Sub coordonarea specialiștilor în branding de la INOVEO, TEILOR a pus bazele manualului de brand pentru o comunicare globală integrată. Logo-ul a fost îmbunătățit subtil, iar noua direcție de identitate vizuală include alegeri cromatice, imagini și tipuri de font care transmit cu mai multă acuratețe promisiunea și misiunea brandului.
Decizia celui mai mare retailer de bijuterii din România de a face un upgrade la nivel de imagine vine în contextul extinderii afacerii către noi piețe din Europa. TEILOR operează în prezent o rețea de peste 60 de magazine în România, Bulgaria, Ungaria și Polonia și vizează să atingă în scurt timp statutul de jucător global. Un proces de extindere de o asemenea anvergură vine, însă, la pachet cu un volum mare de decizii și execuții în zona de branding și marketing. TEILOR a apelat la echipa INOVEO pentru a coordona tranziția către un nou nivel al comunicării.
Pentru a răspunde acestei nevoi, INOVEO a inițiat și condus un proces complex, care a inclus servicii de analiză și audit pentru categoria de lux – bijuterii și fashion. INOVEO a identificat pilonii care au susținut dezvoltarea brandului TEILOR până în prezent și valorile sale esențiale. Prin organizarea de workshop-uri interne cu repezentanți ai top și middle-management, au fost stabilite liniile de forță ale identității brandului. Aceasta a condus la reformularea misiunii, viziunii și valorilor.
Designerii INOVEO au finalizat întregul proces cu execuții vizuale și cu un manual de brand complex, care furnizează reguli importante pentru declinarea identității vizuale pe numeroase medii de comunicare. Prin design și prin calibrarea imageriei la noile aspirații, TEILOR a primit un nou suflu al identității de brand.
„Brief-ul a fost să rafinăm identitatea vizuală în așa fel încât brandul să se poată prezenta cu succes în mediul internațional și să atace piețe cu un nivel superior de cultură în ce privește bijuteriile de lux. De aceea, am dat imageriei de brand un ton mai sofisticat, oarecum mai vestic. Am ieșit din teritoriul clasic al negrului care exprimă luxul și am făcut un pas curajos, de trend setter, așa cum am înțeles că este și business-ul din spatele brandului.”, a povestit Juergen Bamberg, designer, INOVEO Creative Innovator.
Dochița Zenoveiov, Brand Innovator la INOVEO, a vorbit despre colaborarea cu TEILOR:
„Am întâlnit o echipă cu o energie cum rar mi-a fost dat să văd în cei peste 20 de ani de experiență de branding. Au o cultură a performanței și a acțiunii care se transmite în tot ceea ce fac și pe care am vrut să o surprindem în noua identitate vizuală. Am rezonat foarte mult cu acest narativ: că valoarea bijuteriilor e dată, în special, de cei care le poartă, pentru că de fapt oamenii creează povestea. Toți cei de la TEILOR pe care i-am întâlnit știu despre ei înșiși că pot realiza tot ce-și propun, că sunt de neoprit. Ne-am adaptat din mers la cerințele lor și cred că ne-am simțit – așa cum am formulat într-un workshop – lei care aleargă cu leii.”
Florin Enache, fondator TEILOR și acționar majoritar al TELOR Holding, a apreciat colaborarea cu INOVEO și a comparat procesul cu o călătorie care a dus brandul exact la destinația propusă: „Despre INOVEO? O experiență 360°, care ne-a făcut să înțelegem mai bine cine suntem, care sunt plusurile noastre și care sunt nevoile noastre. Ne-a oferit identitatea pe care o căutam, printr-o atenție fantastică la detalii. Am întâlnit o echipă care ne-a întâmpinat cu bucurie și entuziasm, ne-a fascinat cu ideile creative, iar procesul de dezvoltare a identității brandului a fost un exercițiu pentru tot ce înseamnă TEILOR în ziua de azi. O călătorie în sine.”
Noua identitate TEILOR este în curs de implementare în toate magazinele din rețea, precum și pe canalele de comunicare online folosite de TEILOR Holding și companiile componente.