şi din rândul companiilor care accesează fonduri UE
Firmele din agricultură, producţie, servicii şi cele care accesează fonduri europene pentru informatizare vor fi în anul 2014 principalii clienţi ai furnizorilor de soluţii ERP, se arată într-o analiză făcută de Serra Software despre evoluţia pieţei de ERP.
“Firmele de distribuţie au fost primele beneficiare de soluţii ERP în România, în timp ce companiile din producţie, deşi au avut şi au în continuare nevoie, au preferat să investească în dezvoltarea capacităţilor proprii de producţie. În ultima vreme, remarcăm creşterea numărului de clienţi din agricultură şi al celor care apelează la fonduri europene. Credem că această tendinţă se va manifesta plenar în 2014”, a declarat Călin Vlad, directorul general al Serra Software.
De asemenea, potrivit analizei citate, preţurile soluţiilor ERP vor varia în anul 2014 între 12.000 euro şi 200.000 euro, iar proiectele de peste 200.000 de euro vor apărea doar sporadic.
Sistemul de planificare a resurselor întreprinderii (abreviat ERP în limba engleză) este instrumentul software care facilitează integrarea tuturor informaţiilor dintr-o organizaţie într-o platforma unică. Scopul ERP este unul dublu: să asigure transparenţa datelor în cadrul unei organizaţii şi să faciliteze accesul rapid la orice tip de informaţie utilă pentru desfăşurarea în bune condiţii a activităţii.
“Antreprenoriii români rămân în continuare greu de convins în ceea ce priveşte investiţiile în soluţii IT performanţe. Cu o maşină scumpă te plimbi, te vede lumea, te admira, în timp ce un soft este ceva virtual. Nu-l simţi, nu-l înţelegi, ci doar investeşti în el. Decizia de a renunţă la programul de contabilitate apare foarte târziu, în unele cazuri, chiar şi după un an de raportări obţinute manual în Excel şi după pierderi materiale importante”, a comentat directorul general al Serra Software.
“Anul 2014 va fi un an de creştere, aşteptările optimiste indică un plus de 20% faţă de anul precedent, dar noi suntem preocupaţi de calitatea implementărilor şi nu de creşterea vânzărilor. Observăm în ultima vreme în piaţă tendinţa clienţilor de a renunţa la soluţii « no name » şi de a opta pentru platforme consacrate. Motivul principal care « obligă » antreprenorii şi companiile medii şi mari să facă investiţii în IT rămâne presiunea competiţiei internaţionale”, a completat Călin Vlad.
Vânzările noi de soluţii ERP ar putea atinge în 2014 valoarea de peste 50 milioane euro, potrivit estimărilor Serra Software, în timp ce piaţa totală, care include contractele de mentenanţă, vânzările de module şi pentru utilizatorii noi (în cazul clienţilor existenţi) se va ridica în jurul valorii de 110 milioane de euro, în condiţiile în care nevoile sunt de peste zece ori mai mari.
{mosloadposition user9}