§ Teknosa, liderul pieţei de retail tehnologic din Turcia, este prezentă din decembrie 2006 în România, prima ţară în care gigantul turcesc şi‑a extins operaţiunile;
§ Valoarea investiţiei Teknosa în România a fost de aproximativ 5.600.000 USD în primul an de activitate pe piaţa din România;
§ Din 15 decembrie Teknosa aduce Ziua Tehnologiei în România.
În primul an de activitate, retailer-ul Teknosa, deţinut de Sabancı Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia, a investit 5.600.000 USD pe piaţa din România. Cea mai mare parte a investiţiei a fost alocată extinderii Teknosa şi deschiderii de noi magazine în Bucureşti şi în ţară. În primul său an de activitate, Teknosa a deschis două magazine în Bucureşti şi cinci în ţară în oraşele Piteşti, Ploieşti, Focşani, Giurgiu, Târgu Mureş, urmând ca în 2008 să deschidă aproximativ 15 magazine noi, însemnând o investiţie de cel puţin 9 milioane USD. Lanţul de retail Primex, din care Teknosa IC VE DIS Ticaret AS deţine pachetului majoritar de acţiuni (51%), estimează o cifră de afaceri de peste 40 de milioane USD pentru anul 2007. Teknosa aduce consumatorilor săi o nouă experienţă de peste 7 ani în tehnologie prin oferta de produse de ultimă generaţie la preţuri accesibile şi prin acordarea de consultanţă specializată. Respectând sloganul Tehnologie pentru fiecare, Teknosa îmbină raportul calitate‑preţ cu cele mai bune servicii. Ideea de accesibilitate a tehnologiei şi cea de atenţie deosebită dedicată clienţilor s‑au materializat prin programe şi oferte avantajoase.
Pentru că Teknosa împlineşte 1 an, pentru că Teknosa înseamnă tehnologie de ultimă generaţie, pe
15 decembrie, compania aduce Ziua Tehnologiei în România. Această zi va deveni o sărbătoare anuală în care ultima tehnologie devine accesibilă. Cele mai moderne colecţii de gadget-uri şi device-uri nu vor lipsi de la această petrecere: LCD-uri inovative de ultimă generaţie, camere foto pentru toate gusturile, notebook-uri performante sau sisteme home cinema de înaltă fidelitate. De Ziua Tehnologiei Teknosa oferă discount-uri de 15% la întreaga gamă de produse, 10% bonus pentru cumpărături prin CardAvantaj în 18 rate cu 0% dobândă. În plus, cei care vor realiza cumpărături de minim 500 lei de Ziua Tehnologiei vor primi de la Teknosa un mp3 player.
Din data de 27 octombrie, Teknosa a lansat programul Customer Care, prin care oferă posibilitatea schimbării oricărui produs, dacă nu a fost folosit, în termen de 7 zile de la data facturării, indiferent de motiv, sau returnării produsului în termen de 30 de zile, dacă acesta este defect. Programul de Customer Care îşi propune să transforme achiziţia dintr‑un proces necesar într‑unul plăcut şi uşor. La acest program se adaugă produsele financiare de la 6 – 18 rate cu dobânda 0% sau până la 60 de rate cu cea mai mică dobândă de pe piaţă.
Cel mai bine vândute produse în magazinele Teknosa în 2007 în România fac parte din categoriile de produse IT (notebook şi accesorii), GSM şi consumer electronics (plasme/ LCD), Teknosa comercializând produse din domeniile: electronică, informatică, comunicaţii, produse de îngrijire şi optică.
„Suntem mulţumiţi de rezultatele excelente obţinute de Teknosa în primul său an pe piaţa din România. Este adevărat că, raportându‑ne la piaţa de electro din ţările Europei de Vest, România se află încă la început din punct de vedere al gamei de produse technologice, iar la nivelul serviciilor acordate clienţilor încă este loc de îmbunătăţiri pentru a satisface aşteptările acestora. Piaţa de electro din România are însă un mare potenţial de dezvoltare pentru companiile care activează în acest domeniu. Consider că strategiile de nişă reprezintă o variantă de succes pentru jucătorii de pe această piaţă, tocmai pentru că există nişe care nu au fost încă exploatate. În 2008 ne propunem să aducem în magazinele Teknosa cele mai noi tehnologii, imediat după lansarea lor de către producători. Obiectivul nostru pentru 2008 este de a deţine aproximativ 7-8% din cota de piaţă, procent pe care îl putem atinge prin investiţiile viitoare pe care le vom face şi printr‑o strategie de business corectă, ţinând cont de faptul că piaţa pe care activăm este una competitivă şi ca brandul nostru este unul tânăr în România.” a declarat György Bába, Director General Primex.
În 2007, Teknosa Turcia estimează o cifră de afaceri de peste 750 milioane de dolari, faţă de 517 milioane de dolari în 2006 şi o cotă de piaţă de 12%, faţă de 8% în anul precedent, valoarea pieţei de electronice din Turcia fiind de 6 miliarde USD. Teknosa şi-a păstrat şi în 2007 poziţia de lider al pieţei de retail tehnologic din Turcia. Pentru anul 2008 se estimează o cifra de afaceri, totalizat Turcia şi România, de peste 1 miliard de dolari.
{mosloadposition user10}