Începînd din iulie 2010, Scala JWT semnează o noua campanie de comunicare pentru Teatrul Vienez de Copii, care se va derula pînă la sfaîrşitul stagiunii de toamna, atît pe print, cît şi pe Internet. Teatrul Vienez de Copii – “Copiii joacă teatru” şi-a început activitatea în România in 2006.
Cu acest prim proiect începe noul parteneriat dintre Teatrul Vienez de Copii şi Scala JWT, colaborare care acoperă servicii de creaţie şi strategie pentru asociaţie şi proiectele acesteia.
“Am început colaborarea cu Scala JWT ca întotdeauna: încrezatori în partenerii noştri, iar rezultatele nu au intarziat să apară. Această primă campanie este o dovadă că beneficiem de o echipa de profesionişti, care au investit resursele pentru a raspunde nevoilor noastre. Întreaga campanie porneşte chiar de la esenţa activităţii noastre şi de la ceea ce copiii reuşesc să pună în scena: roluri in piese de teatru clasice din literatura universala. Sunt roluri mari, jucate de copii.” declară Sylvia Rotter, Preşedinta Asociaţiei Teatrul Vienez de Copii – “Copiii joacă teatru”.
“Teatrul Vienez de Copii nu avea nevoie doar de cîştigarea de notorietate şi de găsirea unor susţinători pentru organizaţie. Trebuia sa ne asiguram ca publicul nu va percepe Teatrul Vienez ca un teatru pentru copii, ci un teatru de copii. Atît natura repertoriului – piese consacrate în lumea adultilor, autori ca Shakespeare, Molière, Caragiale – cît şi gradul de complexitate al reprezentaţiilor diferenţiază Teatrul vienez de orice alt teatru jucat de copii, în aceeaşi măsură în care marimea actorilor diferenţiaza Teatrul vienez de orice teatru ce pune în scenă piese “adulte”. Aşa a aparut conceptul "Actori mari, deşi încă mici", difuzat in print şi viral – urmînd ca în toamnă să intre şi pe materialele pentru spectacole. Pentru comunicarea beneficiului educaţional oferit de Asociatie – cursuri ce ii ajuta pe copii să se dezvolte lipsiţi de tracul comunicarii, de inhibiţii în faţa publicului, pe scenă sau în afara ei – am ales un concept distinct, plecînd de la un insight cel mai bine enunţat de Jerry Seinfeld: “Majoritatea celor prezenţi la o înmormantare ar prefera sa fie cel din sicriu decît cel care vorbeşte în memoria răposatului”. Aşa a apărut “Monster eyes”… ” adaugă Raluca Ciupercescu, Group Creative Director Scala JWT.
“Este motivant sa lucrezi pentru o cauza socială. Echipa de profesionişti din spatele cortinei Teatrului Vienez de Copii ne-a convins că pot realiza lucruri extraordinare. Ne dorim sa contribuim la creşterea notorietăţii lor, atît ca asociaţie, cît şi prin promovarea activitatilor pe care le au.” marturiseşte Ruxandra Mirea, Client Service Scala JWT.
Din partea Teatrul Vienez de Copii – “Copiii joaca teatru”, echipa care a lucrat la această campanie este alcatuita din Sylvia Rotter – Preşedinta Asociaţiei, Andreea Constantin – reprezentanta sucursalei bucureştene, cu participarea Violetei Capatana.
Din partea Scala JWT, echipa care a lucrat la aceasta campanie este formata din Raluca Ciupercescu – Group Creative Director, Marius Tianu – Senior Copywriter, Ioana Filip – Copywriter, Vlad Macarie – Art Director, Adrian Isaia – Art Director, Ruxandra Mirea – Client Service, Ilinca Dumitrescu – A/V Producer, Mihai Gheorghe – DTP.
Pentru aceasta campanie de comunicare, United Media s-a ocupat de media partnership si planning, prin Manuela Vasiliu – Buying Director si Antoaneta Mares – Press Buyer.
Despre Teatrul Vienez de Copii
Teatrul Vienez de Copii este o asociaţie non-guvernamentala, non-profit şi apolitică, infiinţată cu scopul de a dezvolta abilitaţile de comunicare ale copiilor şi tinerilor în diverse domenii, prin teatru, pentru a le dezvolta creativitatea şi a le lărgi orizontul de cunoaştere.
Trupele de teatru din Oradea, Bucureşti şi Cluj sunt formate din copii şi tineri cu vîrste între 6 şi 18 ani şi sînt cordonate de echipe formate din actori profesionişti care beneficiaza, in munca lor cu tinerii actori, de experienta profesionala a doamnei Sylvia Rotter – Directoarea Das Wiener Kindertheater (asociaţia austriacă) şi Preşedinta Asociaţiei Teatrul Vienez de Copii (asociaţia românească).
Prin parcurgerea modulelor de exerciţii folosite de Teatrul Vienez de Copii, copiii şi tinerii deprind aptitudini precum rezistenţa la stres şi flexibilitatea în gîndire. Copiii descoperă noi mijloace de management al conflictului şi îşi dezvoltă abilităţile de comunicare. Jocul în sine îi ajuta să-şi exploreze mijloacele lingvistice şi fizice de exprimare, iar textele alese pentru specacole le facilitează crearea unei legături cu operele marilor clasici ai literaturii universale.