Pe fondul crizei determinate de conornavirus, izolarea socială reprezintă cea mai eficientă măsură de prevenție, oficial recomandată de autorități și specialiști. În contextul actual, 3.7 milioane de vârstnici din România evită riscul de infectare doar dacă stau acasă. Acest lucru este imposibil pentru cei care nu mai au pe nimeni.
- Izolarea socială înseamnă singurătate și lipsa accesului la servicii
- Deschidem noi servicii și suplimentăm echipa de specialiști
- Persoanele vârstnice pot apela acum pentru consiliere psihologică și sprijin emoțional, cât și pentru plasarea de comenzi cu livrare la domiciliu
O echipă de specialiști, formată din 5 psihologi, 3 asistenți sociali și 20 de voluntari, este pregătită să ofere consiliere psihologică și sprijin emoțional persoanelor vârstnice care se confruntă cu stări de anxietate sau depresie, accentuate în situația de izolare și amplificate de comunicarea media intensă legată de coronavirus și riscul de deces.
Pentru vârstnicii singuri, este disponibil serviciul de alinare a singurătății, care înseamnă apelarea acestora o dată sau de două ori pe săptămână de către asistenții sociali sau voluntarii proiectului, pentru a verifica situația în care se află vârstnicul și a oferi un sprijin personalizat adecvat contextului actual.
Pentru a respecta măsura de izolare, a evita deplasările și locurile aglomerate, peste 20 de voluntari vin în sprijinul vârstnicilor și fac pentru aceștia cumpărături online. Prin Telefonul Vârstnicului, vor fi preluate și plasate comenzi online pentru produse alimentare și bunuri de strictă necesitate, cu livrarea și plata acestora prin curier la domiciliul vârstnicilor.
Acest demers vine pe fondul în care accesul persoanelor vârstnice la internet este limitat, iar competențele lor digitale sunt reduse.
La numărul 0800-460-001, răspundem prompt solicitărilor și frământărilor adresate de vârstnicii din România.