Cu două luni înainte de Crăciun, departamentele de resurse umane ale companiilor se află în plin proces de identificare și planificare a acțiunilor și activităților dedicate angajaților cu ocazia sărbătorilor de iarnă. Începând cu organizarea petrecerilor tematice pentru angajați – acțiune mult așteptată și reluată după doi ani de pandemie – și până la oferirea de mici giveaway-uri sau de experiențe inedite la sediul organizației, companiile își propun ca în fiecare an să se reinventeze și să transforme fiecare sfârșit de an într-o oportunitate de motivare și retenție a angajaților.
În acest context, specialiștii în wellbeing propun organizațiilor o nouă abordare în organizarea activităților de Crăciun. Pe lângă petrecerile de sfârșit de an, devenite o tradiție de-a lungul timpului, companiile pot opta pentru ateliere tematice care să se desfășoare la sediul acestora sau în format online, în funcție de nevoile, pasiunile și preferințele angajaților pentru anumite subiecte.
Potrivit Alecsandrei Ioniță, specialist programe wellbeing și fondator Wellbeing.ro by SmartExperience, există o gamă largă de ateliere care pot fi organizate cu ocazia sărbătorilor de iarnă, pentru un Crăciun creativ în echipă. Exemplele includ ateliere de cafea & latte art, secretele ciocolatei artizanale, sesiuni de cooking cu rețete de Crăciun, ateliere practice pentru realizarea celor mai în vogă decorațiuni sau pentru realizarea unui caleidoscop tematic, ateliere de săpun artizanal, cu arome specifice sărbătorilor, sau ateliere de cosmetică naturală.
“Astfel de activități contribuie la consolidarea echipei într-un ambient cald și armonios, dar și la dezvoltarea personală a angajaților, prin stimularea creativității lor și prin adresarea tuturor simțurilor. În același timp, au o finalitate practică: spre exemplu, fiecare participant poate realiza propriile cadouri unicat pe care să le ofere celor dragi cu ocazia sărbătorilor sau se poate răsfăța realizând propriile produse cosmetice pentru sezonul rece.“, explică Alecsandra Ioniță.
De asemenea, activitățile speciale de Crăciun din cadrul companiilor pot include Family Days – zile tematice în care angajații vin la birou însoțiți de cei mici, pentru care pot fi organizate ateliere dedicate. Astfel de zile se pot desfășura și online, iar în cadrul lor părinții și copiii iau parte la sesiuni diverse, coordonate de traineri, care îmbină lucrul în echipă cu distracția și abilitățile arts&crafts: pictură pe ceramică sau pe lemn, ateliere de jucării și de confecționare decorațiuni, facepainting etc.
În ceea ce privește giveaway-urile pentru angajați, tendința în anul 2022 este ca obiectele să fie înlocuite de experiențe.
“Acest tip de cadou a devenit un beneficiu tot mai accesat de companii în ultima perioadă, fiind un mod inedit de a recompensa angajații pentru rezultatele de peste an. El poate fi oferit angajaților sub forma unui voucher valoric care poate fi consumat în decursul unei perioade extinse, de un an.” povestește Alecsandra Ioniță.