TEILOR, lanțul de magazine de bijuterii de lux, cu prezență în regiunea Europei Centrale și de Est, raportează pentru România, în primul semestru din 2022, vânzări în valoare de 124 de milioane de lei, în creștere cu 44% față de aceeași perioadă a anului trecut, când a înregistrat vânzări de 86 de milioane de lei. De asemenea, numărul de produse vândute a crescut cu 13% față de primul semestru din 2021.
„Evoluția pozitivă a vânzărilor TEILOR din prima jumătate a anului 2022 demonstrează o revenire a situației pre-pandemice, în care se manifestă o apetență a clienților pentru produsele de lux, chiar dacă este ponderată de instabilitatea geopolitică și economică. Această creștere a fost susținută și de extinderea rețelei TEILOR din România în ultimul an, ceea ce a oferit unui număr mai mare de clienți acces la produsele noastre. Cu toate acestea, rămânem rezervați în ceea ce privește potențialele creșteri din a doua jumătate a anului din cauza impactului negativ al inflației galopante asupra consumatorilor. Pentru a rezolva această problemă, am lansat recent, la nivel local, o soluție de tipul buy now, pay later, care permite clienților să cumpere produse în rate fără dobândă. Am observat că există o cerere în creștere pentru astfel de modele de plată în piețele din America de Nord și Europa de Vest și suntem încrezători că va fi apreciată de clienții noștri din România,” a declarat Willy Dicu, CEO al TEILOR.
Comportamentul consumatorilor și cererea au fluctuat în primele șase luni ale anului 2022, în contextul reluării călătoriilor, al războiului, inflației și al creșterii ratelor dobânzilor. Cu toate acestea, în prima jumătate a anului 2022, principalul articol vândut a continuat să fie reprezentat de inelul de logodnă, care a însumat vânzări mai mari cu 23% în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, verighetele au înregistrat un avans semnificativ, de 34%, datorită creșterii numărului de nunți din vara anului 2022. Cele mai vândute produse în prima parte a anului 2022 au fost verighetele cu diamante și inelele de logodnă cu microsetting, urmate de inelele solitaire.
Cerceii cu diamante și inelul cu diamante au rămas cele mai căutate bijuterii, înregistrând creșteri de două cifre față de anul trecut. Cea mai notabilă creștere, de 82%, a fost la brățările tennis cu diamante, una dintre cele mai importante tendințe în materie de bijuterii în ultimii ani. În plus, TEILOR a remarcat că tot mai mulți români aleg brățările de aur sau din platină sau pandantivele drept cadou pentru a marca momente importante, precum zile de naștere sau aniversări.
În prima jumătate a anului 2022, TEILOR a continuat să își consolideze poziția de brand de bijuterii de lux pe piața locală și europeană prin campanii cu ambasadori locali în Polonia și Bulgaria, precum și prin dezvoltarea unei strategii de poziționare a brandului ca primă alegere a consumatorilor pe segmentele inelelor de logodnă și a verighetelor. În plus, TEILOR a fost prezent prin mai multe colaborări la premiere pe covorul roșu, inclusiv la evenimente internaționale precum Festivalul de Film de la Cannes.
„Ne menținem poziția de lider de piață în România și în continuare urmărim să fim prima opțiune a clienților în ceea ce privește achiziționarea de bijuterii de lux. În prezent, ne axăm pe introducerea experienței unice TEILOR către clienții din celelalte țări în care ne desfășurăm activitatea. Astfel, în urma unor investiții de peste 2 milioane de euro în transformarea digitală și a succesului înregistrat prin implementarea noilor platforme de eCommerce din România și Ungaria, avem în plan ca până la sfârșitul lunii septembrie să lansăm platforme similare și pentru piețele din Polonia și Bulgaria,” a adăugat Willy Dicu.
În 2022, TEILOR a deschis șase magazine, dintre care trei în România – în București, Iași și Piatra Neamț – și câte unul în Polonia, Cehia și Ungaria. Până la finalul acestui an, compania vizează inaugurarea altor două magazine noi, care vor dezvolta rețeaua TEILOR până la 64 de magazine, dintre care 51 de magazine în România și 13 magazine internaționale, în Polonia, Ungaria, Bulgaria și Cehia. Pe lângă magazinele fizice, TEILOR operează, în prezent, cinci platforme online – teilor.com, teilor.ro, teilor.hu, teilor.bg și teilor.pl.
Având în vedere contextul economic, politic și social extern, precum și specificul pieței și de nevoia de poziționare a brandului, TEILOR se va concentra între 2022 și 2024 pe consolidarea prezenței pe piețele existente, prin intermediul a peste 60 de magazine în România, Polonia, Ungaria, Bulgaria și Cehia. Începând cu anul 2025, TEILOR va explora extinderea în Germania, Austria, Slovacia și alte piețe, vizând a deschide între patru și șase magazine noi pe an în locații premium plus.