Finalistii concursului “15 pentru Cannes” au fost prezentati presei intr-o intalnire reconfortanta la Tempo, agentia care a adoptat toti Gradinarii selectati la aceasta sectiune.
Cei 15 au parcus alaturi de alti aproape o suta cincizeci de tineri un semestru intensiv de training despre “Exigentele Printului”, sustinut de doua ori pe saptamina, la Orange Concept Store, de reprezentanti ai industriei locale si internationale.
A urmat un proces de selectie in care prospetimea ideilor, potentialul lor creativ, dorinta de a acumula si, nu in cele din urma, calitatea umana, au fost criterii de departajare.
De la inceputul lui mai, cand a luat sfarsit alegerea celor mai potriviti pentru a se califica la aceasta noua sectiune dedicata de organizatorii Cannes Lions delegatilor-studenti, a urmat o perioada tot mai tensionata, in care gasirea finantatorilor pentru grupul de 15 parea deja o misiune grea.
“Gestul lui Dragos Grigoriu, acela de a finanta intreaga participare a acestui grup la Cannes a fost, in acest context, cu atat mai valoros. Este pentru a doua oara, in aceleasi circumstante oferite de festival, cand Dragos Grigoriu face, fara prea multe vorbe, un gest surprizator, generos si cu semnificatie implicita la nivel de comunitate. Ii multumesc pentru increderea acordata in seriozitatea Gradinitei si in viziunea pe care o avem, pe termen lung, de a forma in profunzime viitoarea industrie de comunicare”, a declarat Teodora Migdalovici, initiatorul scolii si reprezentantul local al Cannes Lions.
Cei 15 vor pleca sambata spre Cannes, locul unde se va desfasura pe parcursul saptamanii viitoare festivalul international de comunicare, dedicat performerilor acestei bresle. Ei vor fi insotiti de Miguel Goncalves, noul director de creatie al Tempo, care, in 2006, a fost shortlistat la Cannes Lions. Miguel are un palmares generos de proiecte pretuite international si tocmai pentru ca este un obisnuit al Rivierei Franceze, va fi reperul potrivit pentru tineri in "descifrarea" si interpretarea lucrarilor. De asemenea, alaturi de juniori, se va afla cel mai bine cotat tutor al Gradinitei – conform declaratiilor Gradinarilor. Este vorba despre Logan Fisher, un britanic al carui portofoliu a fost construit la Londra si adus la zi, de cateva luni, la Bucuresti.
Tempo nu s-a oprit cu surprizele la a finanta proiectul "15 pentru Cannes". La intalnirea de saptamina trecuta, pe care Dragos Grigoriu a avut-o cu studentii, directorul agentiei a anuntat o noua competitie, care se va desfasura in cadrul festivalului si al carei castigator va primi un laptop Mac Pro de ultima generatie. Detaliile concursului dar si alte stiri proaspete de la Cannes pot fi urmarite pe blogul construit de agentie special pentru tineri.
In cadrul Gradinitei, Scoala Alternativa de Gandire Creativa, au mai avut loc pina acum doua concursuri. Unul dintre ele a fost dedicat tinerilor creativi care vor intra intr-o competitie internationala pe Riviera Franceza, in timpul festivalului Cannes Lions. Echipa care a castigat posibilitatea de a concura cu alti young creatives din alte 30 de tari e formata din Adina Basag si Diana Cristea.
Cea de-a doua competitie selecteaza un student in primii sai ani de universitate, oferindu-i posibilitatea de a participa la Roger Hatchuel Academy – un context academic atipic, in care juniori din 20 de tari se intalnesc la Cannes, bucurandu-se de interactiunea cu liderii din domeniu.
Alesul acestei competitii este Sorin Dincea, student in anul I la facultatea de Comunicare si Relatii Publice David Ogilvy.
Gradinita este o platforma educationala deschisa tuturor tinerilor incadrati intr-o forma de invatamint superior (facultate, masterat, doctorat. Printre obiectele de studiu ale acesteia trebuie sa existe cel putin un curs dedicat comunicarii.
Gradinita este primul proiect al industriei locale ce permite studentilor de la facultati de concept si celor de la facultati de “executie vizuala” sa se intalneasca pe un teritoriu comun, sa se descopere, sa invete, sa practice, sa evolueze si, in cele din urma, sa performeze in contexte de anvergura internationala.
Anul acesta, la competitia “15 pentru Cannes” au participat studenti de la Design, Arhitectura, Marketing, Comunicare, Litere, Management si Jurnalism.
Festivalul International de Advertising -Cannes Lions- este cea mai pretuita intalnire a profesionistilor din advertising la nivel mondial, dar si cea mai prestigioasa competitie de gen. In fiecare an mai mult de 10 000 de specialisti din advertising si domenii conexe participa la acest eveniment pentru a sarbatori cel mai inalt nivel al creativitatii din intregul mix de media, pentru a dezbate probleme si pentru networkingul de nisa. Peste 25000 ad-uri din toata lumea sunt prezentate si evaluate la Festival. Companiile castigatoare primesc Leul, mult ravnitul trofeu care atesta performanta si creativitatea Tv/cinema, print, outdoor, interactive, radio, sales promotion, integrated advertising, ca si solutiile best media si direct marketing.
Festivalul este completat de un program unic de seminarii de inalt standard, wokshopuri si speakeri in domenii cheie, organizat de nume relevante ale industriei.
Bucuresti, 13.06.2007
{mosloadposition user10}