Telefoanele mobile va pot ajuta sa aflati ce contine mancarea pe care o cumparati utilizand diverse aplicatii. Asa este de pilda Fooducate, o aplicatie realizata, dupa cum spune CEO-ul Hemi Weingarten, ca un "detector de abureala in mesajele de marketing".
Cele mai noi instrumente de gen sunt proiectate pentru a aduce un sentiment de transparenţă pe culoarele din hypermarketuri, ajutand la achizitia unor produse mai sanatoase. Astfel de “tool”-uri au prins foarte bine: 44% dintre proprietari de smartphone-uri din SUA au o aplicatie legata de sanatate, potrivit unui studiu ComScore din ianuarie. Saptesprezece milioane de persoane accesat informatii despre sanatate de pe telefonul lor spre finalul anului 2011, cu 125% mai mult decat anul anterior.
Consumatorii afla despre cuvinte si expresii precum "sirop de porumb bogat in fructoza" si altele similare si sunt constienti ca pot fi inselati de mesajele de marketing. Cu Fooducate, utilizatorii pot scana un cod de bare al unui produs si un algoritm dezvoltat impreuna dieteticieni verifica lista de ingrediente si ofera un calificativ. Regula generala: cu cat sunt mai putin procesate produsele alimentare, cu cat au mai putini aditivi, cu atat mai mare este calificativul primit.
Folosind o asemenea aplicatie s-ar putea ca oamenii sa constate ca anumite produse care erau promovate ca fiind foarte bune si dietetice contin de fapt multi carbohidrati. Este important de vazut si cata incredere vor arata consumatorii in aceste aplicatii si cat va conta ceea ce primesc ca informatii din apps in procesul de cumparare. In plus, poate o asemenea aplicatie sa fie mai puternica decat mesajul de marketing transmis prin mai multe canale?
{mosloadposition user9}