Fara sa ne dam prea bine seama, fara sa ne dezmeticim serios din cosmarul contextului socio-economic si din amorteala bolnavicioasa a pietei, cu doar o singura inghititura de cafea tare, care sa ne adune gandurile dupa mahmureala situatiilor deloc inspirat amestecate, patru luni din anul 2010 s-au scurs aproape in totalitate. Cu mai putine panouri publicitare la metrou si in intersectii, cu obisnuitele bugete de marketing trunchiate ne apropiem de a doua jumatate a celui de-al doilea an de criza, ultimul sau poate nu. Nimic surprinzator nici anul acesta, pentru ca noi deja am inceput sa ne obisnuim.
Aceleasi intrebari revin obsesiv in mintea noastra: ce mai putem face noi PR-istii, ce se mai poarta in relatii publice, cum putem sa compensam cu bani putini advertising-ul, ce scamatorii ingenioase mai trebuie gasite pentru a urni ceva intr-o piata incapatanat de neclintita. Acestea sunt doar o mica parte dintre intrebarile care ne provoaca grimase. PR- ul “last gate to…we still don`t know what”, doar un singur mod de a exprima faptul ca intr-adevar pe umerii nostri apasa o reponsabilitate mai mare in ultima vreme, deoarece relatiile publice sunt privite drept o ultima poarta catre gestionarea si promovarea imaginii, in mod ieftin si eficient.
Dar sa revenim la categoria sfaturi pentru sezonul de primavara- vara, sezon care ne place pentru ca incepe bine, desi lipsa de activitate a publicurilor tinta pe anumite sectoare ne va toropi chiar si pe noi in miezul verii. Asadar, intocmai cum pregatim constiincios cataloagele fashion cu prezentarea tendintelor de primavara-vara, cum asezam grijuliu sub lumina reflectoarelor materiale si accesorii glamouroase, in aceeasi maniera trebuie pregatit catwalk-ul si pentru defilarea celor mai ingenioase tactici si strategii de PR. Numai ca trebuie avut grija si aici sa nu ne dezechilibram sau sa nu ne rupem tocurile, pentru ca daca si noi ne impiedicam tocmai acum, irosim si putinul care ne-a ramas.
In a doua jumatate a anului 2010, PR-ul parca urmeaza tendintele de mai sus. In acest context pare sa nu se mai potriveasca conferinta de presa vizibil stiintific elaborata, cu etapele clasice de discursuri, intrebari, dosare de presa si alte componente care se chinuie sa mentina atentia publicului. Totusi, nu sunt de acord nici cu discursurile “in memoriam” clasicelor tactici de PR. In aceasta perioada trebuie doar gasite alte mijloace prin care sa revitalizam cele mai vechi tactici de PR: conferinta si comunicatul de presa. Asa cum haina clasica din sifonier, accesorizata conform ultimelor tendinte, iti poate garanta o aparitie inconfundabila, intocmai si conferinta de presa deloc formala, dar riguros pregatita si, totusi, relaxata, combinata cu noile medii online si aparitii savurate de public, ne va asigura un loc pe podium la final.
Se poarta activitatile soft in PR, la fel ca si materialele fluide si vaporoase de vara. Se poarta nude-ul, asa ca sa fim si noi naturali in ceea ce intreprindem. Natural nu inseamna dezorganizat sau neprofesional, in spatele acestui termen ascunzandu-se multa rigurozitate. Strategia de comunicare trebuie sa para ca vine de la sine, ca isi urmeaza cursul firesc. Vrem sa atragem atentia imediat, dar o vom face natural, fara sa fim intruzivi sau agresivi. Strategia de PR trebuie sa fie o parte din ceea ce noi trebuie sa comunicam. Trebuie sa asortam atat de bine cele doua parti, incat sa para dragoste la prima vedere, deoarece stim ca in astfel de situatii totul vine de la sine.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}