Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

TEMAX ROMANIA | Evoluția Vânzărilor de Bunuri de Folosință Îndelungată în România, în contextul Crizei Covid-19 | Aprilie–Iunie 2020

GfK logo

Piața românească de bunuri de folosință îndelungată (Technical Consumer Goods, TCG), conform datelor auditate de GfK România, a continuat trendul crescător în cel de al doilea trimestru al anului 2020. Creșterea înregistrată a valorii vânzărilor a fost de 5.2% față de aceeași perioadă a anului 2019 și a fost determinată de creșterea sectoarele IT, Echipamentele de birou și Electrocasnicele Mici.

In contextul Crizei Covid-19, la nivel mondial sectoarele IT, Echipamentele de birou și Electrocasnicele Mici au fost singurele care au înregistrat un trend crescător al vanzarilor în cel de al doilea trimestru al anului 2020, în piața bunurilor de folosință îndelungată. La nivelul pieței europene a fost înregistrată o evoluție similară a sectoarelor din piața bunurilor de folosință îndelungata. Criza Covid 19 a generat, de asemenea, o reducere a indicatorului de încrederea consumatorului, media europeana în luna iunie 2020 atingând valoare de -15,6, în scadere de la -7, valoare înregistrată în Decembrie 2019.

Sectoarele Tehnologia Informației (IT) și Echipamentele de birou (Office Equipments, OE), au înregistrat în perioada aprilie – iunie 2020 o creștere de 67.9%, respectiv 75.7% față de aceeași perioada a anului 2019 . Evoluția sectorului IT a fost influnțată de creșterile înregistrate de vânzările de computere mobile și mouse-uri.

O creștere substanțială a vânzărilor au înregistrat Electrocasnicele Mici (Small Domestic Appliances, SDA), 31.7%. Cele mai mari creșteri în acest sector au înregistrat vânzările pentru aparatele electrice pentru tuns și bărbierit.

GfK logo

Cel mai mare sector al pieței TCG, Telecom, a înregistrat scădere de 10% în aceeași perioadă, evoluție generată de scăderea vânzărilor pentru telefoane mobile (Smart si Mobilephones). Electrocasnicele mari (Major Domestic Appliances, MDA), al doilea sector ca importanță în piață, a înregistrat o evoluție aproape constantă (-0.7% față de aceeași perioadă a anului 2019), cele mai mari creșteri înregistrate în sector fiind pentru vânzările de congelatoare și uscătoare de rufe.

Vânzările din sectoarele Electronice (Consumer Electronics, CE) și Aparate Foto (Photo) au înregistrat în cel de al doilea trimestru 2020 scăderi de 3,2% respectiv 40,6% față de aceeași perioada a anului anterior. Scaderea vânzărilor de Electronice a fost influențată de scaderile vanzarilor de televizoare și camere video (Camcorders).

În cadrul Panelului de Retail, GfK colectează în mod regulat date de vânzări în peste 70 de țări din întreaga lume pentru produse Electronice, Photo, Telecomunicații, IT, Echipamente de birou, Electrocasnice Mari și Electrocansice Mici. Datele pentru America de Nord se bazează pe estimări.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.