şi prin gama bogată de sisteme de siguranţă, noul BMW Seria 5 se plasează în postura de lider al segmentului său. De asemenea, este prima gamă de modele BMW care primeşte procentaj de 100% pentru dotările de siguranţă.
Faptul că BMW Seria 5 a reuşit cel mai bun punctaj din segment la principalul test de impact din Europa se datorează conceptului de siguranţă integrată implementat la toată gama de modele noi BMW. Structurile de susţinere foarte rezistente şi zonele de deformare ample oferă un nivel de siguranţă ridicat pentru toţi pasagerii în cazul unui impact major. De exemplu, forţele care acţionează în eventualitatea unui impact frontal sunt disipate prin intermediul mai multor căi de sarcină din ansamblul podelei, al ramei laterale, al zidului frontal şi al acoperişului şi sunt absorbite în zonele de deformare. Structurile laterale ranforsate din praguri şi din montanţii B, armăturile foarte rigide ale uşilor şi traversele inferioare stabile ale scaunelor reduc efectul deformării în cazul coliziunilor laterale.
Sistemele de reţinere deosebit de eficiente din interiorul noului BMW Seria 5, toate controlate de un sistem electronic de siguranţă, includ airbag-uri frontale şi pentru pelvis şi torace, precum şi airbag-uri cortină pentru locurile din faţă şi cele din spate. Toate scaunele sunt echipate cu centuri automate de siguranţă, cu prindere în trei puncte. Centurile dispun de limitatoare de forţă, iar scaunele din faţă au şi funcţia de pretensionare. Locurile din faţă sunt echipate standard cu tetiere active care oferă protecţie împotriva traumatismelor cervicale ce pot apărea în cazul unui impact din spate. În funcţie de tipul şi de intensitatea accidentului, sistemul electronic central de siguranţă declanşează elementele de protecţie efectivă pe care le consideră potrivite. În plus, echiparea prevede şi sistemul ISOFIX de prindere a scaunului de copii la locurile din spate, precum şi posibilitatea de a dezactiva airbag-ul pasagerului din dreapta – ambele ca dotări standard.
O particularitate care optimizează siguranţa activă la noul BMW Seria 5 este DSC (Dynamic Stability Control / Control Dinamic al Stabilităţii). Controlul exact şi gama deosebit de largă de funcţii oferite de acest sistem asigură o manevrabilitate sigură şi uşor de controlat, chiar şi în cele mai dificile condiţii de drum. O gamă foarte bogată de sisteme de siguranţă activă precum Speed Limit Device (dispozitiv de limitare a vitezei) au făcut ca noul BMW Seria 5 să fie primul automobil care a primit procentaj perfect pentru echipamentele de siguranţă la testul Euro NCAP de impact.
Testul NCAP (New Car Assessment Programme / Programul de Apreciere a Noilor Automobile) este privit ca una din cele mai dificile verificări din lume care se face asupra noilor automobile. Pentru siguranţa în caz de accident, testul Euro NCAP este privit ca un punct de referinţă de către guverne, cluburi auto şi organizaţii pentru protecţia consumatorilor din ţările Europei. Scenariul testului include o coliziune frontală, un accident din lateral şi un impact din lateral cu un stâlp de oţel. În 2009 au fost adăugate criterii suplimentare, printre care testarea dotărilor electronice de siguranţă sau riscurile suplimentare de accident în diverse tipuri de coliziuni.
După analizarea rezultatelor testului, examinatorii Euro NCAP certifică faptul că noul BMW Seria 5 oferă o celulă a pasagerilor extrem de stabilă, ceea ce asigură o protecţie extinsă la traumatisme atât pentru conducător, cât şi pentru pasageri, indiferent de statura lor şi de poziţia scaunului. Punctajul maxim se înregistrează în special pentru testul de impact lateral, în timp ce protecţia efectivă a pasagerilor adulţi este verificată la celelalte scenarii de testare.
Analiza protecţiei ocupanţilor în cazul copiilor arată performanţe remarcabile pentru noul BMW Seria 5. Punctajul maxim a fost acordat la testul pentru sistemele de scaune pentru copiii în vârstă de trei ani, pentru impact frontal şi lateral. Ambele scenarii de test au înregistrat o poziţie stabilă şi o deplasare minimă a capului în momentul coliziunii la utilizarea sistemelor de scaune pentru copiii în vârstă de un an şi jumătate, respectiv de trei ani.
Acum, testul NCAP de impact acordă o mai mare importanţă protecţiei pietonilor. Noul BMW Seria 5 îndeplineşte cerinţele moderne prin elementele caroseriei care au un modelaj elaborat, cu o structură flexibilă în partea din faţă a automobilului şi cu o capotă activă care contribuie la reducerea riscului de accidentare a pietonilor şi a bicicliştilor. Mecanismul de declanşare pirotehnică este activat la viteze cuprinse între 25 şi 55 km/h, imediat ce datele înregistrate de senzori indică o coliziune, ceea ce duce la o ridicare a capotei în faţă şi în spate. Examinatorii au acordat punctaj maxim pentru bara faţă şi pentru acele elemente ale secţiunii frontale a automobilului care sunt relevante pentru traumatismele craniene ale copiilor în cazul unei coliziuni.
{mosloadposition user10}