Ca pe orice alt segment electroIT, clientii au doua variante principale atunci cand doresc sa faca o achizitie: pot alege un produs mai scump, produs sub o marca premium, consacrata pe piata, ori pot alege un produs mai ieftin, de la o marca low-cost, poate chiar cu totul necunoscuta de catre consumator. In astfel de situatii, practic diferenta de pret este pur si simplu legata de marca, daca luam in calcul produse cu aceleasi caracteristici tehnice. Desigur, marca nu este doar o denumire si un logo, ci si o promisiune cu privire la componente de calitate.
Exemplul de mai sus este valabil pentru cele mai multe tipuri de televizoare. Cele mai populare alegeri sunt televizoarele LED de 80-120 cm diagonala, HD sau Full HD. Tot mai populare sunt si televizoarele Smart TV, care au ajuns la preturi mult mai mici decat cele din urma cu 2-3 ani. Tehnologia a avansat si a devenit tot mai accesibila, crescand volumele din piata.
Cea mai “smart” abordare pentru un consumator este insa cautarea activa pe piata pentru deal-uri mai bune decat ofertele standard. Cu rabdare, documentare si putin noroc, in campanii promotionale se pot gasi televizoare cu marci celebre, la preturi de low-cost. Branduri precum Samsung sau LG sunt foarte des in promotii, iar adaosul de pret generat de puterea marcii este practic anulat in unele cazuri in astfel de campanii lansate de magazinele online si offline.
Este celebru conceptul de Black Friday, insa aceasta nu este singura ocazie in care discounturile pot fi foarte mari in segemntul electroIT. Promotii exista aproape in fiecare luna, iar cel putin o data pe trimestru se consemneaza promotii mai consistente decat de obicei.
Exista televizoare ieftine si bune? Exista, trebuie doar cautate. Volumele mari de vanzari trag in jos de preturi, iar minimele sunt tot mai des scazute din nou. Atentie mare insa la sursa de unde este facuta achizitia, pentru ca dincolo de produsele cumparate conteaza si partea de servicii.
Increderea in brandul retailerului este astfel si ea importanta, la fel cum este importanta in cazul produselor in sine. Este indicat sa fie citite recenzii online atat cu privire la produsele de interes, cat si cu privire la magazine (mai ales daca este vorba despre e-commerce, acolo unde exista un numar foarte mare de websiteuri ce incearca sa atraga clientii in special prin nivelul de pret).