Noul Actros: mai mulţi kilometri cu mai puţin combustibil
• O reducere de 4,5% a consumului de combustibil, la standardul Euro VI cu emisii ultra-clean
• O reducere de 7,6% a consumului de combustibil pentru noul camion Euro V
• Economie şi ecologie, reunite pentru un efect maxim
• Operaţiuni uzuale de transport Est-Vest Rotterdam – Stettin – Rotterdam
• Rezultatul testului – determinat sub supravegherea Dekra
• Consumul absolut de combustibil pentru noul Actros s-a înregistrat între 25,1 şi 25,9 litri per 100 de km
Este oficial: după 10.000 de kilometri parcurşi, noul Actros de la Mercedes-Benz combină emisiile ultra-scăzute de gaze şi consumul redus de combustibil. Ecologicul camion de mare tonaj, ce se supune standardului Euro VI, oferă emisii reduse care au subcotat standardele valide actuale cu până la 80%. Totodată, noua generaţie de autovehicule, care a fost complet reproiectată în concordanţă cu standardul Euro VI, consumă cu 4,5 % mai puţin combustibil decât actualul camion Actros de mare tonaj.
Acest rezultat confirmă angajamentul Daimler de a reconcilia în forma noului Actros cerinţele stricte de protecţie a mediului înconjurător cu performanţa economică sporită. În plus, consumul redus de combustibil scade de asemenea impactul emisiilor de dioxid de carbon asupra mediului prin diminuarea acestora la o scară similară.
Operatorii de camioane, care vor achiziţiona noul Actros în varianta opţională Euro V, vor beneficia de o eficienţă crescută a transportului per litru de carburant în comparaţie cu modelul curent. Spre exemplu, un camion Actros 1845 BlueTec 5 model nou a consumat cu 7,6% mai puţin combustibil în cadrul testului comparativ de 10.000 de kilometri decât modelul curent Actros 1844 BlueTec5.
Datele absolute obţinute pe parcursul testului de 10.000 de kilometri constituie o lectură impresionantă. Modelul testat, Actros 1844 BlueTec 5 a stabilit o valoare de referinţă de 27,1 litri per 100 de kilometri. Având specificaţia opţională Nardo, autovehiculul testat a fost conceput pentru o rezistenţă minimă la rulare.
Cu toate acestea, noul model Actros 1845 BlueTec 6 a detronat acest rezultat impresionant cu un procent de 4,5, rulând cu 25,9 litri per 100 de kilometri. Standardul de emisii Euro VI va fi obligatoriu in Uniunea Europeană începând cu anul 2014. Caracteristica de control al emisiilor Euro V, disponibilă opţional, a redus noul Actros 1845 BlueTec la 7,6 puncte sub linia de referinţă de 100 de procente.
În plus faţă de consumul redus de carburant, consumul AdBlue este de asemenea drastic scăzut la noul Mercedes-Benz Actros. Testul comparativ pe ruta Rotterdam- Stettin şi retur a pus în lumină o diferenţă de mai mult de 40% între modelul actual Mercedes-Benz 1844 LS (1,55 l/100 de km) şi noul Mercedes-Benz Actros 1845 LS (0,86 l/100 de km) ce răspunde standardului Euro VI. Consumul AdBlue al versiunii Euro V pe această rută s-a menţinut sub 1,1 litri per 100 de km.
Testul comparativ realizat cu trei combinaţii Actros semi-remorcă/autotractor, fiecare având o greutate brută de 40 de tone, a început în Rotterdam în data de 26 iunie şi a continuat fără oprire. Destinaţia trio-ului testat a fost Stettin. Până târziu în seara zilei de sâmbătă, au fost simulate servicii obişnuite de transport pe o rută transversală est- vest, aşa cum este tipic în operaţiunile europene de cursă lungă.
Cele trei modele Actros – un 1844 BlueTec 5 şi două variante noi sub aspectul unui Actros 1845 BlueTec 6 şi al unui BlueTec 5 – au acoperit fiecare peste 10.000 de km în şapte ture a câte 24 de ore. Media distanţei parcurse zilnic a fost de 1.600 de km, impărţită în distanţe egale de 800 de km pentru tura de zi şi aceea de noapte. Doi şoferi ai fabricilor Mercedes-Benz au stat la volanul fiecărui autovehicul în cadrul fiecărei ture.
Valoarea medie a consumului de combustibil a fost determinată sub supervizarea unui inginer de testare de la agenţia de inspecţie Dekra. Pe lângă operaţiunile de realimentare, întregul test comparativ al consumului s-a realizat sub supravegherea generală a inspectorului Dekra. Valorile atestate ale consumului, relative şi absolute, se bazează exclusiv pe datele de referinţă determinate în acest regim.
Carburantul diesel şi uleiul de motor pentru turul de o săptămână au fost asigurate de Shell, partenerul Mercedes-Benz.
Evaluarea iniţială din raportul oficial al Dekra confirmă afirmaţia făcută de Andreas Renschler, Membru al Consiliului de Administraţie al Daimler AG, responsabil pentru diviziile Daimler Trucks şi Daimler Buses, la premiera noului Actros. Dl. Renschler a afirmat în mod întemeiat că, în funcţie de standardul de emisii, noul model necesită cu 3 până la 7% mai puţin carburant decât modelul consacrat, ce respectă standardul Euro V.
Ca atare, compania a reuşit să stingă un dificil conflict de obiective anterior, rezultând din faptul că standardele mai stricte de emisii ce impuneau reduceri ale emisiilor NOx, însoţite de emisii mai reduse de particule au necesitat întotdeauna măsuri de combustie care conduceau către un consum sporit de combustibil.
A fost nevoie de o descoperire tehnologica majoră pentru a depăşi acest cerc vicios. Un astfel de salt înainte devine posibil atunci când un autovehicul este supus unei optimizări aprofundate – exemplificată de noul Actros de la Mercedes-Benz. În sistemul de propulsie, crucial pentru consumul de carburant, o nouă generaţie de motoare, transmisii îmbunătăţite şi punţi merg mână în mână cu o nouă gamă de cabine care stabilesc noi standarde aerodinamice.
Acest pachet complet nu reuşeşte doar să evite creşterea consumului de combustibil, estimată ca rezultat a cerinţelor standardului Euro VI. Pe lângă aceasta, noul Actros combină de fapt, o minimizare a emisiilor până la niveluri abia detectabile, cu o scădere a consumului de motorină în comparaţie cu predecesorul său.
Aceasta face din Actros o propunere demnă de luat în considerare pentru clienţii Mercedes-Benz, de a preîntâmpina viitoarele cerinţe de protecţie a mediului, prin investirea în autovehicule EuroVI în timp util.
Având in vedere cheltuielile adiţionale substanţiale generate de dezvoltarea tehnologiei complexe Euro VI de control a sistemului de emisii, este, totuşi, de datoria guvernelor să se implice prin punerea la dispoziţie a stimulentelor adecvate pentru a încuraja aceste opţiuni ecologice.